Hans Tostensen fra Krevenghaugen u. S. Auli 92/20

Moderator: MOD_Hedmark

Svar
Lars Jostein Halseth
Sted: SKI

Hans Tostensen fra Krevenghaugen u. S. Auli 92/20

Legg inn av Lars Jostein Halseth » 26. september 2012 kl. 23.04

Fra Sør-Odal Bygdebok bind VIII, side 441 har jeg hentet følgende:

7) Hans f. ca 1828 g 2.g. 1881 m. Maria Olsd. fra Inngjerdslen u. Vestby til Skarnes

Jeg har fått bekreftet det jeg antok, at det ikke var Hans som var gift med Maria Olsd., men Hans sin eldre bror Knut f. 1927.

Mine spøtsmål blir da: Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger om Hans - finner jeg flere opplysninger om Hans - hvor ble det av ham?

På forhånd takk for hjelpen

Mvh.
Lars J. Halseth
Ski

Magne Østhus
Sted: LØKKEN VERK

Re: Hans Tostensen fra Krevenghaugen u. S. Auli 92/20

Legg inn av Magne Østhus » 27. september 2012 kl. 0.01

Hei !

Kan du ha opplysninger fra kirkebøker og ta med lenker som viser til det, det som er med og så langt er ikke så mye å gå ut i fra, etter min mening.

Kan likevel prøve med dette.
Viet 1881.
Nr. 40.
Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Sør-Odal, Ministerialbok nr. 5 (1876-1885), Ekteviede 1881, side 324.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-302

Mvh. Magne.

Lars Jostein Halseth
Sted: SKI

Legg inn av Lars Jostein Halseth » 27. september 2012 kl. 8.44

Hei!

Jeg har sett den, og jeg skal innrømme at jeg ikke er noen ekspert på gammel skrift, men jeg har fått den til å bli Knud i og med at det er en strek over u'en.

Jeg hadde et emne - Sandnesmoen, det var det en som tok frem akurat det samme ekteskapet og mente det var Knud og Marie

Mvh.
Lars J.H.

Magne Østhus
Sted: LØKKEN VERK

Legg inn av Magne Østhus » 27. september 2012 kl. 12.53

Lars skrev:Hei!

Jeg har sett den, og jeg skal innrømme at jeg ikke er noen ekspert på gammel skrift, men jeg har fått den til å bli Knud i og med at det er en strek over u'en.

Jeg hadde et emne - Sandnesmoen, det var det en som tok frem akurat det samme ekteskapet og mente det var Knud og Marie

Mvh.
Lars J.H.

Hei !

Og jeg er ikke så helt sikker på det ?

Som vi ser så er han nevnt som Enkemand og hvem av de to eller var begge det i 1881 ?

Men om ønskelig så kan du be om hjelp til å få det tydet her, huske da på å ta med en lenke som viser til den vielsen i 1881 og ta med hva du ønsker å få tydet ?
https://slektsforum.slektogdata.no/viewforum.php?f=2352

Lykke til.

Mvh. Magne :)

Svar

Gå tilbake til «Sør-Odal»