Etterkommere av Augustinius/august Olsen Eidskog,
Moderator: MOD_Oslo
-
- Sted: BRANDBU
Etterkommere av Augustinius/august Olsen Eidskog,
Søker etter Eugen Godtfred Olsen fdt.1894 . Borgild Aagodt fdt. 1895 . Sigurd Aksel fdt . 1897. Alle Kr.tiania
Hf. Augustinius/August Olsen fdt.1870 i Eidskog Høvleriarb.
Hustru Gundhild Johanne Olsen fdt . Antonsen,fdt.1872 i Sanner/ Sander?
Hilsen Magne Arstuen
Hf. Augustinius/August Olsen fdt.1870 i Eidskog Høvleriarb.
Hustru Gundhild Johanne Olsen fdt . Antonsen,fdt.1872 i Sanner/ Sander?
Hilsen Magne Arstuen
- Laila Normann Christiansen
- Sted: OSLO
- Kontakt:
Re: Etterkommere av Augustinius/august Olsen Eidskog,
Hei!
Legger link til familien i 1900 tellingen
Familien Olsen i Motzfeldtsgate 21 i 1900
Denne adressen hørte til Grønland menighet.
Etter det jeg ser ligger det mye av Grønland på skanna kirkebøker på Digitalarkivet
Der finner du fødselsdatoer i hvertfall.
Ellers vil vel mye finnes på Byarkivet, i folketellinger osv.
Vet du om noe mer om barna? Kjenner du til noen av dem?
Legger link til familien i 1900 tellingen
Familien Olsen i Motzfeldtsgate 21 i 1900
Denne adressen hørte til Grønland menighet.
Etter det jeg ser ligger det mye av Grønland på skanna kirkebøker på Digitalarkivet
Der finner du fødselsdatoer i hvertfall.
Ellers vil vel mye finnes på Byarkivet, i folketellinger osv.
Vet du om noe mer om barna? Kjenner du til noen av dem?
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning
-
Hei Laila !
Som du ser av reg. i slektforum.så er jeg nettopp begynt.Det jeg lurer på , er hvor det ble av hele fam.har de emigrert ,eller lar det seg ikke gjøre for dette blir vel kanksje i nå tid.
Men det skal ikke være lett.
Takk for tipsene
Hilsen Magne
Som du ser av reg. i slektforum.så er jeg nettopp begynt.Det jeg lurer på , er hvor det ble av hele fam.har de emigrert ,eller lar det seg ikke gjøre for dette blir vel kanksje i nå tid.
Men det skal ikke være lett.
Takk for tipsene
Hilsen Magne
-
Hei Laila !
Har du noen tips om emigrasjon ,ser du er moderator for dette. Har vært inne og prøvd, men finner ikke ut av det.
Hilsen Magne
Har du noen tips om emigrasjon ,ser du er moderator for dette. Har vært inne og prøvd, men finner ikke ut av det.
Hilsen Magne
-
- Sted: ÅMOT
Hei,
Det kan se ut som om Gunhild Johanne og barna Eugen, Borghild og Sigurd reiste med Montebello 1 juli 1904, reisemål Canada http://tinyurl.com/yzrx4e
Det kan se ut som om Gunhild Johanne og barna Eugen, Borghild og Sigurd reiste med Montebello 1 juli 1904, reisemål Canada http://tinyurl.com/yzrx4e
Hei Magne.
Augustinus Olsen Rudberg reiste året før: http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 53558#ovre
Augustinus Olsen Rudberg reiste året før: http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... 53558#ovre
Lillian Kristiansen
-
Hei Kjell !
Jeg blir mektig imponert over dere som hjelper oss, jeg vil så gjere finne alt dette selv.
Det er jo det som gjør dette spennende. Kan sitte i timevis og lete uten resultat,og etter noen taste trykk (virker det som) så har dere svaret.Skulle likt og vite hvilke søke feil jeg gjør. Men tusen takk til deg.
Hilsen Magne
Jeg blir mektig imponert over dere som hjelper oss, jeg vil så gjere finne alt dette selv.
Det er jo det som gjør dette spennende. Kan sitte i timevis og lete uten resultat,og etter noen taste trykk (virker det som) så har dere svaret.Skulle likt og vite hvilke søke feil jeg gjør. Men tusen takk til deg.
Hilsen Magne
-
Hei Lillian ! Ja hva kan jeg si, annet en tusen takk.Som jeg sa til Kjell, dere er dyktige.
Så takk skal du ha .
Hilsen Magne
Så takk skal du ha .
Hilsen Magne
-
- Sted: ÅMOT
Hei Magne,
Fint å høre hyggelig tilbakemelding fra den en hjelper litt på vei !
Jeg oppfatter meg fortsatt som novise i dette gamet og etter ca 1,5 år så jeg husker godt hvilke feil jeg selv gjorde i begynnelsen. Jeg satte alt for snevre søkebegrep ! Prøv å unngå <er lik>, prøv heller med <inneholder> og ikke ta med hele for- eller etternavn, bare de innledende 2-4 bokstaver. Da kan du heller snevre inn etter hvert. Det er ikke lik søkesyntax over alt så en må prøve litt forskjellig. Etter kort tid er jeg sikker på at du også er 'på høyden'. Lykke til !
Og forresten, still på møter i den lokale DIS-gruppa di og spør vekk !
Kjell H.
Fint å høre hyggelig tilbakemelding fra den en hjelper litt på vei !
Jeg oppfatter meg fortsatt som novise i dette gamet og etter ca 1,5 år så jeg husker godt hvilke feil jeg selv gjorde i begynnelsen. Jeg satte alt for snevre søkebegrep ! Prøv å unngå <er lik>, prøv heller med <inneholder> og ikke ta med hele for- eller etternavn, bare de innledende 2-4 bokstaver. Da kan du heller snevre inn etter hvert. Det er ikke lik søkesyntax over alt så en må prøve litt forskjellig. Etter kort tid er jeg sikker på at du også er 'på høyden'. Lykke til !
Og forresten, still på møter i den lokale DIS-gruppa di og spør vekk !
Kjell H.