Lisbet Frantsdatter
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
Lisbet Frantsdatter
Hei !
Jeg skulle likt å vite noe om min 4x tippoldemor Lisbet Frantsdatters forfedre. Ifølge bygdebok for Meldal ble hun født i 1768. Der og i hennes uekte datters dåp fra 1790 heter hun Svorkmo/ Svorchmoe.
Svorkmo er jo et Orkdalnavn, men jeg finner ingen Lisbet døpt i Orkdal i denne perioden. (I hvert fall ingen Lisbet Frantsdatter). Ved vielsen med Wilken Hansjørgensen i 1796 heter hun Grindvoll. Trolig fordi hun bodde der da.
Arnt Stavne nevner henne på sida si:
http://astavne.net/Rennebu/index.htm?ssindex=i18.htm;
Er det mulig å finne ut noe om Lisbets forfedre?
Mvh
Rune
Jeg skulle likt å vite noe om min 4x tippoldemor Lisbet Frantsdatters forfedre. Ifølge bygdebok for Meldal ble hun født i 1768. Der og i hennes uekte datters dåp fra 1790 heter hun Svorkmo/ Svorchmoe.
Svorkmo er jo et Orkdalnavn, men jeg finner ingen Lisbet døpt i Orkdal i denne perioden. (I hvert fall ingen Lisbet Frantsdatter). Ved vielsen med Wilken Hansjørgensen i 1796 heter hun Grindvoll. Trolig fordi hun bodde der da.
Arnt Stavne nevner henne på sida si:
http://astavne.net/Rennebu/index.htm?ssindex=i18.htm;
Er det mulig å finne ut noe om Lisbets forfedre?
Mvh
Rune
-
- Sted: LØKKEN VERK
Re: Lisbet Frantsdatter
Hei Rune !
Er det denne som du leter etter ?
Døpte 1768.
Dom: 17 a Trinit.
Grutsetter.
Uægte Elisabet.
Frantz Nielsen og Ane Johansd.
Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Meldal, Ministerialbok nr. 672A04 (1751-1775), Fødte og døpte 1769, side 264-265.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-129
Mvh. Magne.
Er det denne som du leter etter ?
Døpte 1768.
Dom: 17 a Trinit.
Grutsetter.
Uægte Elisabet.
Frantz Nielsen og Ane Johansd.
Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Meldal, Ministerialbok nr. 672A04 (1751-1775), Fødte og døpte 1769, side 264-265.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-129
Mvh. Magne.
-
Hei !
Konfirmerte 1785.
Lisbeth Frantsd. Grindvold.
Nr. 14.
Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Meldal, Ministerialbok nr. 672A05 (1776-1815), Konfirmerte 1784-1787, side 874-875.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-300
Mvh. Magne.
Konfirmerte 1785.
Lisbeth Frantsd. Grindvold.
Nr. 14.
Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Meldal, Ministerialbok nr. 672A05 (1776-1815), Konfirmerte 1784-1787, side 874-875.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-300
Mvh. Magne.
-
Hei !
Døpte 1744.
Dom: 4 adv.
Grus.
Anne.
Johan Jonasen og Beret.
Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Meldal, Ministerialbok nr. 672A03 (1725-1751), Fødte og døpte 1744, Døde og begravede 1736, side 340-341.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-170
Mvh. Magne.
Døpte 1744.
Dom: 4 adv.
Grus.
Anne.
Johan Jonasen og Beret.
Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Meldal, Ministerialbok nr. 672A03 (1725-1751), Fødte og døpte 1744, Døde og begravede 1736, side 340-341.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-170
Mvh. Magne.
Det skulle vel rimeleg kunne vere den aktuelle Lisbet Frantsdotter, ja. Det var mange som flytta mellom smeltehyttene på Grutsæter og Svorkmo.
Spørsmålet blir da kven desse foreldra er. Når det gjeld Frantz Nilsson har eg minst to aktuelle kandidatar:
* Frantz Nilsson f. 1745, son av Nils Arntsson Grutsæterhaugen og Maren Frantzdotter. Nemnt på Grutsæter som myndig i 1768.
* Frantz Nilsson f. 1739, son av Nils Frantzson (Mago?) og Elisabeth Arntsdotter. Nemnt som skomaker på Grutsæter 1769.
For mora, Anne Johansdotter, har eg ei - men her kan det godt vere fleire:
* Anne Johansdotter f. 1744, dotter av Johan Jonasson (Swan) og Berit Evensdotter.
Verdt å nemne er at Barbro Olsdotter, fadder til Lisbet Frantsdotter, òg var fadder til overnemnte Anne Johansdotter (Swan) - om det da er same person...
Spørsmålet blir da kven desse foreldra er. Når det gjeld Frantz Nilsson har eg minst to aktuelle kandidatar:
* Frantz Nilsson f. 1745, son av Nils Arntsson Grutsæterhaugen og Maren Frantzdotter. Nemnt på Grutsæter som myndig i 1768.
* Frantz Nilsson f. 1739, son av Nils Frantzson (Mago?) og Elisabeth Arntsdotter. Nemnt som skomaker på Grutsæter 1769.
For mora, Anne Johansdotter, har eg ei - men her kan det godt vere fleire:
* Anne Johansdotter f. 1744, dotter av Johan Jonasson (Swan) og Berit Evensdotter.
Verdt å nemne er at Barbro Olsdotter, fadder til Lisbet Frantsdotter, òg var fadder til overnemnte Anne Johansdotter (Swan) - om det da er same person...
-
Hei !
Døpte 1739.
Dom: 20 p: Trin: Grusetter.
Frans.
Niels Fransen og Lisbet.
Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Meldal, Ministerialbok nr. 672A03 (1725-1751), Fødte og døpte 1739, side 312-313.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-156
Mvh. Magne.
Døpte 1739.
Dom: 20 p: Trin: Grusetter.
Frans.
Niels Fransen og Lisbet.
Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Meldal, Ministerialbok nr. 672A03 (1725-1751), Fødte og døpte 1739, side 312-313.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-156
Mvh. Magne.
Hei
Takk så mye for hjelpen! Nok en gang virker det altså som om røttene går tilbake til Johan Swan (f. 1630) og Barbro Franche (f.1637)... Mange av de 10 barna deres er mine direkte forfedre, og jeg støter på Frank-navnet titt og ofte.
Denne Johan Jonasen Swan er vel da sønn av Jonas Johansen Swan/Frank (1682 - 1736) ?
-Rune

Takk så mye for hjelpen! Nok en gang virker det altså som om røttene går tilbake til Johan Swan (f. 1630) og Barbro Franche (f.1637)... Mange av de 10 barna deres er mine direkte forfedre, og jeg støter på Frank-navnet titt og ofte.

Denne Johan Jonasen Swan er vel da sønn av Jonas Johansen Swan/Frank (1682 - 1736) ?
-Rune
Rune skrev:Denne Johan Jonasen Swan er vel da sønn av Jonas Johansen Swan/Frank (1682 - 1736) ?
Eg har registrert: Døpt F 2. Pent. 1710, Grutsæter: Jonas Johanss. b: Johan
Eg har ingen andre Jonas Johansson i området, så det er rimeleg å anta at dette er Jonas, son av Johan smelter. Jonas vart gift ein månad(!) før dåpen over med Anne Toresdotter Loe.
Om vi skal komme vidare i å sirkle inn ein av dei to Frantz Nilsson over burde vi kan hende sjå nærare på fadderane ved aktuelle dåper i familien...
Heldigvis finnes ei folketelling 1769 for Meldal!
Der finner vi Lisbet 1 år og like over henne Ane Johansdatter 26 år. De bodde hos Johan Jonasen 60 år. Altså vet vi nå at Ane er datter av Johan Jonasen, og disse bor på Grutsæter.
Nr. 9 (33 - 36) her:
http://www.astavne.net/Rennebu/meldal%2 ... 69_007.jpg
Er alle enige?
-Rune

Nr. 9 (33 - 36) her:
http://www.astavne.net/Rennebu/meldal%2 ... 69_007.jpg
Er alle enige?

-Rune
...men står det død ved siden av navnet til Lisbet der? Hva vil det si?
Det ser ut som det er tilført seinare. Kor lenge desse listene vart korrigert veit eg ikkje (det er ein notis over frå 1775), men det kan vel tyde på at dette ikkje er rett Lisbet...
Det var da ergerlig...
No kan eg ikkje finne nokon gravferd mellom 1769 og 1775. Det er vel verdt å ikkje kaste alt enno. Vidare studier av t.d. faddere kan gje hint vidare...
Når det gjeld Lisbet sin dåp:
Når det gjeld Lisbet sin dåp:
- Knud Jørgensen, -> ukjent for meg
- Arn Johansen, -> nemnt på Grutsæter i 1769. Nemnt 1787 som syskenborn til Jonas Andersson Smelter på Svorkmo.
- Barbro Olsd., -> Syskenbarn av Johan Jonasson. Dotter av Ole Lovitsson og Margrethe Johansdotter (Swan)
- Johanna Arnsd., -> Har to systre f. 1728 og c.1737 med dette namnet, døtre av Arnt Sverkersson og Sara Lorentzdotter. Jonas Johansson er fadder ved dåpen til Johanna d.e.
- Magnille Blomlie, -> ukjent for meg
-
- Sted: RENNEBU
Magnhild Blomlie er datter av Marit Evensdt. Fikke (søster til Berit Evensdt. gift med Johan Jonasen Grutsæter og mor til Anne Johansdt.) og mannen torger Engelsen Stene (Nordgard). De kom til Blomlia i 1761 fra Bastiansætra.
Jeg har en Knut Jørgenen Skåveien (f. Grutsæter) 1726, gift med Barbro Olsdt. Skåveien, f. 1724.
Her er faddrene til deres sønn, Ole, f. 1762:
Fadder: Sr. Tønder.
Fadder: Johan Jonasen .
Fadder: Jonas Hougen.
Fadder: Ermegaar Grutsetter.
Fadder: Anichen Johansd. .
I min base har jeg Anne Johansdt. Grutsæter, f. 1744 som datter av Johan Jonasen Grutsæter, f. 1710 og kona Berit Evensdt. Fikke.
Foreldrene til Johan Jonasen har jeg som Jonas Johansen Swan, f. ca. 1685, død før 20.12.1744 da datteren Anne ble døpt. Han var gift med Anne Toresdt. Loe.
Som far til Jonas Johansen Swan har jeg Johan Johansen Smelter (Swan), f. ca. 1629, Innset fra hans 2. ekteskap (av 3). Konas navn har jeg ikke.
Beste hilsen Inger
Jeg har en Knut Jørgenen Skåveien (f. Grutsæter) 1726, gift med Barbro Olsdt. Skåveien, f. 1724.
Her er faddrene til deres sønn, Ole, f. 1762:
Fadder: Sr. Tønder.
Fadder: Johan Jonasen .
Fadder: Jonas Hougen.
Fadder: Ermegaar Grutsetter.
Fadder: Anichen Johansd. .
I min base har jeg Anne Johansdt. Grutsæter, f. 1744 som datter av Johan Jonasen Grutsæter, f. 1710 og kona Berit Evensdt. Fikke.
Foreldrene til Johan Jonasen har jeg som Jonas Johansen Swan, f. ca. 1685, død før 20.12.1744 da datteren Anne ble døpt. Han var gift med Anne Toresdt. Loe.
Som far til Jonas Johansen Swan har jeg Johan Johansen Smelter (Swan), f. ca. 1629, Innset fra hans 2. ekteskap (av 3). Konas navn har jeg ikke.
Beste hilsen Inger
Inger
Du har Anne Johansdatter Grutsæter f 1746 som datter av
Johan Johansen Grutsæter f 1710og kona Berit Evensdatter Fikke
Jeg har J J G gift i 1746 med Gunhild Persdatter Bagge
Vil det si at Anne var uekte ?
http://leskjerv.seria.no/aner/0005/6606.htm
Vær hilset fra Leiv
Du har Anne Johansdatter Grutsæter f 1746 som datter av
Johan Johansen Grutsæter f 1710og kona Berit Evensdatter Fikke
Jeg har J J G gift i 1746 med Gunhild Persdatter Bagge
Vil det si at Anne var uekte ?
http://leskjerv.seria.no/aner/0005/6606.htm
Vær hilset fra Leiv
Leiv,
kor har du Gunhild Persdatter Bagge frå?
Eg har, som Inger, Johan gift med Berit Evensdotter. Dottera Anne er døypt 20. des. 1744 og er da ektefødt. Foreldre er oppgitt Johan Jonasen og Berit. Berit er fortsatt gift med Johan ved ekstraskatten i 1769 (linke tidlegare i tråden).
Den Johan Jonasen du har i Orkelbogen må vere ein anna person...
kor har du Gunhild Persdatter Bagge frå?
Eg har, som Inger, Johan gift med Berit Evensdotter. Dottera Anne er døypt 20. des. 1744 og er da ektefødt. Foreldre er oppgitt Johan Jonasen og Berit. Berit er fortsatt gift med Johan ved ekstraskatten i 1769 (linke tidlegare i tråden).
Den Johan Jonasen du har i Orkelbogen må vere ein anna person...
Takk til Inger som alltid har nyttig informasjon.
Der var det eg hadde vore borte i Knut Jørgensson, ja. Dette bekrefter òg at det er same Barbro Olsdotter som eg nemner over: I listene for ekstraskatten i 1762 er Barbro hjå mora, enkja Margrethe Johansdotter, med sonen Ole Knutsson. I ein seinare kommentar er innført at "Knud Jørgens. hiemkom fr. Fridrichstad"
Inger skrev:Jeg har en Knut Jørgenen Skåveien (f. Grutsæter) 1726, gift med Barbro Olsdt. Skåveien, f. 1724.
Der var det eg hadde vore borte i Knut Jørgensson, ja. Dette bekrefter òg at det er same Barbro Olsdotter som eg nemner over: I listene for ekstraskatten i 1762 er Barbro hjå mora, enkja Margrethe Johansdotter, med sonen Ole Knutsson. I ein seinare kommentar er innført at "Knud Jørgens. hiemkom fr. Fridrichstad"
-
- Sted: RENNEBU
Jeg har sjekket bygdebøkene for Kvikne (både gammel og ny) og finner at Gunhild Pettersdt. Bagge var gift med Johan Johanson Frank - ikke Johan Jonasen.
Når står det imidlertid en fotnote i den gamle bygdeboka om dette (s. 48):
I eldre dokumenter heiter det Jonasson, men det må være feil.
Antar at du, Leiv, har notert navnet ut fra gamle dokumenter.
I bygdeboka (gammel, s. 48) står det:
Svein Larsen Kommandant selte i 1752 ein "eiende og påboende" fjerdepart av Orkelbogen for 95 rdl. til Johan Johanson Frank, truleg ein bror eller feller av Knut Frank i Nordre Kleva". Johan vart i 1746 g.m. Gunnhild Persdatter Bagge og var altså den andre som budde her. ......
Born: Johan, Andreas, Per, Maren, Ingeborg og Kristoffer.
Det er godt at vi kan hjelpe hverandre. Det er ikke alltid like lett å finne fram i konglomeratet av opplysninger. Nå fikk jeg på plass Barbros mor også, og skrev selvfølgelig deg, Håvard, som kilde i tillegg itl ekstraskatten, 1762. Takk.
Beste hilsen Inger
Når står det imidlertid en fotnote i den gamle bygdeboka om dette (s. 48):
I eldre dokumenter heiter det Jonasson, men det må være feil.
Antar at du, Leiv, har notert navnet ut fra gamle dokumenter.
I bygdeboka (gammel, s. 48) står det:
Svein Larsen Kommandant selte i 1752 ein "eiende og påboende" fjerdepart av Orkelbogen for 95 rdl. til Johan Johanson Frank, truleg ein bror eller feller av Knut Frank i Nordre Kleva". Johan vart i 1746 g.m. Gunnhild Persdatter Bagge og var altså den andre som budde her. ......
Born: Johan, Andreas, Per, Maren, Ingeborg og Kristoffer.
Det er godt at vi kan hjelpe hverandre. Det er ikke alltid like lett å finne fram i konglomeratet av opplysninger. Nå fikk jeg på plass Barbros mor også, og skrev selvfølgelig deg, Håvard, som kilde i tillegg itl ekstraskatten, 1762. Takk.
Beste hilsen Inger
Fra min Hjemmeside:
"Kvikne.Gards og slektshistorie 2001, Rettelse"
Side 87
Orkelbogen,
tredje/fjerde linje anfører:
”Johan Johansen Frank, muligens en bror eller fetter av Knut Frank i Nordere Kleven
”Kvikne 1952”, side 48 har følgende anmerkning om denne Johan: ”I eldre dokument heter det
Jonasson, men det må vera feil”.
Slektssammenhengen tilsier etter min mening at Jonasson må være riktig.
Denne opplysende anmerking i ”Kvikne 1952” er ikke medtatt i ”Kvikne 2001”
Johan Jonasen Franck skulle da være en fetter av Johan Olsen og Knut Olsen Franck i
Franckstøa
00000000
Min kommentar:
" Slektssamenhengen" bør da ikke tilsi at Jonasen må være riktig,
så denne Rettelse må utgå.
????? i hodet
Leiv
"Kvikne.Gards og slektshistorie 2001, Rettelse"
Side 87
Orkelbogen,
tredje/fjerde linje anfører:
”Johan Johansen Frank, muligens en bror eller fetter av Knut Frank i Nordere Kleven
”Kvikne 1952”, side 48 har følgende anmerkning om denne Johan: ”I eldre dokument heter det
Jonasson, men det må vera feil”.
Slektssammenhengen tilsier etter min mening at Jonasson må være riktig.
Denne opplysende anmerking i ”Kvikne 1952” er ikke medtatt i ”Kvikne 2001”
Johan Jonasen Franck skulle da være en fetter av Johan Olsen og Knut Olsen Franck i
Franckstøa
00000000
Min kommentar:
" Slektssamenhengen" bør da ikke tilsi at Jonasen må være riktig,
så denne Rettelse må utgå.
????? i hodet
Leiv
Utan at ein veit meir om kva desse eldre dokumenta er og kva som står i dei er det vel vanskeleg å konkludere med om det var ein Johansson eller Jonasson. Det står uansett ikkje til truande at Johan Jonasson frå Grutsæter er den same som kjøpte ein fjerdepart i Orkelbogen på Kvikneskogen i 1752. Den Johan Jonasson er nemnt jamnleg på Grutsæter frå 1730-talet og til sin død i 1777.
Same Johan Jonasson er heller aldri nemnt med namnet Frank, noko som heller ikkje verkar logisk, da den næraste tilknytninga til Frank-slekta eg kan sjå er ein teori om at faren si mormor var ei Frank (jfr. Johan Smelter sitt andre ekteskap nemnt over).
Eg trur nok heller ein bør leite etter Johan på Orkelbogen mellom etterkommarane av dei Frank-ane som vart verande i Kvikne-området.
Same Johan Jonasson er heller aldri nemnt med namnet Frank, noko som heller ikkje verkar logisk, da den næraste tilknytninga til Frank-slekta eg kan sjå er ein teori om at faren si mormor var ei Frank (jfr. Johan Smelter sitt andre ekteskap nemnt over).
Eg trur nok heller ein bør leite etter Johan på Orkelbogen mellom etterkommarane av dei Frank-ane som vart verande i Kvikne-området.
For å komme attende til Lisbet sin dåp, basert på oppdateringar som er kome inn:
Dei som da ikkje er plassert i samanhengen er dermed Arn Johansson og Johanna Arnsdotter.
Arn Johansson har eg identifisert som son av Johan Arnsson og Kari/Karen Rasmusdotter døypt på Grutsæter 1742. Han er nemnt på Grutsæter i 1762 og 1769, flytter seinare til Svorkmo der han dør 1802. I eit skifte i 1787 er han nemnt som syskenbarn til avdøde Jonas Andersson Smelter på Svorkmo. Vi ser at Jonas-namnet kjem att - er det nokon samanheng? Eg har ikkje klart å finne ut korleis slektskapet er.
Johanna Arnsdotter er i utgangspunktet ikkje eintydig kjent for meg. Som nemnt over er det to systre på Grutsæter med dette namnet, der den eldste har Jonas Johansson som fadder, så dette kan vere noko å arbeide ut frå. Mora Sara er truleg ei dotter av Lorentz Mikkelsson (Hartug) og Brynhild Toresdotter, som eg trur er syster til Anne, gift med Jonas Johansson. Dette gjer - om dette stemmer - Sara Lorentzdotter og Johan Jonasson til syskenborn.
Dersom dette stemmer ser det ut til at alle fadderane er frå Anne si side, noko som igjen betyr at vi ikkje har noko å gå på når det gjeld å identifisere rett far...
- Knud Jørgensen, -> Skåveien, gift med Barbro Olsdotter.
- Arn Johansen, -> nemnt på Grutsæter i 1769. Nemnt 1787 som syskenborn til Jonas Andersson Smelter på Svorkmo.
- Barbro Olsd., -> Syskenbarn av Johan Jonasson. Dotter av Ole Lovitsson og Margrethe Johansdotter (Swan). Gift med Knut Jørgensson.
- Johanna Arnsd., -> Har to systre f. 1728 og c.1737 med dette namnet, døtre av Arnt Sverkersson og Sara Lorentzdotter. Jonas Johansson er fadder ved dåpen til Johanna d.e.
- Magnille Blomlie, -> syskenbarn til Anne Johansdotter
Dei som da ikkje er plassert i samanhengen er dermed Arn Johansson og Johanna Arnsdotter.
Arn Johansson har eg identifisert som son av Johan Arnsson og Kari/Karen Rasmusdotter døypt på Grutsæter 1742. Han er nemnt på Grutsæter i 1762 og 1769, flytter seinare til Svorkmo der han dør 1802. I eit skifte i 1787 er han nemnt som syskenbarn til avdøde Jonas Andersson Smelter på Svorkmo. Vi ser at Jonas-namnet kjem att - er det nokon samanheng? Eg har ikkje klart å finne ut korleis slektskapet er.
Johanna Arnsdotter er i utgangspunktet ikkje eintydig kjent for meg. Som nemnt over er det to systre på Grutsæter med dette namnet, der den eldste har Jonas Johansson som fadder, så dette kan vere noko å arbeide ut frå. Mora Sara er truleg ei dotter av Lorentz Mikkelsson (Hartug) og Brynhild Toresdotter, som eg trur er syster til Anne, gift med Jonas Johansson. Dette gjer - om dette stemmer - Sara Lorentzdotter og Johan Jonasson til syskenborn.
Dersom dette stemmer ser det ut til at alle fadderane er frå Anne si side, noko som igjen betyr at vi ikkje har noko å gå på når det gjeld å identifisere rett far...