Hei. Jeg trenger hjelp med Embla programmet mitt. Jeg har to trær, mitt og min samboers som jeg starta å legge inn fra en Gedcom fil fra Myheritage nå i begynnelsen av januar. I dag har jeg jobba som vanlig, vært litt innom begge trær, og nå i kveld var jeg innom min samboers tre og lot programmet stå med det oppe i en halvtime mens jeg gjorde noe ikke-slektsrelatert. Gikk tilbake til dataen og klikka meg opp fra min samboer til hans far, og plutselig var min samboer borte fra hans fars personside, leta meg fram til samboer på personlista (der stod navnet fortsatt) klikka på han, kommer innpå men da har han ingen andre familiekoblinger enn til meg. Nå er både hans mor, far og bror uten familiekoblinger og de vises kun på personlisten i hurtiglistene og når jeg klikker der kommer de opp, men uten noe annen informasjon enn navnet deres, de er blitt kjønnsløse til og med... Deres utvidede familie er der fortsatt men de glimrer med sine fravær i søskenflokkene sine. Resten av treet virker normalt.
Jeg fortstår ikke hva som er skjedd? Er det noen som vet hva dette skyldes? Og viktigste; hva kan jeg gjøre for å fikse det og hindre at det skjer igjen? kan det evt skje i større skala? Antar jeg kan dra de fra personlistene og over i sine respektive familier, men da mister jeg vel all info om de? Siste sikkerhetskopi ble selvfølgelig tatt rett før siste store økt på over 300 personer
Mvh Linn
rettelse: nå kommer jeg ikke inn foreldrene eller broren til min samboer i det hele tatt, selv om navnet fortsatt står i personlista. Men rare er at prøver jeg å dra de over til sine respektive familier får jeg beskjed om at de er der allerede...?