Jeg søker opplysninger om Lovise Charlotta Sødergren f 02.02.1868 i Vesterbotten, Sverige. Hun var gift med Erik Alfred Södergren f 14.12.1861 også han i Västerbotten.
Da Lovise døde 11.05.1927 var hun enke og fabrikkarbeiderske (Uldvare). Bosatt i Bolsøy, trolig på Fuglset. Hun er gravlagt 16.05.1927, men jeg finner henne ikke som gravlagt i Molde. Kanskje er graven slettet?
Håper på din hjelp. Alle opplysninger er av interesse.
mvh Frank Gerald Lien
Lovise Charlotte Sødergren fra Sverige, døde i Molde 1927
Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal
- Marit Hegsvold Nyhus
- Sted: BRUMUNDDAL
Re: Lovise Charlotte Sødergren fra Sverige, døde i Molde 192
Hei
Du kan prøve å ta kontakt med kirkevergen i Molde på [email protected]
Kanskje de har oversikt over evt. slettede graver.
Mvh
Marit
Du kan prøve å ta kontakt med kirkevergen i Molde på [email protected]
Kanskje de har oversikt over evt. slettede graver.
Mvh
Marit
-
- Sted: Sverige
- Kontakt:
Hej!
Jag har som hastigast sök i Folkräkningen för 1870 och fann en Lovisa Charlotta född 1868 i Lycksele, Västerbotten.
Hon är oäkta dotter till Brita Lovisa Hansdotter född 1838 i Sorsele, Västerbotten.
Jag sökte i folkräkningen 1880 och ser att Brita Lovisa har ytterligare två barn, även de oäkta. Erik Johannes född 1872 i Lycksele och Oskar Ludvig i Lycksele.
I folkräkningen för 1890 hittar jag Lovisa Charlotta med efternamnet Svanström, hon står som Arbeterska och ogift kvinna.
Hon bor 1890 i Lycksele.
I samma folkräkningen ser jag även att hennes bröder Erik Johannes och Oskar Ludvig har efternamnet Sorsell.
År 1900 ser jag att Lovisa Charlotta Svanström är gift med Erik Alfred Södergren född 1861 (står visserligen 1867, men i själva folkräkningen tycker jag det står 1861)
De har barnen: Tyra Ottilia född 1892, Erik född 1894 och Bror Algot Deselius född 1896.
Tyvärr står det inte var barnen är födda någonstans.
För skoj skulle sökte jag i folkräkningen 1880 på Erik Alfred Södergren och ser att hans far heter Olaf Petter Olsson född 1834 i Njurunda, mor heter Anna Stina Kempe född 1829 i Svartvik. de har även barnen Olof Petter Herman Uddén född 1854, katarina Helena född 1868 och Emma Johanna 1871.
I folkräkningen 1900 ser jag att Olof Petter Herman Uddén har gift sig och har en massa barn.
Jag vet inte om detta var några nya uppgifter för dig, men jag skrev det ändå.
Du får höra av dig, om du vill att jag skall leta ännu mer.
Hälsningar
Jag har som hastigast sök i Folkräkningen för 1870 och fann en Lovisa Charlotta född 1868 i Lycksele, Västerbotten.
Hon är oäkta dotter till Brita Lovisa Hansdotter född 1838 i Sorsele, Västerbotten.
Jag sökte i folkräkningen 1880 och ser att Brita Lovisa har ytterligare två barn, även de oäkta. Erik Johannes född 1872 i Lycksele och Oskar Ludvig i Lycksele.
I folkräkningen för 1890 hittar jag Lovisa Charlotta med efternamnet Svanström, hon står som Arbeterska och ogift kvinna.
Hon bor 1890 i Lycksele.
I samma folkräkningen ser jag även att hennes bröder Erik Johannes och Oskar Ludvig har efternamnet Sorsell.
År 1900 ser jag att Lovisa Charlotta Svanström är gift med Erik Alfred Södergren född 1861 (står visserligen 1867, men i själva folkräkningen tycker jag det står 1861)
De har barnen: Tyra Ottilia född 1892, Erik född 1894 och Bror Algot Deselius född 1896.
Tyvärr står det inte var barnen är födda någonstans.
För skoj skulle sökte jag i folkräkningen 1880 på Erik Alfred Södergren och ser att hans far heter Olaf Petter Olsson född 1834 i Njurunda, mor heter Anna Stina Kempe född 1829 i Svartvik. de har även barnen Olof Petter Herman Uddén född 1854, katarina Helena född 1868 och Emma Johanna 1871.
I folkräkningen 1900 ser jag att Olof Petter Herman Uddén har gift sig och har en massa barn.
Jag vet inte om detta var några nya uppgifter för dig, men jag skrev det ändå.
Du får höra av dig, om du vill att jag skall leta ännu mer.
Hälsningar
Hälsningar
Susann Sannefjäll
Susann Sannefjäll
-
- Sted: Sverige
- Kontakt:
Det är bara jag igen.....
Sökte på cd skivan Sveriges Dödbok och fann en av Lovisa Charlottas halvbröder.
Oskar Ludvig Sorsell avled 20 oktober 1950 på Ålderdomshemmet i Lycksele, han gifte sig 11 maj 1922 med Berta Nikolina född 1885 i Grundsunda, hon avled 25 december 1983 i Lycksele.
(Berta Nikolinas far hette Ander Wilhelm Nilsson född 1853 och mor hette Brita Charlotta Boman född 1859, de hade ytterligare tre döttrar)
Hälsningar
Sökte på cd skivan Sveriges Dödbok och fann en av Lovisa Charlottas halvbröder.
Oskar Ludvig Sorsell avled 20 oktober 1950 på Ålderdomshemmet i Lycksele, han gifte sig 11 maj 1922 med Berta Nikolina född 1885 i Grundsunda, hon avled 25 december 1983 i Lycksele.
(Berta Nikolinas far hette Ander Wilhelm Nilsson född 1853 och mor hette Brita Charlotta Boman född 1859, de hade ytterligare tre döttrar)
Hälsningar
Hälsningar
Susann Sannefjäll
Susann Sannefjäll
Susann Sannefjäll
Tusen takk for nyttig informasjon. Lovise Charlotte var enke da hun døde i Molde i 1927. Jeg fant ingen opplysninger om hennes ektemann Erik Alfred Sødergrens død i Molde. Har du noen alternative løsninger mht å finne opplysninger om når og hvor han døde?
Med vennlig hilsen
Frank Gerald Lien
Tusen takk for nyttig informasjon. Lovise Charlotte var enke da hun døde i Molde i 1927. Jeg fant ingen opplysninger om hennes ektemann Erik Alfred Sødergrens død i Molde. Har du noen alternative løsninger mht å finne opplysninger om når og hvor han døde?
Med vennlig hilsen
Frank Gerald Lien