Alexander Brügger Andersen f 1909 i Stavanger d New Zealand
Moderator: MOD_Emigranter
Alexander Brügger Andersen f 1909 i Stavanger d New Zealand
Alexander Brügger Andersen født 1909 i Stavanger gift med Maiken Eriksen antakelig frå Stavanger utvandra til New Zealand. Han budde på New Zealand i 1944. Familien opplyser at begge er døde. Eg søkjer opplysningar som kan føra til dødsår og stad og til eventuelle arvingar.
- Vidar Sigurd Øverlie
- Sted: LARVIK
Re: Alexander Brügger Andersen f 1909 i Stavanger d New Zeal
Hei Ingvald,
Siden Maiken er et ganske uvanlig navn i New Zealand lurer jeg på om denne døds notis registreringen kan være den Maiken Andersen som du leter etter. Hun døde i Waikanae nord vest for Wellington. Jeg har vært i kontakt med Glenn Stewart som driver dette nettstedet og han har sendt meg en kopi av døds notisen som jeg kan sende deg privat. Den inneholder opplysninger som kanskje kan lede deg til nålevende etterkommere.
Siden Maiken er et ganske uvanlig navn i New Zealand lurer jeg på om denne døds notis registreringen kan være den Maiken Andersen som du leter etter. Hun døde i Waikanae nord vest for Wellington. Jeg har vært i kontakt med Glenn Stewart som driver dette nettstedet og han har sendt meg en kopi av døds notisen som jeg kan sende deg privat. Den inneholder opplysninger som kanskje kan lede deg til nålevende etterkommere.
Vidar Øverlie
-
- Sted: OSLO
Alexander og Maiken er oppført i John Parsons: "Norwegians in New Zealand. A Register of Norwegians Naturalised in New Zealand 1858-1948":
Andersen, Alexander Johann Brygger, 11/05/09, Stavanger, Dentist, Wellington, 29/07/47
Andersen, Maiken Julie, 22/05/14, Stavanger, Housewife, Wellington, 06/10/47
Andersen, Alexander Johann Brygger, 11/05/09, Stavanger, Dentist, Wellington, 29/07/47
Andersen, Maiken Julie, 22/05/14, Stavanger, Housewife, Wellington, 06/10/47
- Vidar Sigurd Øverlie
Med opplysningene fra Tove er det rimelig sikkert at det er den rette Maiken som er funnet ovenfor. Dersom du ønsker å bestille en dødsattest skal det kunne gå an her hos The Department of Internal Affairs.
Tove, ser at kilden du referer til er lite tilgjengelig utenom Oslo området. Har du noen tips om hvor jeg kan skaffe meg en kopi.
Tove, ser at kilden du referer til er lite tilgjengelig utenom Oslo området. Har du noen tips om hvor jeg kan skaffe meg en kopi.
Vidar Øverlie
Hallo Tove og Vidar!
Mange takk for innsatsen for å finne familien. Bør jeg la etterlysningen stå en stund slik at andre kan få glede av opplysningene?
Hilsen
Ingvald Svandal
Mange takk for innsatsen for å finne familien. Bør jeg la etterlysningen stå en stund slik at andre kan få glede av opplysningene?
Hilsen
Ingvald Svandal
- Vidar Sigurd Øverlie
Etterlysningen bør absolutt ligge ute slik at andre kan ha glede av den i fremtiden. Slektsforum har veldig gode søkemuligheter slik at det er relativt lett å finne tidligere etterlysninger.
Vidar Øverlie
- Vidar Sigurd Øverlie
For ordens skyld gjør jeg oppmerksom på at Alexander Brügger Andersen også er omtalt et annet sted på dette forumet. Se lenken nedenfor:
https://slektsforum.slektogdata.no/view ... hp?t=81833
mvh
Vidar
https://slektsforum.slektogdata.no/view ... hp?t=81833
mvh
Vidar