Knud Jørgensen født 1797
Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal
Knud Jørgensen født 1797
Hei
Jeg ønsker informasjon om Knud Jørgensen født 1797, Opdal gård, Bolsø. Det jeg vet er at hans foreldre het: Anna Justesdatter født 1765 og Jørgen Knudsen født 1760. Han hadde en sønn som het Andreas Knudsen født 1840 på Ohnen. Så trolig flyttet Knud Jørgensen til Ona.
Jeg ønsker informasjon om Knud Jørgensen født 1797, Opdal gård, Bolsø. Det jeg vet er at hans foreldre het: Anna Justesdatter født 1765 og Jørgen Knudsen født 1760. Han hadde en sønn som het Andreas Knudsen født 1840 på Ohnen. Så trolig flyttet Knud Jørgensen til Ona.
Re: Knud Jørgensen født 1797
Du finner det ved å se i kirkebøkene for Sandøy.
Ved deres første barn Karen Erika f.12/4 og døpt 10/6 1866 så er vielse og fedre oppgitt.
Vielse nr.4 1865. Ang. de nye bøkene som de holder på med nå så skulle de starte med Ona ganske snart.
Jeg har ikke mere der nå desverre. Vi kan jo holde kontakt.
Palmar Huse
Ved deres første barn Karen Erika f.12/4 og døpt 10/6 1866 så er vielse og fedre oppgitt.
Vielse nr.4 1865. Ang. de nye bøkene som de holder på med nå så skulle de starte med Ona ganske snart.
Jeg har ikke mere der nå desverre. Vi kan jo holde kontakt.
Palmar Huse
Tusen takk. Karen Erika er min oldemor. Det som du har funnet er det samme som jeg har funnet. Men hva heter mora til Andreas? Jeg er veldig interressert i å vite mer om min slekt fra Lyngværet (Sandøy)
Ja det er du nok sammen med flere. Se under Sandøy.
Skal se om jeg finner ut noe ved anledning.
Palmar
Skal se om jeg finner ut noe ved anledning.
Palmar
Hørte noe om ei bygdebok som er under arbeid. Vet du noe om det? Jeg har sittet i timer å med oppslag i digitalarkivet, både i det som er søkbart og i kirkebøkene som er lagt ut.
- Britt Iren Pedersen Neergård
- Sted: MOLDE
- Kontakt:
Hans mor er Ivrine Arnesdatter som bor sammen med han vedFT 1865.Marianne Grønsberg skrev: Men hva heter mora til Andreas?
Andreas er f. 24 sep 1839, døpt i Sandøy. Har ikke noe kjennskap til fam, men sjekket dette da jeg likevel var på biblioteket i dag.
Mvh
Britt Iren
Sist redigert av Britt Iren Pedersen Neergård den 21. november 2006 kl. 18.57, redigert 1 gang totalt.
TUSEN TAKK!!! 

- Britt Iren Pedersen Neergård
- Sted: MOLDE
- Kontakt:
Hei igjen.
Mulig du har dette, men fant en sønn f. 1842 som konfirmeresher.
Finner på Family Search at Knut og Ivrine giftet seg i 1835. Det står Verøy, men det må vel være Veøy. Knud Jørgensen er f. 17 jan 1797 i Veøy iflg FS. Videre finnes at Ivrine er f. 1811 på Ona og døde 1876 på Ona. Forts. iflg FS er hennes foreldre Arne Iversen og Gjertrud Sivertsdatter.
Mvh
Britt Iren
Mulig du har dette, men fant en sønn f. 1842 som konfirmeresher.
Finner på Family Search at Knut og Ivrine giftet seg i 1835. Det står Verøy, men det må vel være Veøy. Knud Jørgensen er f. 17 jan 1797 i Veøy iflg FS. Videre finnes at Ivrine er f. 1811 på Ona og døde 1876 på Ona. Forts. iflg FS er hennes foreldre Arne Iversen og Gjertrud Sivertsdatter.
Mvh
Britt Iren
Tusen takk,. Det virker veldig sannsynlig det som er funnet ut. Veldig fint å få hjelp når man står fast.
Arne Iversen f.ca.1780,død 1848, gift i 1803 med Gjertrud Sivertsdtr. f. ca.1775 og død i
1839. Gjertrud var datter til Anne Kristensd. og Sivert Andersen fra Bløfæten i Midsund.
Sender deg masse stoff utpå dagen en gang.Da har du jobb i laang tid framover.
I min base hadde jeg IKKE noe mer om foreldrene til Gjertrud og Anne desverre.
Palmar
1839. Gjertrud var datter til Anne Kristensd. og Sivert Andersen fra Bløfæten i Midsund.
Sender deg masse stoff utpå dagen en gang.Da har du jobb i laang tid framover.
I min base hadde jeg IKKE noe mer om foreldrene til Gjertrud og Anne desverre.
Palmar