Dreyer/Schjelderup/Mølman

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Knut Olav Hoset

Re: Dreyer/Schjelderup/Mølman

Legg inn av Knut Olav Hoset » 27. mai 2004 kl. 21.26

Hei, jeg vil gjerne komme i kontakt med andre som forsker på Dreyer-, Schjelderup-, og Mølmanfamiliene i Trondheim på 16-1700-tallet.
Er spesielt på jakt etter anene til Gabriel Dreyer og hustru Ingeborg Sivertsdatter (eller Sørensdatter?) som i alle fall fikk barna Malena Maria, Andreas, Niels, Gabriel og Johannes. Er og interessert i opphavet til Helena (Harman Mølmann) som sammen med mannen Jonas Pedersen Schjelderup fikk barna Andreas Tausan (1707), Peder (1705)og Anne Kristine (1709).
Jeg er etterkommer av Johannes Gabrielsen Dreyer og Anne Kristine Schjelderups datter Helena (f.1738 ) som ble gift med Tørris Olsen Sandblåst i Bud i Romsdal i 1760.
Vennlig hilsen
Knut Olav Hoset
Oslo
kohoset(a)start.no

Lars Wendel

Legg inn av Lars Wendel » 1. april 2006 kl. 3.03

De har et slektsregister på Statsarkivet i T som bl.a. omfatter Dreyer.

vh Lars

dn07221
Sted: JAKOBSLI

Legg inn av dn07221 » 1. april 2006 kl. 12.28

Jeg regner med at du kanskje kjenner til dette nettstedet. Gode kildehenvisninger og omfattende slektstavler er mitt inntrykk. Kona er etterkommer av Schjeldrup fra Trondheim, men jeg har ikke hatt tid til å gå kildene etter i sømmene :)

Dreyer og Schjeldrup er omtalt her.

http://www.nose.dk/Norge/index.html

Knut Olav Hoset

Legg inn av Knut Olav Hoset » 8. april 2006 kl. 21.37

Takk for tipsene!
Jo, jeg har vært innom denne internett-siden, og har hatt mye glede og nytte av den, men kommer ikke videre. Har ikke klart å koble Gabriel Dreyer til den Dreyer-slekta som er omtalt der.
Har ikke jobbet med denne greina på en stund, men det var hyggelig at dere svarte på denne gamle forespørselen!
Knut Olav

Anne Lise Hovdal
Sted: STJØRDAL

Legg inn av Anne Lise Hovdal » 9. desember 2006 kl. 3.21

Når det gjelder slekten Scheldrup så vil jeg iallefall tipse om Frode Holthes hjemmeside og Simon Ellefsens hjemmeside.

Svar

Gå tilbake til «Trondheim»