Kristian Andersen + Randi Muggerud
Moderator: MOD_Buskerud
Kristian Andersen + Randi Muggerud
Etterlyser mer data om ekteparet Kristian Andersen fra Holte/Drolsum og Randi Muggerud fra Sigdal, bosatt på Modum. De fikk sønnene:
- Anders (1906-1975)
- Karsten (1916-1988)
- Ragnar (1920)
Hvem var fordeldrene, når ble de født og når døde de?
- Anders (1906-1975)
- Karsten (1916-1988)
- Ragnar (1920)
Hvem var fordeldrene, når ble de født og når døde de?
-
- Sted: TOBØL
Re: Kristian Andersen + Randi Muggerud
Hei. Kan det være denne Anders: nr 64.
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... dx_side=-5
Men her står det Randi Gulliksen, og at far var skomaker, stemmer det:
Mor født i 1877 og far født i1875.
Jorunn
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... dx_side=-5
Men her står det Randi Gulliksen, og at far var skomaker, stemmer det:
Mor født i 1877 og far født i1875.
Jorunn
-
Her er Karsten: nr 83. Sammer foreldre
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?s ... e=nei&ls=1
Modum kirkebok.
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?s ... e=nei&ls=1
Modum kirkebok.
-
Hei,
Iflg. dødsfallmelding fra lensmann i Nordre Modum dør skomaker Kristian Andersen Viketangen f. 9/10 1873 den 23/12 1931.
Han etterlater enken Randi og 8 barn, deriblant Anders, Karsten og Ragnar.
Siden noen av barna fortsatt kan være i live får du la meg få din mail-adresse,slik at jeg kan sende deg oppgave over de øvrige
Kristian er sønn av Anders Olsen Drolsummyhren f. 5/9 1833 død 14/5 1913 og hustru Dorthea Olsd. f. 12/12 1839 død 5/9 1906.
Anders Olsens foreldre er Ole Andersen Drolsumeie (som drukner før sønnen ble født og Berthe Pedersd.
Dorthea Olsd. er datter av Ole Gunvaldsen Sand og Christine Christophersd.
Mvh Arnt
Iflg. dødsfallmelding fra lensmann i Nordre Modum dør skomaker Kristian Andersen Viketangen f. 9/10 1873 den 23/12 1931.
Han etterlater enken Randi og 8 barn, deriblant Anders, Karsten og Ragnar.
Siden noen av barna fortsatt kan være i live får du la meg få din mail-adresse,slik at jeg kan sende deg oppgave over de øvrige
Kristian er sønn av Anders Olsen Drolsummyhren f. 5/9 1833 død 14/5 1913 og hustru Dorthea Olsd. f. 12/12 1839 død 5/9 1906.
Anders Olsens foreldre er Ole Andersen Drolsumeie (som drukner før sønnen ble født og Berthe Pedersd.
Dorthea Olsd. er datter av Ole Gunvaldsen Sand og Christine Christophersd.
Mvh Arnt
Hei Frank.
Er dette dine aner? I så fall er vi i slekt. Anders hadde ei eldre søster som het Marie (f.1860). Hun giftet seg med Ole Nilsen Holte (fra plassen Holte under Aasterud i Hole).
Ole og Marie fikk 8 barn. En av dem (Anton) var min farfar.
Hvis de du etterlyser er dine aner så vil jeg gjerne ha kontakt med deg.
Jeg har e-mailadresse: [email protected]
Hilsen
Bjørn Holthe
Er dette dine aner? I så fall er vi i slekt. Anders hadde ei eldre søster som het Marie (f.1860). Hun giftet seg med Ole Nilsen Holte (fra plassen Holte under Aasterud i Hole).
Ole og Marie fikk 8 barn. En av dem (Anton) var min farfar.
Hvis de du etterlyser er dine aner så vil jeg gjerne ha kontakt med deg.
Jeg har e-mailadresse: [email protected]
Hilsen
Bjørn Holthe
Bare for å rette litt på deg Arnt. Dorthea døde 09.mai ikke 5/9. Det samme gjelder datoen da Anders ble født. Han ble født 9.mai ikke 5/9.
En liten merkverdighet:
I om med at Anders ble født 09.mai 1833 så ble han født før faren druknet 17.mai 1833. Men, Anders ble døpt lenge etter at faren døde (29.jun.1833). Skulle ikke dette tilsi at barnet ble oppkalt etter faren? At han etter gjeldende navneskikk skulle få navnet Ole Olsen? Eller var det slik at så lenge faren levde da barnet ble født så kalte man ikke opp etter den avdøde? Første gangen jeg har vært borti at en far dør mellom barnets fødsel og dåp.
Bjørn igjen
I om med at Anders ble født 09.mai 1833 så ble han født før faren druknet 17.mai 1833. Men, Anders ble døpt lenge etter at faren døde (29.jun.1833). Skulle ikke dette tilsi at barnet ble oppkalt etter faren? At han etter gjeldende navneskikk skulle få navnet Ole Olsen? Eller var det slik at så lenge faren levde da barnet ble født så kalte man ikke opp etter den avdøde? Første gangen jeg har vært borti at en far dør mellom barnets fødsel og dåp.
Bjørn igjen