To eldre fotografier, kanskje fra Snipen i Brandval

Moderator: MOD_Hedmark

Svar
gj07686
Sted: OSLO

To eldre fotografier, kanskje fra Snipen i Brandval

Legg inn av gj07686 » 24. mars 2009 kl. 15.03

Hei

Min oldefar Gulbran Lorentz Snipen (byttet senere navn til Lorentz Gulbransen) ble født i 1887 på Snipen i Brandval. Han var sønn av Gunerus Gulbransen Snipen og Andrina Larsdatter (hun var fra Fululykkja i Sør-Odal).

Blant tingene etter Lorentz har jeg to eldre bilder av for meg ukjente personer; ett av et eldre par og ett av en eldre mann. Det står dessverre ikke noe info på bildene om hvem som er avbildet, men på baksiden av bildet av paret fremgår det at det er en kopi, gjort på bestilling fra min oldefar (så da var trolig bildet viktig for ham).

Ingen av bildene kan være av Lorentz' foreldre - men derimot tror jeg det er en mulighet for at hans besteforeldre kan være avbildet. Hans farfar og farmor var Gulbrand Gundersen Snipen (født på Ramsøien) og Karen Christiansdatter Moe. Hans morfar og mormor var Lars Olsen Fululykkja fra Sør-Odal og Christina Halvorsdatter Øvre Duelia fra Eidskog.

Dette er nok et skudd i blinde, men jeg prøver meg likevel: Finnes det mot formoding noen som har sett noen av av disse bildene før?

Mvh Håkon
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar

Gå tilbake til «Kongsvinger»