Foreldre til Gunder Mikkelsen Habberstad. f.1807

Moderator: MOD_Akershus

Svar
dn28597
Sted: EIDSVOLL

Foreldre til Gunder Mikkelsen Habberstad. f.1807

Legg inn av dn28597 » 26. juli 2012 kl. 17.47

Jeg leter etter foreldre til Gunder Mikkelsen Habberstad f.1807. Gården han står oppført under i 1865 tellinga er Habberstad Nordre, han står også oppført som stevnevitne .digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=5&filnamn=f60237&gardpostnr=1206#nedre

Jeg finner han også i 1875 tellinga som føderaadsmand og da har sønnen Kristian overtatt.

Er det noen der ute som sitter på informasjon om han så mottas det med takk :)

Edit : Denne utgår,da jeg har funnet ut mer selv :)

Trond Øivindsson Lunde
Sted: OSLO

Re: Foreldre til Gunder Mikkelsen Habberstad. f.1807

Legg inn av Trond Øivindsson Lunde » 4. oktober 2012 kl. 23.06

Foreldre var Mikkel Gunnersson og Kari Olsdotter.
Ola Ljødal: "Mikkel og Kari Søvollen for- og etterslekt", Moelv 2005.
Eidsvoll bygds historie bind II, 1. del, side 266-67

dn28597
Sted: EIDSVOLL

Legg inn av dn28597 » 11. november 2012 kl. 16.06

Hei igjen :) Tusen takk for innspill, fant en fjern slektning med bøker i bøtter og spann så nå er den siden av slekta satt ordentlig i system :) Jobber dog videre med annen slekt i Eidsvoll som ikke har relasjon til denne.

gj19018
Sted: Steinsholt

Legg inn av gj19018 » 7. november 2013 kl. 22.56

Hei
Jeg søker også informasjon om Gunder Mikkelsen. Jeg har startet med slektsforskning på nettstedet My Heritage og er nok blitt bitt av denne basillen :). Hvis mine beregninger er riktige så er Gunder min tipp tipp oldefar på min mormors side. Mine tippoldeforeldre het Lars Nielsen og Olava Gundersdatter, begge født på Eidsvold i 1835. Jeg mangler det endelige beviset på slektskapet, da kirkebøkene ikke går så langt tilbake, tror det skyldtes kirkebrann? En fetter av min mor har fortalt meg at vi nedstammer fra en lensmann fra Eidsvold, han trodde Lars var denne lensmannen, men det stemmer jo helt med Gunder Mikkelsen. Siden Olava heter Gundersdatter og siden jeg har funnet Gunder Mikkelsen er oppført som fadder til flere av deres barn, har jeg "bestemt" meg for at Gunder er min tipp tipp oldefar. Skulle så gjerne hatt det bevist, men jeg klarer ikke å finne noe nedtegnet noe sted. Kanskje du har funnet noe i dine kilder?
Nå er jeg spent på om jeg får svar......
Hilsen
Inger Synnøve Vaaden, Steinsholt i Vestfold

Trond Øivindsson Lunde
Sted: OSLO

Legg inn av Trond Øivindsson Lunde » 8. november 2013 kl. 15.10

Når papirsporene stopper så kort tilbake i tid som det gjør i Eidsvoll, vil jeg anbefale alle med rett far- eller mors-linje eller øvrige forfedre tar en test på Family Tree DNA
http://www.familytreedna.com/group-join ... oup=Norway

Jo flere som tester seg, jo mer kan vi si om slektsforholdene i Eidsvoll.

Y-DNA 67 markører (mannslinje bare menn kan teste), fullsekvens mitokondriell (kvinnelinje) og en Familyfinder anbefales.

Svar

Gå tilbake til «Eidsvoll»