Alle barn av en person ble tidligere listet i DIStreff. Nå er dette ikke lenger mulig.
Hvis jeg f.eks søker på Lars Johnsen/Kragerø/Telemark får jeg fire treff. Ved å klikke på treff fra medl 16110 (meg selv) kommer kun anetavle opp. Hvor er det blitt av hans 8 barn (alle født før 1875) og ektefelle?
Hvor er det blitt av barn og ektefeller i DIStreff?
Moderator: MOD_DIStreff
Re: Hvor er det blitt av barn og ektefeller i DIStreff?
I søk på min oldefar, kommer oldefar, min oldemor og alle 10 barna opp som de skal.
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.339 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com/
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.339 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com/
Er usikker på hva som kan ha skjedd her, men ser det i hvertfall må være noen bugs i systemet, i og med du får opp klatretreet i det hele tatt i og med bidraget ditt er strøket 10. 10.2008
(Men det ligger også en rapport om innsendt bidrag 7.10.2008)
Jeg har ikke mottatt noe nytt bidrag enda fra fadder som har bearbeidet ditt datasett, men stryking er foretatt av 'slf'.
Det er mulig systemet er forvirret
Men, hvis barna kun er med i siste bidrag, så er ikke dette ankommet ennå og derfor ikke lagt ennå ut på nettet.
(Men det ligger også en rapport om innsendt bidrag 7.10.2008)
Jeg har ikke mottatt noe nytt bidrag enda fra fadder som har bearbeidet ditt datasett, men stryking er foretatt av 'slf'.
Det er mulig systemet er forvirret

Men, hvis barna kun er med i siste bidrag, så er ikke dette ankommet ennå og derfor ikke lagt ennå ut på nettet.
OK. Takk for svar.
Jeg prøver å sende inn nytt bidrag.
Jeg prøver å sende inn nytt bidrag.
Hei igjen
Ser nå at jeg heller ikke får opp ektefelle eller etterslekt på bidrag fra andre DIS-medlemmer (kun valgmulighet på "person" og ikke "familie").
Jeg er tydligvis degradert til "gjest", men har i alle år bidratt med data til DIStreff.
Regner med at alt er normalt igjen, etter at oppdatert bidrag er lagt inn?
Mvh
Harald
Ser nå at jeg heller ikke får opp ektefelle eller etterslekt på bidrag fra andre DIS-medlemmer (kun valgmulighet på "person" og ikke "familie").
Jeg er tydligvis degradert til "gjest", men har i alle år bidratt med data til DIStreff.
Mvh

Når det vises Person i lenken og ikke Familie, så kommer det av at du har "strøket" dine bidrag i basen og dermed gått tilbake til ikke-bidragsyter.
Dessverre virker ikke dette fullt ut i Distreff ennå ved at dine bidrag dermed også skjules for visning. Det tror jeg kommer i neste versjon.
Dessverre virker ikke dette fullt ut i Distreff ennå ved at dine bidrag dermed også skjules for visning. Det tror jeg kommer i neste versjon.
Harald Evensen skrev:Hei igjen
Mvh
Harald
Du har nok gjort en liten tabbe her hvis meningen var å oppdatere bidrag.
Da må du ikke stryke det, kun sende inn bidrag og så blir gammelt bidrag overskrevet med det nye.