Martinus Kråkvær, trolig fra Smøla
Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal
Martinus Kråkvær, trolig fra Smøla
Hei
Jeg leter etter fødselsdato og evt annen info om en kar som ble kalt Martinus Kråkvær. Han var trolig fra Smøla. Han fikk ei datter utenfor ekteskap 8.sept 1883. Kan noen ha en formening om hvem dette kan være?
mvh
Torill
Jeg leter etter fødselsdato og evt annen info om en kar som ble kalt Martinus Kråkvær. Han var trolig fra Smøla. Han fikk ei datter utenfor ekteskap 8.sept 1883. Kan noen ha en formening om hvem dette kan være?
mvh
Torill
mvh Torill Aasegg, Byneset
-
- Sted: KRISTIANSUND N
Re: Martinus Kråkvær, trolig fra Smøla
Da er det kanskje han som står på side 592 i Smølaboka bind 2? Martinus f. 1860. Det står på side 593 at foreldrene "Ole Martinussen Kråkvær og Gjertrud Olsdotter reiste til Amerika, saman med borna."

Oi, jeg har skrevet feil. Det var mor til Martinus' barn som ble født i 1883, ikke dattra.

Tore Kristiansen skrev:Da er det kanskje han som står på side 592 i Smølaboka bind 2? Martinus f. 1860. Det står på side 593 at foreldrene "Ole Martinussen Kråkvær og Gjertrud Olsdotter reiste til Amerika, saman med borna."
Jeg har ikke denne boka. Står det noe om når de reiste til Amerika?
mvh
Torill
-
Vel, da kan det være søskenbarnet til den første. Martinus f. 1884 står omtalt på side 593f i samme bok. Og du finner ham på Kråkværet i FT1900.

Se der ja! Jeg trodde da jeg hadde lett i folketellingene jeg... Men tydeligvis ikke godt nok. Takk for hjelpa Tore
Står det noe mer om Martinus i Smøla forresten?
mvh
Torill

Står det noe mer om Martinus i Smøla forresten?
mvh
Torill
-