David Koth-Nordby
Moderator: MOD_Østfold
- Osvald Rydjord
- Sted: SANDEFJORD
- Kontakt:
David Koth-Nordby
Jeg har nettopp lånt inn Eidsbergbøkene (5) i håp om å finne David Koth-Nordby, f i Eidsberg 28.12.1874 - d 31.12.1937. Jeg finner ham både i FT 1900 og gravminner, men ikke i bøkene. Siden bøkene er uten navneregister er han der kanskje like vel?
I forbindelse med et nært forestående 85-årsdag skulle jeg forsøke å finne aner og etterkommere til en av hans etterkommere inngiftet i min kones slekt.
Vet noen om han er nevnt i Eidsbergbøkene?
I forbindelse med et nært forestående 85-årsdag skulle jeg forsøke å finne aner og etterkommere til en av hans etterkommere inngiftet i min kones slekt.
Vet noen om han er nevnt i Eidsbergbøkene?
-
- Sted: MYSEN
Re: David Koth-Nordby
Han er nevnt i gårdshistorie 3, s. 139.
Jeg sender deg en pm med opplysning om en du kan snakke med for å få nærmere opplysninger om familien.
mvh Øivind
Jeg sender deg en pm med opplysning om en du kan snakke med for å få nærmere opplysninger om familien.
mvh Øivind
- Osvald Rydjord
- Kontakt:
Mange takk for svar her så langt, men jeg kan fortsatt ikke finne ham. Side 139 omhandler Skaltorp på 16-1700-tallet .
Noe tyder på at din bok kanskje er et annet opplag enn den jeg har fått fra biblioteket. Jeg har Frøyset: Bygdebok for Eidsberg og Mysen Gårdshistorie I, II, III (1994) og IV og ny forfatter Wergeland Krog: samme bok nr V.
Mvh
Osvald
Noe tyder på at din bok kanskje er et annet opplag enn den jeg har fått fra biblioteket. Jeg har Frøyset: Bygdebok for Eidsberg og Mysen Gårdshistorie I, II, III (1994) og IV og ny forfatter Wergeland Krog: samme bok nr V.
Mvh
Osvald
-
Beklager at det ble en skrivefeil i mitt forrige innlegg. Det er riktig at han bodde på Skaltorp, men det riktige sidetallet skal være 159 (ihvertfall i min bok. Hvis det ikke stemmer med din bok, finner du ham under Skaltorp).
Fikk du forresten min pm? Der stod et navn du kan kontakte for nærmere opplysninger.
Hilsen Øivind
Fikk du forresten min pm? Der stod et navn du kan kontakte for nærmere opplysninger.
Hilsen Øivind
- Osvald Rydjord
- Kontakt:
Side 159 stemmer og da ser jeg at jeg er på rett spor. Takk skal du ha!
Intet pm mottatt, men jeg kommer godt i gang.
Mvh
Osvald
Intet pm mottatt, men jeg kommer godt i gang.
Mvh
Osvald
-
Hvis du logger deg inn, vil helt øverst på siden, like under Slektsforum, se at det står private meldinger. Gå inn der, så skal du finne det.
Hilsen Øivind
Hilsen Øivind
- Osvald Rydjord
- Kontakt:
Sorry Øyvind, jeg kikket der, og der var det ingen melding fra deg, heller ikke nå.
Hilsen
Osvald
Hilsen
Osvald
-
Da har jeg gjort et nytt forsøk med privat melding til deg. Siden det er snakk om nålevende personer, kan jeg ikke legge ut navn her. Hvis det ikke fungerer nå, får vi prøve pr. mail.
mvh Øivind
mvh Øivind
Har sendt deg en PM. om den slekten. Får du ikke den private meldingen, så send meg en mail dersom du er interessert i en aneutskrift som går tilbake til ca 1585.
Mvh
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.339 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com/
Torgeir Abrahamsen
1777 Halden
Legacy Familytree Deluxe 9.0.0.339 Norsk +Win 10
Hjemmeside: https://slekt.tribalpages.com/
- Osvald Rydjord
- Kontakt:
Hei Torgeir og Øivind. Torgeirs pm har jeg fått, også melding om at den var kommet, men ett eller annet gjør at jeg ikke får Øivind sin. Min adresse er osvald(punkt)rydjordÆsfjbb(punkt)net.
Mvh
Osvald
Mvh
Osvald
- Osvald Rydjord
- Kontakt:
Torgeir!
Bågenholm var interessant. Mine barnebarn har Catharina Persdotter Bågenholm, 21.12.1742-1.7.1814, som ane.
Mvh
Osvald
Bågenholm var interessant. Mine barnebarn har Catharina Persdotter Bågenholm, 21.12.1742-1.7.1814, som ane.
Mvh
Osvald
-
Jeg fikk ikke mailadressen din til å virke. Du mener Æsfjbb(punkt) = @ ?
Øivind
Øivind
-
Nå skulle det være i orden med mailadresse.
Hilsen Øivind
Hilsen Øivind