K.Dyrendal,f.1739 Rissa

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Arild Landrø
Sted: MELHUS

Re: K.Dyrendal,f.1739 Rissa

Legg inn av Arild Landrø » 28. mars 2000 kl. 19.25

Kan noen hjelpe meg med anene til følgende personer:
1. Kristoffer Kristoffersen Dyrendal, han skal være født 1739 på Dyrendal i Rissa. Hans far var vistnok Kristoffer Jakobsen som var gift med Karen Pedersdt.
Kristoffer Kristoffersen ble gift med Ingeborg Langsæther.
De hadde bl.a. en sønn Kristoffer Kristoffersen(skoleholder i Lensvik) Sjølien som flytta til Selbekken i Lensvik.
Jeg håper at noen kan hjelpe meg med forfedrene til Kristoffer Dyrendal og Ingeborg Langsæther.
På forhånd takk. Jeg har en god del om etterslekta i Lensvik.
Meldinger kan også sendes til
[email protected]

Aase Merete Brekstad

Re: K.Dyrendal,f.1739 Rissa

Legg inn av Aase Merete Brekstad » 27. mai 2000 kl. 2.02

Hei Arild !
For tiden holder jeg på å føre inn masse folk i databasen min, deriblant Dyrendahl og Sjøli. Fattet derfor interesse for denne etterlysn.
Har jo selv hatt en etrl. etter Ingeborg K. Dyrendahl ( og fikk napp ).
En dag jeg bladde i Stadsbygdbok bIV 53/3 s. 530 kom jeg over følgende:
Kristoffer Kristoffersen Sjøli f. 1784 ble i 1808 ansatt som skoleholder i Lensvik og Ingdalen, og var lærer til 1823. Han ble gift 2 ganger og fikk 16 barn.
Denne Kristoffer var sønn av Kristoffer Kristoffersen Sjøli f. 1736 og Ingeborg Kristoffersdtr. Sollien f. 1737 i Rissa.
Kristoffer f.1736 var sønn av Kristoffer Nilsen Myhr ( Foss ) f. 1703 d. 1743 og kona enka Kjersten Kristoffersdtr. Bellingsli f.? d. 1736.

Nå vet jeg ikke om det er samme Kristoffer vi snakker om, men det tyder på at det kanskje er en sammenblanding her. Men nå har jeg bare St.bygdbøkene å gå ut ifra.
Sender deg en privat e-mail så jeg kan avklare dette nærmere.

Svar

Gå tilbake til «Rissa»