Devor
Moderator: MOD_Slekter
Devor
Er det noen som vet hvor slekten Devor stammer fra?
- Gry Onarheim Dahlmo
Re: Devor
Hei igjen Victor
Har du mer av informasjon vedr Devor slekten ?
F.eks : Hvor i Norge holdt de eldste anene til , etterkommere av dem hvor og
hvilken tidsperiode snakker vi om ?
Lettere for folk å hjelpe deg med litt mer info

Har du mer av informasjon vedr Devor slekten ?
F.eks : Hvor i Norge holdt de eldste anene til , etterkommere av dem hvor og
hvilken tidsperiode snakker vi om ?
Lettere for folk å hjelpe deg med litt mer info

Vennlig hilsen Gry
Hei igjen. Jeg aner ingenting om denne slekten. Men saken er at en venn av meg, som dessverre døde nylig var av denne slekten. Og han spurte meg en gang om hvordan man skulle gå frem for å finne ut av sin slekt. Og jeg anbefalte da selvsagt DIS. Men selve slektsnavnet Devor har jeg aldri før vært borte i, og det er av ren nysgjerrighet at jeg spurte.
For å kunne besvare spørsmålet om hvor en navngitt slekt kommer i fra, må det først konstateres at denne slekten har eksistert.
hilsen Tore H Vigerust, Moderator: Slekter
Om denne slekten har eksistert i Norge, det vet jeg ikke. Det eneste jeg vet er at det var en venn av meg som het Devor til etternavn (han er død nå) men jeg har funnet et par stykker som levde i USA omkring 1800. Så jeg er litt nysjerrig på hvor denne slekten stammer fra, og om det finnes mange av denne slekten i Norge i dag.

Vet du om din avdøde venn var født i Norge og i tilfelle omtrent når ?
hilsen Tore H Vigerust, Moderator: Slekter
Jeg vet at han var født i 1948, og han døde i 2006. Og han bodde i Oslo. Og at han var veterinær som var høyt respektert. Det er alt jeg vet om ham.
- Vidar Sigurd Øverlie
- Sted: LARVIK
Hei,
Det finnes flere med etternavnet Devor i telefonkatalogen. Kanskje en liten ringerunde kan før til nye opplysninger.
Det finnes flere med etternavnet Devor i telefonkatalogen. Kanskje en liten ringerunde kan før til nye opplysninger.
Vidar Øverlie
ja, jeg vet at det er flere med etternavnet Devor i telefonkatalogen. Men det er dessverre litt kinkig å ringe rundt å spørre, for min venn døde brått og uventet.
-
- Sted: OSLO
- Kontakt:
Flere medlemmer av familien Dworsky kom til Norge (Trondheim) fra Polen ca 1850 tror jeg det var. Mange av etterkommerne ble drept i konsentrasjonsleir under siste krig. Tannlege Isaach Dworsky kom seg unna. Hans sønner tok navnet Devor.