Hei ,
siterer Camila,
.....................................................................................................................................
Forsøker å finne ut mer om min tipp-tippoldefar, Zacharias Moe. Det jeg vet om ham er at han ble født i Verdal, 4. mars 1823. Han endte tilslutt opp i Vadsø, sammen med Karen Olsdatter fra Bodø. Det er mulig at han het Thomassen i tillegg. Han døde 24. april 1879.
Har pløyd gjennom Verdalsbøkene, uten å få napp. Og når jeg søker etter ham i digitalarkivet, stemmer ikke datoen som jeg har overens med det som står der.
Jeg vet ingenting om foreldrene hans eller eventuelle søsken. Derfor står jeg litt fast akkurat nå.
Sitat slut.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Hei Camila,
het han Zakarias (T(h)omasen Moe) fordi han var sønn til (t(h)omass og bodde på en gård/plads med navnet Moe
(Dette var ment som en mulighet for finne det hele navnet han het og grunnen til det.)
Når brukte han bare det ene navnet eventuelt ?
Dødsfallet i KB. der står navnet hans, har du funnet dette ? og hva var hans navn der ført i KB?
På hvem gård/plads har du funnet han Camila ? I Tellinger i FT. Digetallarkivet ??
Mvh.
Helge R.