Kaldalsli, berget m.v

For etterlysninger som ikke kan plasseres på ett av undernivåene

Moderator: MOD_Nord-Trøndelag

Svar
Ole-Morten Sletvold

Re: Kaldalsli, berget m.v

Legg inn av Ole-Morten Sletvold » 7. november 2003 kl. 12.06

Tipp tipp oldeforeldre av meg på farmor’s side…..Christian Ingebrigtsen Kaldalsli(e) – muligens Olaf Christian F ca 1826 g.m Ingeborg Olsdt.fra Gausdal (”Gausdal bygdebok” saumfart uten resultat)

Barn: Hans Laurits Kaldalslien f. 1853 i Mosvik g.m Ingeborg Anna Eliasdt. F 27.08-1857 i Verran (hennes foreldre er Elias Pedersen Berget – resten ukjent, og Gunhild Johansdt. Vandbakken, 31 år i 1865 – hennes far ? er oppgitt som verge ved dåpen av Ingeborg Anna, og folketellinga i 1865 forteller at han heter Johan Evensen Vandbakken 63 år ved tellinga, videre har jeg notert Støren på ham uten å vite hvor opplysningen kommer fra)

Kjenner du disse?? Jeg sitter fast og kommer ikke lengre i noen retning, verken med søsken, giftemål osv

På farmors 2. halvdel har jeg samme problem med disse:

Olaus Olausen f 22.12-1842 i Leksvika g.m Hanna Birgete Bredesdt. f 22.11-1848 i Leksvika – død 21.04-1938. Hennes foreldre skal være snekker og maler Brede Arnt Andersen Leksvik/Verran (mere vites ikke ) og Ellen Hansdt. Brevold (her har jeg fulgt linja bakover med lektor Hansens to bind om Åfjord og Jøssund Gårdshistorie

Mvh

Ole-Morten Sletvold

Arild Sollie
Sted: LILLEHAMMER

Legg inn av Arild Sollie » 30. april 2004 kl. 1.41

Hei Ole-Morten,

vet ikke om jeg kan hjelpe deg men dersom du har flere opplysninger er det en viss mulighet.

Søsken av Hans Laurits?
Dødsfall Olaf Christian og Ingeborg?

Kan Olaf Christian være født 1817 i Leksvik og gm. Ingeborg Olsdatter 1845 i Mosvik?

Foreldre/søsken til Olaus Olesønn?

Har du funnet noen av disse ved f.t. 1865, i tilfelle hvor?

Mvh.
Arild Sollie

Ole-Morten Sletvold

Legg inn av Ole-Morten Sletvold » 7. mai 2004 kl. 12.55

Hei Arild

her er du inne på noe meget interesanne spor. Nå har det seg slik at jeg fikk utrolig mye hjelp av Mette Værnes å spore bakover i tid. Men enda er jeg ikke ferdig med å systematisere det jeg fikk fra henne da jeg samtidig graver dypt i ei anna grein -Werkland-, men du vet dette er typisk vinterarbeide slik at ting tar tid til glede for min intresse og ergelse for de nysjerrige... Send meg noen linjer så sammenligner vi hva vi har av opplysninger...

Mvh
[email protected]

Svar

Gå tilbake til «Nord-Trøndelag - ukjent sted»