Hei Susan.
Jeg legger inn noen lenker her til vielse og folketelling.
Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Grue, Ministerialbok nr. 8 (1847-1858), Ekteviede 1855, side 470.
Vielse nr. 97 27. desember 1855
Folketellingen 1865
Jeg kan ikke finne noen dåp for Pernille Nilsdatter født 1. mars 1820 i Vaaler som den gang hørte til Hof. Finner kun en født 6.mars med far Nils Pedersen og der er det ikke oppgitt navn på moren. Kan du fortelle meg hvor du har opplysningene om hennes fødselsdag/aar fra. I vielse står kun alder, fødested Lundebye i Vaaler og farens fornavn.
Folketellingen forteller at hun er født i Grue - i FT 1865 er det en del feil dessverre.
Jeg finner imidlertid ei Pernille Nilsdatter konfirmert i Grue i 1836 - da med foreldre Nils Olsen fra Hugersrud i Hoff og pige Pernille Enersdatter Lundebye i Hoff. Denne er født 12. februar 1821 Øverby i Hoff, men ved konfirmasjonen bosted Lundbybakken.
Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Grue, Ministerialbok nr. 7 (1830-1847), Konfirmerte 1836, side 170.
Konfirmasjon nr. 34
Dette kan også rime med at Isak og Pernilles datter blir døpt Pernille etter mormor.
Jeg finner imidlertid ikke hennes dåp hverken i Grue eller Hoff - Vaaler går under Hoff.
Avventer for å se hva du svarer på kildeopplysninger angående at Pernille Nilsdatter skal være født 1. mars 1820