Etterlysning bilder av H.A.Hansen AS bakeri Drammen

Med tidligere kommuner: Bragenes, Skoger, Strømsgodset, Strømsø og Tangen.

Moderator: MOD_Buskerud

Svar
dn35397

Etterlysning bilder av H.A.Hansen AS bakeri Drammen

Legg inn av dn35397 » 27. juli 2016 kl. 11.35

Hei.

Jeg er på jakt etter bilder av min slekts bakeri som startet i krysset Engene og Erik Børresens Allè mellom 1857 og 1980 da bygningen ble revet.

H.A.Hansen as hadde også filialer i Konnerudgaten 34, Tordenskiolds gate 42 og Blichs gate 3.

Dersom noen skulle sitte på noen bilder fra denne tiden er jeg veldig interesert da bakeriet ble opprettet og drevet av alle tre generasjoner tipp oldefedre opp til tipp tipp tipp :)

Jeg har funnet byggetegninger av bygget, men er på evig jakt etter bilder :)

Håper noen vil dele med meg :)

Brukeravatar
dn09918
Sted: SÆTRE
Kontakt:

Re: Etterlysning bilder av H.A.Hansen AS bakeri Drammen

Legg inn av dn09918 » 27. juli 2016 kl. 12.43

Hei- Her er ihvertfall et oversiktsbildet av distriktet med bakeriet nesten midt på. Utsnitt av et bilde i boka "Det var engang". Min mors kusine Jenny Kristensen sto bak disken der i flere år. Hennes mann Konrad var baker der. Var ofte innom bakeriet etter skolen og "snauset "snabb".
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

dn35397

Re: Etterlysning bilder av H.A.Hansen AS bakeri Drammen

Legg inn av dn35397 » 28. juli 2016 kl. 11.14

Takker Bjørn!
Dette ga en god oversikt over det jeg har sett av byggetegninger for resten av kvartalet :)

Spurte min mormor og hun kunne huske Jenny, men Konrad kunne hun ikke huske, kanskje han jobbet på en av de bakeriene ved siden av?

Svar

Gå tilbake til «Drammen»