Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger om Anne Cathrine og Jakob Glasø. Jeg mener at de flyttet til Bangsund før 1900. Mener at Anne er født Ystmarksve 16.11.1830 og Jakob født Veldeplass 06.04.1832. De hadde bla. ei datter Henriette født 01.02.1862.
Mvh Erik
Anne Cathrine og Jakob Glasø, Bangsund
Moderator: MOD_Nord-Trøndelag
-
- Sted: NAMSOS
Re: Anne Cathrine og Jakob Glasø, Bangsund
Erik
Fant en Jakob Johnsen født i Beistad i 1832 under en plass på gården Saltbuvik i foketellingen for Klinga 1900. (Klinga omfatter dagens Bangsund) Han var da enkemann.
mvh
Per
Fant en Jakob Johnsen født i Beistad i 1832 under en plass på gården Saltbuvik i foketellingen for Klinga 1900. (Klinga omfatter dagens Bangsund) Han var da enkemann.
mvh
Per
Har du tid og sted for vielse? Der står trolig fedrenes navn oppført. Var de gift da de fikk Henriette i 1862, og hvor var Henriette født?
Det er mulig du er kjent med følgende, men skiiver det likevel:
I Beitstadboka I s. 391, om husmannsplassen Hesttrøa under Øver-Velle står det at Jakob f. 1832 budde i "Jakobvika" ved Fjærbotten i Bangsund.
I Beitstadboka I s. 391, om husmannsplassen Hesttrøa under Øver-Velle står det at Jakob f. 1832 budde i "Jakobvika" ved Fjærbotten i Bangsund.
Hei Per.
Takk for opplysningene. Jeg har ikke sett opplysningene i Beitstadboka. Jeg har notert at Jakob er født 06.04.1832 på Glasø. Det er nok samme person vi snakker om. Opplysningen du kommer med gir nye spor. Tusen takk.
Mvh Erik
Takk for opplysningene. Jeg har ikke sett opplysningene i Beitstadboka. Jeg har notert at Jakob er født 06.04.1832 på Glasø. Det er nok samme person vi snakker om. Opplysningen du kommer med gir nye spor. Tusen takk.
Mvh Erik

Hei Eldbjørg.
Takk for opplysningene. Jeg har ikke sett opplysningene i Beitstadboka. Jeg har notert at de giftet seg 31.10.1856 så de var gift før Henriette ble født. De hadde et barn født i 1858 med navn Anna . Foreldre til Jacob er etter mine notater John Glasø og Anna Folden. Til Anna har jeg notert Berith og Esten Ystmark. Henriette ble født på Glasø.
Tusen takk for opplysningene du kommer med.
Mvh Erik
Takk for opplysningene. Jeg har ikke sett opplysningene i Beitstadboka. Jeg har notert at de giftet seg 31.10.1856 så de var gift før Henriette ble født. De hadde et barn født i 1858 med navn Anna . Foreldre til Jacob er etter mine notater John Glasø og Anna Folden. Til Anna har jeg notert Berith og Esten Ystmark. Henriette ble født på Glasø.
Tusen takk for opplysningene du kommer med.
Mvh Erik

Hva slags opplysninger er det du ønsker? Det ser ut som du vet en god del?
Jeg er ute etter når Anna og Jakob døde. Etter opplysninger jeg har fått i dag har jeg funnet at Jakob døde 01.09.1918. og no mangler jeg når Anna døde. Fant opplysningene om når Jakob døde i klokkerbok for Klinga. Ser ut til at Anna døde før 1900 iflg Per, men her blir det litt vanskeligere da kirkebok før 1902 for Klinga mangler (eller denne inngår kanskje i kirkebok for Namsos).
Har fått god hjelp til hvor de bodde og at de er omtalt i Beitstadboka. Takk for god hjelp.
Mvh Erik
Har fått god hjelp til hvor de bodde og at de er omtalt i Beitstadboka. Takk for god hjelp.
Mvh Erik