Marie Johansdatter Søraunet

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Arnhild Brandhaug

Re: Marie Johansdatter Søraunet

Legg inn av Arnhild Brandhaug » 15. september 2002 kl. 22.37

Marie Johansdatter Søraunet fra Stjørna fikk sønnen Alfred Magnus Olsen født 25/12-1898. Barnefar Ole Kornelius Brandhaug fra Fiksdal/Fessdalen. Ole og Marie var aldri gift og noe annet enn fødselsdato har jeg ikke klart å finne på Alfred Magnus. Finnes det noe data om denne karen?

Arnhild Brandhaug

Legg inn av Arnhild Brandhaug » 6. oktober 2002 kl. 19.10

Nei, denne karen var det visst ingen som kunne fortelle meg noe om. Er det noen som kan fortelle meg noe om hans mor, Marie da? Kanskje kan det gi meg spor til Alfred Magnus, min fars onkel.

Eilert Bjørkvik

Legg inn av Eilert Bjørkvik » 6. oktober 2002 kl. 19.33

Kan Marie Johansdatter være datter av Johan Arnt Nyland og hustru Sofie Odinsdatter? Se folketelling 1900 Søraune gnr 54 bnr 5 Stjørna, men hennes eventuelle sønn Alfred Magnus bor ikke der i 1900.
EB

Arnhild Brandhaug

Legg inn av Arnhild Brandhaug » 17. oktober 2002 kl. 15.48

Hei igjen.
Det var lite å finne på folketellingen ja. Finner en Alfred Magnus som er født i 1894, og han er dattersønn av Ove og Ingeborg Rasmusdatter Søraunet. Men de han ingen datter som heter Marie, og dessuten er fødselsåret til Alfred Magnus feil også. Er det noen som er i slekt med Marie Johansdatter Søraunet som kan vite noe om hvordan det gikk med henne, om HUN ble gift, fikk barn o.l?

dn07221
Sted: JAKOBSLI

Legg inn av dn07221 » 18. oktober 2002 kl. 11.17

Fra klokkerboka:
Alfred Magnus, f.25/12-1898, dpt.23/4-1899 i Hegvik, uekte sønn av Ole Sivertsen Fisdal, ungkar, hjemmeværende sønn, f.1875, 1.leiermål og pige Marie Johannesdatter Søraunet, f.1878, 1.leiermål.
Opplysningene oppgitt av Ole Tomasen Stranden.
Faddere: Ole T. Stranden, Elias O. Turbækmo, Ole Odinsen Turbækmo, Anna Nilsdtr. Dybvik, Dora O. Turbækmo og Anna Ovesdtr. Søraunet.

EAa

Svar

Gå tilbake til «Bjugn»