Kirkebok, Skoger, Buskerud, 1864
Moderator: MOD_tydehjelp
-
- Sted: SANDE I VESTFOLD
Kirkebok, Skoger, Buskerud, 1864
Her er 4 innføringer som jeg ikke greier å tyde:
1) Nr 6, Jørgine: Dødsårsak. Det står: "Ørebetændelse efter et fald og ?? ?? saar i et kud, hvori var kommet kulde"
2) Nr 19, Elen Det står: "Fattiglem" og deretter noen ord (5 )med små bokstaver over neste innførsels ord "Ryen".
3) Nr 15, Carl Det står: "Mand Carl Johan Hansen (??)"
4) Etter innførsel 30: Pige, Fattiglem fra Sverige Bosted. Det står: "Lier, Opsal ??"
Noen som føler for å prøve seg på disse på en regnfull sommerdag?
Kjell
1) Nr 6, Jørgine: Dødsårsak. Det står: "Ørebetændelse efter et fald og ?? ?? saar i et kud, hvori var kommet kulde"
2) Nr 19, Elen Det står: "Fattiglem" og deretter noen ord (5 )med små bokstaver over neste innførsels ord "Ryen".
4) Etter innførsel 30: Pige, Fattiglem fra Sverige Bosted. Det står: "Lier, Opsal ??"
Kjell
Re: Kirkebok, Skoger, Buskerud, 1864
Kjell skrev:Her er 4 innføringer som jeg ikke greier å tyde:
Kjell
4) Etter innførsel 30: Pige, Fattiglem fra Skouger Bosted. Det står: "Lier, Opsal Sammesteds"
- Paul Johan Hals
Nr 3:
Kan det vøre (Brunæs) ?
Mvh Paul.
PS Her har vi sol, men det er i ferd med å skye over
Kan det vøre (Brunæs) ?
Mvh Paul.
PS Her har vi sol, men det er i ferd med å skye over

-
Hei.
Jeg er helt enig i "Sammesteds" for nr 4. Takk!
Jeg ser "Brunæs" som fullt mulig, og fant dette som gårdsnavn relativt nære denne delen av Skoger. Imidlertid ingen Carl. Heller ingen Carl i FT 1865 som passer med alder ved død. Men; Takk for Brunæs!
Bare så det er nevnt. Det finnes ingen Klokkerbok som kan hjelpe i noen av de overstående "tilfælde".
Noen forslag på de andre, folkens?
Jeg er helt enig i "Sammesteds" for nr 4. Takk!
Jeg ser "Brunæs" som fullt mulig, og fant dette som gårdsnavn relativt nære denne delen av Skoger. Imidlertid ingen Carl. Heller ingen Carl i FT 1865 som passer med alder ved død. Men; Takk for Brunæs!
Bare så det er nevnt. Det finnes ingen Klokkerbok som kan hjelpe i noen av de overstående "tilfælde".
Noen forslag på de andre, folkens?
- Else Berit Rustad
1. Arebetændelse (skulle nok stått åre-) efter et Fald og derved bevirket Saar i et Knæ, hvori var kommet Kulde.
2. Tror det begynner med: Kaldtes i Almin....., men resten må andre også se på, tror jeg.
3. Enig med de andre her
4. Enig med de andre her også
Mvh
Else B.
2. Tror det begynner med: Kaldtes i Almin....., men resten må andre også se på, tror jeg.
3. Enig med de andre her
4. Enig med de andre her også

Mvh
Else B.
-
Takk, alle.
3 av 4 er et godt skritt videre.
Kjell
3 av 4 er et godt skritt videre.
Kjell
Hei!
Jeg heter Alison. Jeg er engelsk og min Norsk er ikke god! Jeg har lest disnorge og jeg har sett navnene jeg vet - Anders Gustaf Carlsson og Maja Cajsa Andersdotter. Jeg har funnet dem i den kirkebøkene for Stavnas, Sverige og Skoger, Norge. Anders Gustaf kom også til Skoger, etter hans halvsøster Maja Cajsa. Hans datter (min bestemor) har reise til Amerika. Jeg vil gjerne sammenligne slektstrær, hvis du er enig og jeg har sendt deg en privat melding.
Med hilsen, Alison
Jeg heter Alison. Jeg er engelsk og min Norsk er ikke god! Jeg har lest disnorge og jeg har sett navnene jeg vet - Anders Gustaf Carlsson og Maja Cajsa Andersdotter. Jeg har funnet dem i den kirkebøkene for Stavnas, Sverige og Skoger, Norge. Anders Gustaf kom også til Skoger, etter hans halvsøster Maja Cajsa. Hans datter (min bestemor) har reise til Amerika. Jeg vil gjerne sammenligne slektstrær, hvis du er enig og jeg har sendt deg en privat melding.
Med hilsen, Alison
Sist redigert av gj14206 den 12. mars 2012 kl. 22.37, redigert 1 gang totalt.
-
Hei, Alison.
Jeg har ikke mottatt noen privat melding, men send en mail til meg på [email protected]
Jeg kjenner meget godt til dine slektninger!
Kjell
Jeg har ikke mottatt noen privat melding, men send en mail til meg på [email protected]
Jeg kjenner meget godt til dine slektninger!
Kjell