HJELP! Personer forsvinner fra Emblaprogrammet!!

Moderator: MOD_Slektsprogrammer

Svar
gj03722
Sted: LAKSEVÅG

HJELP! Personer forsvinner fra Emblaprogrammet!!

Legg inn av gj03722 » 26. januar 2016 kl. 21.34

Hei. Jeg trenger hjelp med Embla programmet mitt. Jeg har to trær, mitt og min samboers som jeg starta å legge inn fra en Gedcom fil fra Myheritage nå i begynnelsen av januar. I dag har jeg jobba som vanlig, vært litt innom begge trær, og nå i kveld var jeg innom min samboers tre og lot programmet stå med det oppe i en halvtime mens jeg gjorde noe ikke-slektsrelatert. Gikk tilbake til dataen og klikka meg opp fra min samboer til hans far, og plutselig var min samboer borte fra hans fars personside, leta meg fram til samboer på personlista (der stod navnet fortsatt) klikka på han, kommer innpå men da har han ingen andre familiekoblinger enn til meg. Nå er både hans mor, far og bror uten familiekoblinger og de vises kun på personlisten i hurtiglistene og når jeg klikker der kommer de opp, men uten noe annen informasjon enn navnet deres, de er blitt kjønnsløse til og med... Deres utvidede familie er der fortsatt men de glimrer med sine fravær i søskenflokkene sine. Resten av treet virker normalt.

Jeg fortstår ikke hva som er skjedd? Er det noen som vet hva dette skyldes? Og viktigste; hva kan jeg gjøre for å fikse det og hindre at det skjer igjen? kan det evt skje i større skala? Antar jeg kan dra de fra personlistene og over i sine respektive familier, men da mister jeg vel all info om de? Siste sikkerhetskopi ble selvfølgelig tatt rett før siste store økt på over 300 personer :P

Mvh Linn

rettelse: nå kommer jeg ikke inn foreldrene eller broren til min samboer i det hele tatt, selv om navnet fortsatt står i personlista. Men rare er at prøver jeg å dra de over til sine respektive familier får jeg beskjed om at de er der allerede...?

Brukeravatar
dn04977
Sted: SØVIK
Kontakt:

Re: HJELP! Personer forsvinner fra Emblaprogrammet!!

Legg inn av dn04977 » 26. januar 2016 kl. 22.32

Ser ut som om dette er eit gjengs Embla problem, ser at samme sak er diskutert inne på Embla sidene på Facebook.

https://www.facebook.com/groups/101073543305382/

Du finner kanskje noko info der...

Mvh
Ingmar 8)
mvh Ingmar Seth

Slektsblogg: http://ingmarsblogg.blogspot.com/

Slektsdatabase: http://ingmarseth.net/

gj03722

Legg inn av gj03722 » 26. januar 2016 kl. 22.37

Hei, det er jeg som har skrevet det der, fordi jeg ville spørre etter hjelp der også, men ellers takk :)

Mvh Linn

Johan Arthur Hansen
Sted: HAUGESUND

Legg inn av Johan Arthur Hansen » 27. januar 2016 kl. 12.13

Dette er ikke et vanlig Embla problem, men jeg har sett noen få tilfeller av noe som ligner dette. Har sendt en melding om dette til Embla - så får vi se hva som kommer ut av det. Har drevet brukergruppen i Haugesund en del år og har aldri sett noe slikt som har kommet uten at en har gjort noe inngrep selv! Uansett kjedelig når slikt skjer. Mvh. Johan Arthur Hansen

Brukeravatar
7185
Sted: HAUGE I DALANE
Kontakt:

Legg inn av 7185 » 30. januar 2016 kl. 11.01

Hei Linn

Jeg ser at du har opprettet en brukerstøttesak på dine medlemssider for Embla Norsk Familiehistorie. Det er bra. Vi skal svare deg der om kort tid.

Vennlig hilsen
Stein Inge Haaland

gj03722

Legg inn av gj03722 » 1. februar 2016 kl. 11.11

Hei. Takk for svar Stein Inge, setter pris på det :)

Mvh Linn Myhre

Svar

Gå tilbake til «Diskuter slektsprogrammer»