Handelsbetjent Olaf Johannessen f.1890 og Ekspedetrise Betsy Mathilde Nordbyf.1888
ble viet i Hamar 23 / 9 - 1917.
Foreldre var Kristoffer Johannessen og (Peder) Ingebregt Nordby.
Har sett i KB om de har fått barn, men ikke funnet noe.
Er det noen som kjenner til om det finnes etterkommere av dem?
Olaf Johannessen og Hustru Betsy Nordby 1888-1917
Moderator: MOD_Hedmark
-
- Sted: KONGSVINGER
Re: Olaf Johannessen og Hustru Betsy Nordby 1888-1917
Hei Geir.
Har ikke svar på spørsmålet ditt, men muligens et TIPS om hvordan du kan finne det ut.
Jeg ser i min Hedmark Fylkes Adressebok for 1943/44 at Olaf Johannesen er Kjøpmand ( O.Steruds Eftf.) Strandgaten 55 på Hamar.
Jeg finner begge døde på Hamar.
Olaf Johannessen 14.05.1890 15.11.1977 Hamar Kirkegård
Betzy Mathilde Johannessen 15.08.1888 09.05.1975 Hamar Kirkegård
(jeg ser at det står fødselsdato 15/8 her, men i dåp og konf. er det 15/6 - mest sannsynlig feilskrift av registreringen på kirkekontoret)
Du finner Hamar kirkegård på side 2 her: Kirkegårder
Om du går inn her og søker selv så finner du ved å trykke på "vis kart" hvor de ligger og du får også begravelsesdag.
Ettersom de døde i 1975 og 1977 er det mulig de har avisutklipp av det på Statsarkivet i Hamar. Jeg kan gjerne sjekke det på onsdag da vi skal ha møte, men du kan også ringe eller sende mail dit og oppgi dødsdato og år. Det er store muligheter for at dem har det så lenge Olaf var Kjøpmand. Da kan det evt. stå noe i et Minneord eller dødsannonse.
Statsarkivet Hamar
Har ikke svar på spørsmålet ditt, men muligens et TIPS om hvordan du kan finne det ut.
Jeg ser i min Hedmark Fylkes Adressebok for 1943/44 at Olaf Johannesen er Kjøpmand ( O.Steruds Eftf.) Strandgaten 55 på Hamar.
Jeg finner begge døde på Hamar.
Olaf Johannessen 14.05.1890 15.11.1977 Hamar Kirkegård
Betzy Mathilde Johannessen 15.08.1888 09.05.1975 Hamar Kirkegård
(jeg ser at det står fødselsdato 15/8 her, men i dåp og konf. er det 15/6 - mest sannsynlig feilskrift av registreringen på kirkekontoret)
Du finner Hamar kirkegård på side 2 her: Kirkegårder
Om du går inn her og søker selv så finner du ved å trykke på "vis kart" hvor de ligger og du får også begravelsesdag.
Ettersom de døde i 1975 og 1977 er det mulig de har avisutklipp av det på Statsarkivet i Hamar. Jeg kan gjerne sjekke det på onsdag da vi skal ha møte, men du kan også ringe eller sende mail dit og oppgi dødsdato og år. Det er store muligheter for at dem har det så lenge Olaf var Kjøpmand. Da kan det evt. stå noe i et Minneord eller dødsannonse.
Statsarkivet Hamar
Lillian Kristiansen
-
Tusen takk for info. Skal jobbe videre på dette
Geir

Geir
Hei, siden Lillian har gitt deg dødsdato for begge så ta da kontakt med Statsarkivet på Hamar og spør etter skifte. Da vil det med en gang komme frem om de hadde barn.(Arvinger) Ikke sikkert at du får se skiftet, du må være i slekt men de kan da svare om de to hadde barn.
Betzy Nordby var min fars tante. Så vidt jeg vet, hadde de ikke barn. Min bestemor og min far har fortalt at Betsy ble gift med Olaf Johansen som drev manufakturforretning i Strandgata på Hamar.
Hennes far het Engebret Antonsen Nordby fra Nordbytangen ved Randsfjorden, gift med Ingeborg Mikkelsdottir fra Lillebo i Trysil. De giftet seg og fikk barna Betsy, Adolf, Asbjørn, Ragnhild, Gerda og Ragnvald. Engebret/Ingebret og Ingeborg bodde i Strandgata på Hamar i alle år.
Betsys søsken har etterkommere.
Gustav Adolf (1899) flyttet til Majorstua i Oslo og fikk sønnene Åge og Henning. De hadde også en halvbror i Sverige. Henning har en datter, Monica.
Asbjørn Ferdinand (1894)som var revisor ble gift med Dagny som drev hatteforretning og de fikk sønnen Per som hadde såpeagentur, som bl.a har datteren Anne.
Gerda ble gift med frisørmester Erik Lindmark, som også holdt til i Strandgata.
De fikk ingen barn.
Ragnhild ble gift med sukkertøygrossist Bjørn Monsen og fikk barna Berit og Busse, som har datteren Guri.
Ragnvald Nordbye ble født 18. november 1899, døde i 1940. Han fikk en sønn, Finn Erik, som fikk fire barn, Erik, Turid, Unni og Liv.
Hennes far het Engebret Antonsen Nordby fra Nordbytangen ved Randsfjorden, gift med Ingeborg Mikkelsdottir fra Lillebo i Trysil. De giftet seg og fikk barna Betsy, Adolf, Asbjørn, Ragnhild, Gerda og Ragnvald. Engebret/Ingebret og Ingeborg bodde i Strandgata på Hamar i alle år.
Betsys søsken har etterkommere.
Gustav Adolf (1899) flyttet til Majorstua i Oslo og fikk sønnene Åge og Henning. De hadde også en halvbror i Sverige. Henning har en datter, Monica.
Asbjørn Ferdinand (1894)som var revisor ble gift med Dagny som drev hatteforretning og de fikk sønnen Per som hadde såpeagentur, som bl.a har datteren Anne.
Gerda ble gift med frisørmester Erik Lindmark, som også holdt til i Strandgata.
De fikk ingen barn.
Ragnhild ble gift med sukkertøygrossist Bjørn Monsen og fikk barna Berit og Busse, som har datteren Guri.
Ragnvald Nordbye ble født 18. november 1899, døde i 1940. Han fikk en sønn, Finn Erik, som fikk fire barn, Erik, Turid, Unni og Liv.
Hei,
Jeg har funnet ut mer om min grandtante Betzy og Olaf! De hadde såvisst etterkommere! Det var Elly (gift Sverre Strand på Røros), og Ada (gift med Michael Mathiesen på Hamar). De har 3 barn hver.
Ta gjerne kontakt med meg hvis du er i slekt.
Hilsen Liv N.
Jeg har funnet ut mer om min grandtante Betzy og Olaf! De hadde såvisst etterkommere! Det var Elly (gift Sverre Strand på Røros), og Ada (gift med Michael Mathiesen på Hamar). De har 3 barn hver.
Ta gjerne kontakt med meg hvis du er i slekt.
Hilsen Liv N.
-
Hei Liv!
Jeg tar kontakt om ikke lenge
Jeg tar kontakt om ikke lenge