biologisk opphav, som mulig ikke vet noe selv!
Moderator: MOD_Østfold
biologisk opphav, som mulig ikke vet noe selv!
Er det noen som kjenner til smeder som reiste rundt i området på 1970 tallet. lurer på om en av de hadde med en hjelpe mann med navn Håkon Gustafson. letter også etter enten steds eller navn som Heinsnhauen eller hainsnhower, disse kan også være med z i stede for s. Har selv familie fra spydeberg, men leter her etter spor av min far. tror ikke dette er riktige navn på han, men kan være brikker til og lede meg til han.
Sist redigert av dn24443 den 24. november 2009 kl. 8.02, redigert 1 gang totalt.
Re: lurer!
Han var på besøk hos noe slekt mest sansynelig i hobøl men kan også være spydeberg. han var nok i alderen mellom 20 og 30 år. Mest sansynelig et sted mellom 25 til 30 år. Kan noen fra området hjelpe meg? Det er snakk om i 1973 dette her.
- Else Berit Rustad
Et lite tips til deg, Vebjørn: Hvis du endrer overskriften på tråden din, vil du muligens få mer hjelp mht spørsmålene dine.
Ta gjerne med navn/stedsnavn på det du er på leting etter i titelen. Overskriften "lurer!" sier jo ingenting. De fleste her på forumet "lurer" på et eller annet
Mvh
Else B.
Ta gjerne med navn/stedsnavn på det du er på leting etter i titelen. Overskriften "lurer!" sier jo ingenting. De fleste her på forumet "lurer" på et eller annet

Mvh
Else B.
Takk skal du ha Else. Har forsøk og endre det nå. Men jeg vet ufatterlig lite, Men skal komme med så mye opplysninger jeg kan etter hvert som jeg får ledetråder som kan føre meg til og finne vedkommende. Jeg har ingen peil på den sivile statusen i dag og ønsker ikke og ødelegge noe for noen. Men i alle fall for min del og vite hvem som er i min slekt hadde vært fint.
Kan det stedsnavnet være i Norge (uten z, selvsagt)? Det eneste jeg kom på som kan likne, er St.Hanshaugen i Oslo.
Mvh
Linda W
Mvh
Linda W
Det kan det være Linda. Jeg har utrolig lite og jobbe ut fra. Men var vist en snill og pen mann. Slekt mest sansynelig i hobøl eller nærliggende. dette var på sommeren 73, De var ikke mere en 2 møter. Det er stort sett alt jeg vet. Men klart, jeg har jo navnet på motparten. Men av hensyn så legger jeg ikke ut det enda. Den persjonen skal få en mulighet til for og gi riktige opplysninger eller navnet. Kommer ikke det da. Så blir det brukt alt jeg vet for og forsøke å finne svaret.
Bare husk på ikke å legge ut informasjon om mulig nålevende personer. 

Er klar over akuratt dette. Derfor jeg heller ikke har lagtut navn på motparten. Men håper noen kan være behjelpelig med og eller om mulig om noen vet så kan de gjerne kontakte meg på PM slik at ting kan luftes der uten at det når almenheten.