Hei ! Lurer på om noen kjenner til Margit Brataas, født 28.12. 1903, en kilde skriver 1905. Hun virket som skuespillerinne i Oslo, og på turnè med Magnus Falkberget's Teater, senere
kantine bestyrer i Folketeateret i hovedstaden. Har funnet en Margit Olsen, født 28.12.
1903 på Åsnes/Finnskog..... Er det noen som vet om dette kan være Margit Brataas ?
Hei
Ser det er en stund siden denne meldingen ble lagt inn, men jeg ble veldig interessert i å svare likevel. Den Margit Brattaas jeg kjenner til var gift med min fars onkel Joakim (Jack) Lystad (1893-1951/52-Sandar/Sandefjord). Jeg vet ikke mye om hennes tidlige liv, og at hun kan ha vært skuespiller var nytt. Jeg vet hun var en vakker dame, og at hun var Oslo-piken på et tidspunkt. Hun var født i Oslo. Hun/de hadde ingen barn. Flink til å lage mat! Jeg finner lite på søk i registere som kan stadfeste de opplysningene jeg har om henne. Kanskje vi leter etter den samme? Cathrine
Willy B. var restauratør flere steder, bl.a. i Operaen og Rose-Kjeller`n, han døde des.1969.
Margit ett par år senere.
Har tenkt kanskje det kunne være hun fra Østfold, det er vel det nærmeste spor nå,
kanskje lurt å prøve der eller i Oslo. Hun fra Finnmark er vel mindre sannsynlig.