Johanne Biörns Datter av 1761

Med tidligere kommuner Idd og Berg

Moderator: MOD_Østfold

Svar
Brukeravatar
Jan M. Keus
Sted: JAR

Johanne Biörns Datter av 1761

Legg inn av Jan M. Keus » 30. mars 2012 kl. 17.22

I søken etter Petter Printz av 1803 finner jeg at moren var pigen Johanne Biörns Datter. FT av 1801 viser kun én person med dette navn, tjenestepigen hos Harridsleff. Hun oppgir å være 40 år. Dermed skulle hun være født rundt 1761. Jeg søkte først på de ekte-fødte rundt 1761, men havnet tilslutt i listen av de uekte-fødte.
Der fant jeg i dåpen den 24. november 1762 Johanne, født ut af Berthe Marie....
Så blir det vanskelig, men jeg tyder navnet Björn.
Kan dette stemme?

Hilsen
JanM

[/img]
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Else Berit Rustad

Re: Johanne Biörns Datter av 1761

Legg inn av Else Berit Rustad » 30. mars 2012 kl. 18.38

Slik lager du lenker:
https://slektsforum.slektogdata.no/view ... hp?t=32791

"Utklipp" er nesten håpløse å lese, fordi man ikke har mulighet til å forstørre teksten eller bla i boka.

I den originale kirkeboka står det:

24. Døbt Uegte Barn Johanne Føed af Berthe Marie et fremmet hertil Byen Andkommen Qvinde Menneske fra (så kommer et åpent rom i teksten).
Til Barnets fader Udlægges Joen Larsen Bager Svend fra (åpent rom her også) nu værende hos Henrick Poelser, Skomager i Backene. Fadderne Dorte Enke af Peder Laves i Backene, Maria Kone til Thore Mathiesen i Backene, Henrick Powelsen Skoemager og Hans Windelund Skoemager Svend hos Kylle.

Mvh
Else B.

Brukeravatar
Jan M. Keus
Sted: JAR

Re: Johanne Biörns Datter av 1761

Legg inn av Jan M. Keus » 30. mars 2012 kl. 21.54

Takk Else for din oversettelse og din henvisning hvordan man lager en lenke. Jeg håper jeg får det til.
Da var det ikke den rette Johanne. Jeg søker videre.

Hilsen
JanM

Svar

Gå tilbake til «Halden»