Statistikker under DIS-admin

Tjenesten som finner andre medlemmer som forsker på samme personer som deg

Moderator: MOD_DIStreff

Låst
Brukeravatar
55901
Sted: HALDEN
Kontakt:

Statistikker under DIS-admin

Legg inn av 55901 » 21. november 2007 kl. 13.08

Muligens er jeg en av ganske få, tilsynelatende, som intresserer meg for statistikker.

Det som er litt forvirrende, er resultatene som vises angående bidrag til DIS-treff.
Kan det være så vanskelig å få til et samsvar mellom antall brukere av de forskjellige programmer og antall bidrag, samt hvor stor prosentdel dette er i de forskjellige sammenhenger?

Ser at for eksempel Royal Familiearkiv med 158 brukere har levert hele 3268 bidrag og at BK med 1917 brukere "bare" har levert 1544 bidrag.
I tillegg så er det noen beregninger av prosenter som muligens er litt feil? Ingen stor sak, men skal vi først ha statistikker bør vi ihvertfall kunne forstå tallene.... :?
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.339 Norsk +Win 10

Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com/

Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Re: Statistikker under DIS-admin

Legg inn av dn01013 » 21. november 2007 kl. 13.42

Torgeir Abrahamsen skrev:Muligens er jeg en av ganske få, tilsynelatende, som intresserer meg for statistikker.

Det som er litt forvirrende, er resultatene som vises angående bidrag til DIS-treff.
Kan det være så vanskelig å få til et samsvar mellom antall brukere av de forskjellige programmer og antall bidrag, samt hvor stor prosentdel dette er i de forskjellige sammenhenger?

Ser at for eksempel Royal Familiearkiv med 158 brukere har levert hele 3268 bidrag og at BK med 1917 brukere "bare" har levert 1544 bidrag.
I tillegg så er det noen beregninger av prosenter som muligens er litt feil? Ingen stor sak, men skal vi først ha statistikker bør vi ihvertfall kunne forstå tallene.... :?

takk for at du påpeker en opplagt bug. Det er umulig at av 158 brukere har 3268 brukere bidratt med data. (Det finnes ikke materiale ennå som teller opp slikt om ikke noen har endret statistikkprogrammet uten min vitende. I såfall er tallene ikke å stole på ennå fordi bare ca. 50 har ennå sendt inn data som inneholder basis for slik statistikk.
Det er antall brukere av det enkelte program som ahr sendt inn bidrag som skal vises, ikke antall linjer bidrag man har bidratt med.

Altså har det sneket seg inn en bug her.

(Den fungerte ok tidligere før den ble sluppet)

Brukeravatar
dn01013
Sted: SONGE
Kontakt:

Re: Statistikker under DIS-admin

Legg inn av dn01013 » 21. november 2007 kl. 14.18

Alf Christophersen skrev:Altså har det sneket seg inn en bug her.

(Den fungerte ok tidligere før den ble sluppet)

Jaja, den buggen har nok eksistert hele tiden, men ble ikke særlig synlig før :-)

Det er nå rettet og ligger klar for utlegg ved neste kjøring av utlegging av kode med subversion (systemet som brukes til å teste og versjonere kode samt ta vare på historikken for hvordan hver enkelt side har blitt utviklet opp gjennom den tiden vi har hatt dette tilgjengelig.

Låst

Gå tilbake til «DIStreff - GEDtreff»