Endre Knudsen Lyn(g)hjem i Kors/Grytten

Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal

Svar
Brukeravatar
Roger Johan Engvik
Sted: ÅLESUND
Kontakt:

Endre Knudsen Lyn(g)hjem i Kors/Grytten

Legg inn av Roger Johan Engvik » 5. juli 2008 kl. 14.24

Har noen oversikt over folket på Lynhjem i Rauma - eller Lynghjem - som de kalte seg i Ålesund? Endre Knudsen Lynhjem fikk sønnen Knud Knudsen Lynhjem, født i Grytten 1743. Knud fikk sønnen Endre, f. 1773 (døpt i mars i Grytten) og Endre Knudsen Lynhjem ble gift Anne Ingebigtsdatter - og de fikk sønnen Ole Endresen, f. 27.8.1819 i Grytten og gift 18. 7. 1859 med Ragnhild Johannesdatter Jerpeløkken, f. 26.1. 1819 i Lesja. Ole flyttet til Ålesund og vi finner ham der i 1865-tellingen, som steinarbeider.

Er der noe gardshistorie for Lynhjem/Lynghjem i Rauma som forteller om hvor mange og hvilke barn Endre og Anne hadde? De andre finner jeg i folketellingene, men de er kanskje ikke komplett? Har noen oversikt over disse folkene?

Brukeravatar
Britt Iren Pedersen Neergård
Sted: MOLDE
Kontakt:

Re: Endre Knudsen Lyn(g)hjem i Kors/Grytten

Legg inn av Britt Iren Pedersen Neergård » 5. juli 2008 kl. 18.31

Hei.

Det fines ingen gardshistorie for den tiden Endre og Ane var på Lyngheim, men Raumadalsfolket http://www.murray.as/genealogy/Raumadal ... p?page=031
under Bø- Lynghjem har noe, men det har du kansje sett.

Ole finner du også i 1875 tellingen for Ålesund. han er da blitt fast brannmandskap.

Mine forfedre kom til Lyngheim tidlig på 1800 tallet og Endre og etterkommere ”forsvant” derfra etterhvert. Endre og Ane flyttet til Isfjorden og døde der. Jeg har ”forsket” noe på den fam også og har en del stoff. Jeg kan sende deg det jeg har, men det blir ikke før i midten av uken da jeg er hjemme igjen og tilgang til min egen Pc.

Du kan evt sende meg en privat melding med mailadr din.

Hilsen Britt Iren

Svar

Gå tilbake til «Rauma»