Etterlysning etter Anne Marthe Johannessdatter
Moderator: MOD_Hedmark
-
- Sted: DRAMMEN
- Kontakt:
Etterlysning etter Anne Marthe Johannessdatter
Prøver å leter etter Anne Marthe Johannessdatter har ingen fødsels dato. Men kan anta ca år til 1820-30, men detter er sånn antagelser. Men har skal være født Hedmarkl og været gift med Peter Andreas Ottesen, Stiklestad, Verdal. Han har jeg ikke noen årstall heller på
Men ønsker informasjon Anne Marthe Johannessdatter. Så får jeg opprette en for hennes Ektemann etter vært.
Takk på forhånd
Men ønsker informasjon Anne Marthe Johannessdatter. Så får jeg opprette en for hennes Ektemann etter vært.
Takk på forhånd
- Remi Trygve Pedersen
- Sted: KONGSBERG
Re: Etterlysning etter Anne Marthe Johannessdatter
Remi Pedersen
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."
-
- Kontakt:
Remi Pedersen skrev:Da er det vel dem du har her i Lebesby, Finnmark i 1865-tellingen: Lenke
Hilsen Remi
Remi
detter er noen jeg vet. men det er lenger tilbake å hvor hun kommer fra på hedmark
- Remi Trygve Pedersen
Dåpen til Peter Angel i Hammerfest finner du her, nr. 16.
16. Født 5. mai 1851, døpt 1. mai 1853, Peter Angel, uægte. Foreldre: daværende Ungkarl Peter Andreas Ottesen og Enke Anne Marthe Johannesdatter. Faddere: Ungkarl og Skomager Franck, Mand Johan Bändström, Pige Serine Gundersdttr., Pige Magdalene Abrahamsdttr. Hj.døpt af Kirkesanger Christiansen. Oppgiven af Moderen. Forældrene ere ægteviede efter barnets fødsel.
Remi
16. Født 5. mai 1851, døpt 1. mai 1853, Peter Angel, uægte. Foreldre: daværende Ungkarl Peter Andreas Ottesen og Enke Anne Marthe Johannesdatter. Faddere: Ungkarl og Skomager Franck, Mand Johan Bändström, Pige Serine Gundersdttr., Pige Magdalene Abrahamsdttr. Hj.døpt af Kirkesanger Christiansen. Oppgiven af Moderen. Forældrene ere ægteviede efter barnets fødsel.
Remi
Remi Pedersen
- Remi Trygve Pedersen
Vielsen deres i Hammerfest finner du her: nr. 15.
Her står Anne Marthe som 39 7/12 år gammel og født i Skjervø, fars navn er John Jacobsen.
Remi
Her står Anne Marthe som 39 7/12 år gammel og født i Skjervø, fars navn er John Jacobsen.
Remi
Remi Pedersen
-
- Kontakt:
Remi Pedersen skrev:Vielsen deres i Hammerfest finner du her: nr. 15.
Remi
Takk remi jeg har fått oppklart hvorfor jeg det jeg fikk har stått hedemark på. det er ta ut fra en telling og ikke etter sjekket godt nok...
-
- Kontakt:
etter det nye informasjoene jeg har fått så kan det hende at hun er oppvpkst på Løiten, Hedemarken og er født 1798
det skal ikke være lett med sleksforsking....
det skal ikke være lett med sleksforsking....
Legg fram opplysningene og hvor du har det fra. I 1801 er det ingen Anne M. med passende alder i Løten.
-
- Kontakt:
Hans Myhre skrev:Legg fram opplysningene og hvor du har det fra. I 1801 er det ingen Anne M. med passende alder i Løten.
det har jeg fått fra en annen kilde. men har fått vite fra et par kilder at hun skulle være fra hedemark men har ikke fått det bekreftet som skikker før kansje nå. for det har manglet på sikkre kilde ved denne personen.
det er derfor jeg har hatt 1801 som første årstall