Beklager om jeg bruker feil forum. Jeg er ny på forumet, og samtidig ganske ny på dette med slektsforskning. Så langt har dette forumet vært til god hjelp, men jeg står fremdeles litt fast.
Jeg prøver hovedsaklig å følge Gylthe familien bakover, da det er navnet jeg bærer i dag. Så langt vet jeg følgende:
Min oldemor Ruth Gylthe (født Hestevold) giftet seg med Gunnar Samuelsen Gylthe i 1941. Jeg har ingen vigselsattest, men dette er basert på en notis i aftenposten fra desember 1940 som annonserer forlovelsen til de to. Dette er det eneste stedet jeg har sett at det står Gunnar Samuelsen Gylthe. Ellers brukes kun Gunnar Gylthe. Samtidig har jeg en notis i Aftenposten fra mars 1966 hvor de annonserer sitt Sølvbryllup. Ruth skrev en bok som heter "Oldemor på Misjonsmarken" utgitt i 1987. Her sier hun selv at hun giftet seg i en alder av 17, og da stemmer datoene ettersom jeg vet at hun er født 12. feb 1924. Denne boken er tilgjengelig på nettet.
Jeg har lagt ved kopier av avisene, og jeg har også highlighted riktig sted. Så finner dere det litt lettere.
Gunnar dør i 1986. Dette bekreftes via Gravminner, samt notis i avisen av ny kone Irmgard. Jeg vet det stemmer at hun ble hans nye kone etter at Ruth og Gunnar skilte seg i 1970.
http://www.disnorge.no/gravminner/korri ... id=3664140
Jeg vet også at Gunnar er født 29. november 1917 grunnet et avisinnlegg av Ruth på hans 50 års dag. Her stopper tilsynelatende alt jeg kan finne om han.
Jeg vet fra boken til oldemor, samt familie, at Ruth og Gunnar flyttet til Drøbak for å bo hos Gunnars mor. Ruth elsket sin svigermor. Jeg har funnet et mulig treff, men sliter med å få det bekreftet. Jeg har funnet en notis om bortgang for en Gerda Samuelsen Gylthe. Jeg har også funnet et treff i digitalarkivet på en Gerda Samuelsen fra Drøbak som kan stemme videre, men dette er indisier så langt.
https://digitalarkivet.arkivverket.no/f ... 6365002689
Det er altså her jeg står fast. Jeg finner ingen mann til denne Gerda Samuelsen, for å bekrefte hvorvidt det er den samme Gerda Samuelsen Gylthe, samt bekrefte om hun fikk en sønn Gunnar. Jeg vet ikke hvor jeg nå bør lete, så jeg hadde håpet noen av dere kanskje kan gi meg noen tips? Er jeg helt på villspor her? Hva bør mitt neste steg i prosessen nå være?
All hjelp tas imot med stor takk