Kongsberglaget, Aarbok for Kongsberglaget i Amerika

Moderator: MOD_Buskerud

Svar
dn27834
Sted: ØVRE SURNADAL

Kongsberglaget, Aarbok for Kongsberglaget i Amerika

Legg inn av dn27834 » 28. februar 2012 kl. 22.29

Kor kan ein få kjøpt følgande Aarbok/-bøker?

Kongsberglaget. Aarbok nei. 6 for Kongsberglaget i Amerika. Oplysninger om folk fra Sandsvær, Øyre Eker, Kongsberg, Jondalen og Nedre Numedal, 1980. Kongsberglaget for udflytterfolket til USA og Canada. Albert Lea, Minnesota, Andrew Stenseth, 1930. Albert Lea, Minnesota, Andrew Stenseth, 1930. 124 p. 124 s..

Den Årboka eg er interessert i skal vere no 4 for 1928 der Edvard Engebretsen (Sauer) har eit innlegg. Han kalla seg Ed Engebretsen Lee i Amerika. Han voks opp i Sandsvær.

A yearbook of this organization which contains news, biographies, and a list of members. En årbok i denne organisasjonen som inneholder nyheter, biografier, og en liste over medlemmer.

Mvh
Wenche

Brukeravatar
Remi Trygve Pedersen
Sted: KONGSBERG

Re: Kongsberglaget, Aarbok for Kongsberglaget i Amerika

Legg inn av Remi Trygve Pedersen » 1. mars 2012 kl. 12.08

Hei Wenche

Nasjonalbiblioteket i Oslo har et eksemplar og en fotostatskopi av hvert bind ser det ut til. Du kan ringe dem eller sende en henvendelse, så kanskje de lager en kopi av det du er interessert i.

Remi
Remi Pedersen
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."

dn27834
Sted: ØVRE SURNADAL

Re: Kongsberglaget, Aarbok for Kongsberglaget i Amerika

Legg inn av dn27834 » 1. mars 2012 kl. 16.49

Tusen takk for tips, Remi

Eg ringte til Nasjonalbiblioteket i dag, der dei fortalte at dei hadde årbøkene til Kongsberglaget i Amerika, som eg da kunn få lese i hvis eg kom dit. Men i og med at det er mest 60 mil til Oslo, så kunne eg vende meg til lokalt bibliotek, slik at dei lånte årboka, eller fekk kopi tilsendt. Og mitt alltid hjelpsame Surnadal Bibliotek, har bestilt fjernlån til meg. Så nå er det berre å vente på mottak.

Beste helsing
Wenche

Svar

Gå tilbake til «Kongsberg»