Bergitte Pedersdatter f. 1810 på Inderøy og Tore Abrahamsen

Moderator: MOD_Nord-Trøndelag

Svar
Ann-Carin Bøyesen
Sted: FANNREM

Re: Bergitte Pedersdatter f. 1810 på Inderøy og Tore Abraham

Legg inn av Ann-Carin Bøyesen » 7. august 2004 kl. 0.41

Jeg søker etter anene til Bergitte Pedersdatter født 1810, muligens på Saxhaug, Inderøy, men er ikke sikker på det. Bergitte var gift med Tore Abrahamsen Kjeldås.
Tore ble født 6 okt 1805 på Saxhaug, Inderøy og var husmann med jord i 1865. Han er sønn av Abraham Thoresen og Ingeborg Hansdatter. Abraham ble født 1773, men jeg vet ikke hvor eller hvem hans foreldre er. Han var inderst i 1801 og bodde på Øxaal på Inderøya. Hvem er hans aner?
Kona Ingeborg ble født 1772 på Inderøy, men det er alt jeg vet om henne. Hvem er hennes aner?

I 1865 bodde Bergitte og Tore på Gjerdet Sakshaug, Inderøy og i 1875 bodde de på Kjeldåsve, også på Inderøy.
Mvh Ann-Carin Bøyesen

Ann-Carin Bøyesen

Legg inn av Ann-Carin Bøyesen » 27. august 2004 kl. 15.24

Hei Hallvard.
Det ser ikke ut til at denne Abraham kan være den riktige. Tidsforskjellen blir for stor. Med andre ord er min Abraham født et annet sted. Men hvor? Har lett i de omkringliggende kommunene også, men uten hell.
Ingebor Hansdatter stemmer svært så bra. Her kan jeg trolig finne fler opplysninger gjennom å slå opp på garden Hestveien i bygdeboka. Fant også hennes foreldre Ragnil Sivertsdatter 69 år og Hans Andersen 62 år, bonde og gaardbeboer (begge i første ekteskap)i FT 1801 på garden Hestvetten, Saxhoug, Inderøe.
Takk skal du ha!! :-)
Nå er det bare å vente på å få bygdeboka tilsendt og lete videre.............
Mvh Ann-Carin

Ann-Carin Bøyesen

Legg inn av Ann-Carin Bøyesen » 14. desember 2004 kl. 23.54

Tusen takk for din velvillige hjelp så langt Hallvard.

Svar

Gå tilbake til «Inderøy»