Christian Hovelsen
Moderator: MOD_Østfold
Christian Hovelsen
Søker etter informasjon om Christian Hovelsen som skal være far til Hellene Christiansdatter. Hellene ble gift med Niels Hansen 3.oktober 1851 i Tune, Østfold.
Vennlig hilsen
Sigbjørn Tjelle
Vennlig hilsen
Sigbjørn Tjelle
-
- Sted: FLAKTVEIT
Re: Christian Hovelsen
Hei !
Vielsen finnes i skannet kirkebok for Tune, Helene er da 27 år og faren Christian Hovelsen.
I FT 1801 Tune, gården Øtne ( Utne ) står nevnt Christian Hovelsen u.g. 22 år, soldat,
kanskje det er rett person ?
mvh Trond Madsen
Vielsen finnes i skannet kirkebok for Tune, Helene er da 27 år og faren Christian Hovelsen.
I FT 1801 Tune, gården Øtne ( Utne ) står nevnt Christian Hovelsen u.g. 22 år, soldat,
kanskje det er rett person ?
mvh Trond Madsen
Hei Sigbjørn
Jeg søkte litt på Family Search og fant denne: Kristian HAAVELSEN
og denne: Christian Otne Hovelsen Litt forskjellige opplysninger her da, men de utfyller jo hverandre litt
Dette er jo ikke sikre kilder, men det godt utgangspunkt. Må nok sjekkes litt
Lykke til videre
Hilsen Anne-Lise
Jeg søkte litt på Family Search og fant denne: Kristian HAAVELSEN
og denne: Christian Otne Hovelsen Litt forskjellige opplysninger her da, men de utfyller jo hverandre litt

Dette er jo ikke sikre kilder, men det godt utgangspunkt. Må nok sjekkes litt

Lykke til videre
Hilsen Anne-Lise
Hei igjen
På den ene linken ved mitt f.g. innlegg stod det vel at Christian ble gift med ei Veiulfsdatter...
Kan dette være hennes familie tru? Fant ikke noen andre med samme fornavn i Tune, Fam på Roestad i 1801
Lykke til
Anne-Lise
På den ene linken ved mitt f.g. innlegg stod det vel at Christian ble gift med ei Veiulfsdatter...
Kan dette være hennes familie tru? Fant ikke noen andre med samme fornavn i Tune, Fam på Roestad i 1801
Lykke til
Anne-Lise
-
- Sted: SKJEBERG
Hei Sigbjørn !
Det kan se ut som Trond har funnet rett person.
Øtne 1801: http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=140#ovre
Denne familien står nevnt i Tune Gårdshistorie II, fra side 35. Øtne
Tar med noe her:
Kristian Hovelsen 1780-1832, sønn av Hovel Arnesen Øtne og Kristina Larsdatter Isebakke.
( Hovel sønn av Arne Hovelsen Øtne og Gunvor Halvorsdatter Ramstad)
Kristian var gift 1.g.) Inger Veiulfsd. Ramstad 1780- 1809 gift 2.g) *Anne Jensdatter Øtne f. 1795. Barn i første ekteskap : Jøran f.1802, Dorte f.1805, Hovel f. 1808.
Barn i andre ekteskap : Inger f. 1819, Helena f. 1821,* HELENA f. 1823, Ane Maria f. 1825 og Johannes f. 1830.
Rita
Det kan se ut som Trond har funnet rett person.
Øtne 1801: http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=140#ovre
Denne familien står nevnt i Tune Gårdshistorie II, fra side 35. Øtne
Tar med noe her:
Kristian Hovelsen 1780-1832, sønn av Hovel Arnesen Øtne og Kristina Larsdatter Isebakke.
( Hovel sønn av Arne Hovelsen Øtne og Gunvor Halvorsdatter Ramstad)
Kristian var gift 1.g.) Inger Veiulfsd. Ramstad 1780- 1809 gift 2.g) *Anne Jensdatter Øtne f. 1795. Barn i første ekteskap : Jøran f.1802, Dorte f.1805, Hovel f. 1808.
Barn i andre ekteskap : Inger f. 1819, Helena f. 1821,* HELENA f. 1823, Ane Maria f. 1825 og Johannes f. 1830.
Rita
-
- Sted: SKJEBERG
Inger Veiulfsdatter f. 1780 var datter av Veiulf Gundrosen Rostad / Ramstad ca 1744-1809 og Johanne Larsdatter Ramstad 1753-1823, datter av Lars Hovaldsen Øtne/ Ramstad og Inger Halvorsdatter.
Se Tune Gårdshistorie I
Rita
Se Tune Gårdshistorie I
Rita
Oi oi ser at jeg har tatt feil
Men her er altså familien til Inger Veiulfsdatter...
FT 1801 Ramstad
Takk til deg Rita. Fint at du fikk rettet meg
masse takk fra Anne-Lise

Men her er altså familien til Inger Veiulfsdatter...
FT 1801 Ramstad
Takk til deg Rita. Fint at du fikk rettet meg

masse takk fra Anne-Lise
Hei og tusen takk for hjelp. Det ser ut til at dere har funnet rett person til meg og jeg kan grave videre.
mvh Sigbjørn
mvh Sigbjørn
Takker til Rita, for jeg fant foreldrene til Hovel Arnesen Øtne som er i min slekt og som jeg har lett etter lenge. Og hans første datter Wallborg som var 24 år i 1801 og gift uten barn.
Frank
Frank