Trenger litt hjelp for om mulig å lokalisere denne familien etter FT1865: http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =1063#ovre
Har på Skannet kirkebok Mini 1 1859 - 1868 for Sarpsborg funnet Theodor Petter døpt 6/6 1859 - han er født 18/3 1858.(Dåp nr.27, side 7) Hans søster Oleane fant jeg født 5/4,dpt.: 13/7 1862. (Dåp nr.48, side 48 )
Deres mor, Anne Karen Oline Andersen født Hansdatter, dør 22/7, begraves 29/7 1864. (Begr.nr.33, side 246) Hun bør da være født ca.: 1827.
Har en mistanke om at de muligens har giftet seg mellom sønnens fødsel og dåp - han er jo godt og vel året innen han døpes

Deres far er født og oppvokst på Toten og der har jeg dåpen, søsken og foreldre.
Christian Andersen er født på Hoelst(Hoeleie) på Østre Toten 4/2, dpt.: 10/2 1822.
Hans søster Caroline Andersdatter flytter fra Toten til Sarpsborg i 1864 for å hjelpe broren når hans kone dør. Om hun forblir i Sarpsborgområdet kjenner jeg ikke til for jeg har ikke funnet mere info om henne. Hun er født 26/3, dpt.: 5/6 1836 Præsterudeie Toten om noen skulle komme over noe om henne.
Jeg er mest interessert i opplysninger om barna - lever de opp? Gifter Christian Andersen seg på nytt?
Har funnet en aktuell kandidat i FT1900 Tune som passer godt til Oliane/Oleane Kristiansdatter (FT1865 Andersen) f. 1862 Sarpsborg: http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =2784#ovre
Dessverre kan ingen av de skannede kirkebøkene gi meg noe svar på om dette er dattera til min tippoldefars bror!!
Har prøvd å finne Theodor Petter i FT1900 uten resultat

Er det noen som har vært borti denne familien?
Jeg har det jeg trenger før han kommer ned til Sarpsborg

Vielsen til Christian og Anne Karen Oline hadde vært flott

Likeså bekreftelse på om barna vokste opp og evt hvor de ble av!!
All info er flott å få - ellers kan jeg selvfølgelig leie inn Kirkebøker for det aktuelle tidsrom

22/6: Glemte å ta med at Christian Andersens far heter: Anders Pedersen - mulig også benevnt som Anders Pedersen Nygaardsstuen (Evt.: Anders Nygaardsstuen) i tilfellet noen finner vielsen