Kyrre og Augustus 2
Moderator: MOD_Kildereg
Kyrre og Augustus 2
Til registratorer, korrekturlesere og koordinatorer i DIS-Norge:
Det har vært sparsomt med informasjon om den nye versjon 2 av
registreringsprogrammet Augustus. Grunnen er at det har vært en del
usikkerhet rundt utviklingen, spesielt om tidsskjemaet. Men nå er det
på tide at dere får en statusrapport:
Utviklingen av Augustus 2 er dessverre en del forsinket.
Utvikleren skiftet jobb ved nyttårstider, og har i vår hatt litt for lite
ledig tid til Augustus. Arbeidet har allikevel kommet ganske langt, og han
har nå også fått med seg en kamerat i programmeringen. Jeg forer dem med
detaljspesifikasjoner angående de enkelte listetypene, og Gunnar Borvik i
AUet utfører grundig testing. Vi håper at en betaversjon av programmet vil
være klar til mer omfattende uttesting innen midten av september, og at
en distribuerbar versjon til dere vil være klar i løpet av oktober. Disse
tidsestimatene er imidlertid fortsatt usikre.
Som kjent vil Augustus 2 være basert på registreringsstandarden Kyrre fra
desember 2005. En viktig funksjon i Augustus 2 er derfor konvertering av
filer som er påbegynt registrert etter Standard 4G i BD87 eller Augustus 1,
til Kyrre-struktur og -format. Vi vil prøve å gjøre denne konverteringen
mest mulig maskinell, men registratorene/gruppene må regne med noe manuelt
etterarbeid med de konverterte dataene i Augustus 2. Formodentlig overkommelig.
(NB: Prøv ikke å praktisere Kyrre i Augustus 1. Det går ikke bra.)
Digitalarkivet har satt 01.10.2006 som siste frist for mottak av
kirkeboksfiler som er ustandardiserte eller følger Standard 4G.
DIS-grupper som har kommet langt i arbeidet med registrering og
korrekturlesing av sine kirkebøker (eller enkeltlister i disse), bør
derfor bestrebe seg på å ferdigstille disse tidlig i september, slik
at vi får ??-sjekket dem og sendt dem inn til DA før 1.10.
Etter 01.10.2006 vil vi i DIS-Norge for registrert materiale underlagt
samarbeidsavtalen med Riksarkivaren måtte ta en pause i innsendingen
til Digitalarkivet, inntil vi kan sende Kyrre-filer konvertert eller
nyregistrert med Augustus 2. Forhåpentligvis blir ikke denne pausen lang.
Det store flertallet av kirkeboksregistratorene i DIS-Norge vil nå i høst
altså skifte både registreringsstandard (obligatorisk) og registrerings-
program (fra BD87 eller Augustus 1.1.1 til Augustus 2). For å gjøre denne
overgangen enklere for alle, tar Aktivitestsutvalget for kilderegistrering
sikte på å arrangere kurs i Kyrre og Augustus 2 for alle våre registratorer
og korrekturlesere. Dette vil sannsynligvis bli organisert på følgende måte:
Det vil først bli arrangert et sentralt kurs for lokale "lærere" (trolig i
Oslo en helg senhøstes i 2006). De lokale lærerne skal deretter holde
kurset for registratorer og korrekturlesere i sitt lokallag, typisk en
helg etter nyttår i 2007. De lokale lærerne skal i det minste være en person
fra hvert lokallag, enten kilderegistreringskoordinatoren eller en annen
person med evner til faglig formidling. Hvert lokallag kan sende to personer,
hvis de selv betaler reise og opphold for en av dem. Dere kan allerede
nå begynne å planlegge hvem som skal være lærer(e) i deres lokallag. Datoen
for det sentrale kurset kan imidlertid ikke fastsettes før Augustus 2
er så å si ferdig.
Mvh Lars Nygaard,
- leder for DIS-Norges aktivitetsutvalg
for kilderegistrering
- nasjonal koordinator for kirkebok-
registreringen i regi av DIS-Norge
Det har vært sparsomt med informasjon om den nye versjon 2 av
registreringsprogrammet Augustus. Grunnen er at det har vært en del
usikkerhet rundt utviklingen, spesielt om tidsskjemaet. Men nå er det
på tide at dere får en statusrapport:
Utviklingen av Augustus 2 er dessverre en del forsinket.
Utvikleren skiftet jobb ved nyttårstider, og har i vår hatt litt for lite
ledig tid til Augustus. Arbeidet har allikevel kommet ganske langt, og han
har nå også fått med seg en kamerat i programmeringen. Jeg forer dem med
detaljspesifikasjoner angående de enkelte listetypene, og Gunnar Borvik i
AUet utfører grundig testing. Vi håper at en betaversjon av programmet vil
være klar til mer omfattende uttesting innen midten av september, og at
en distribuerbar versjon til dere vil være klar i løpet av oktober. Disse
tidsestimatene er imidlertid fortsatt usikre.
Som kjent vil Augustus 2 være basert på registreringsstandarden Kyrre fra
desember 2005. En viktig funksjon i Augustus 2 er derfor konvertering av
filer som er påbegynt registrert etter Standard 4G i BD87 eller Augustus 1,
til Kyrre-struktur og -format. Vi vil prøve å gjøre denne konverteringen
mest mulig maskinell, men registratorene/gruppene må regne med noe manuelt
etterarbeid med de konverterte dataene i Augustus 2. Formodentlig overkommelig.
(NB: Prøv ikke å praktisere Kyrre i Augustus 1. Det går ikke bra.)
Digitalarkivet har satt 01.10.2006 som siste frist for mottak av
kirkeboksfiler som er ustandardiserte eller følger Standard 4G.
DIS-grupper som har kommet langt i arbeidet med registrering og
korrekturlesing av sine kirkebøker (eller enkeltlister i disse), bør
derfor bestrebe seg på å ferdigstille disse tidlig i september, slik
at vi får ??-sjekket dem og sendt dem inn til DA før 1.10.
Etter 01.10.2006 vil vi i DIS-Norge for registrert materiale underlagt
samarbeidsavtalen med Riksarkivaren måtte ta en pause i innsendingen
til Digitalarkivet, inntil vi kan sende Kyrre-filer konvertert eller
nyregistrert med Augustus 2. Forhåpentligvis blir ikke denne pausen lang.
Det store flertallet av kirkeboksregistratorene i DIS-Norge vil nå i høst
altså skifte både registreringsstandard (obligatorisk) og registrerings-
program (fra BD87 eller Augustus 1.1.1 til Augustus 2). For å gjøre denne
overgangen enklere for alle, tar Aktivitestsutvalget for kilderegistrering
sikte på å arrangere kurs i Kyrre og Augustus 2 for alle våre registratorer
og korrekturlesere. Dette vil sannsynligvis bli organisert på følgende måte:
Det vil først bli arrangert et sentralt kurs for lokale "lærere" (trolig i
Oslo en helg senhøstes i 2006). De lokale lærerne skal deretter holde
kurset for registratorer og korrekturlesere i sitt lokallag, typisk en
helg etter nyttår i 2007. De lokale lærerne skal i det minste være en person
fra hvert lokallag, enten kilderegistreringskoordinatoren eller en annen
person med evner til faglig formidling. Hvert lokallag kan sende to personer,
hvis de selv betaler reise og opphold for en av dem. Dere kan allerede
nå begynne å planlegge hvem som skal være lærer(e) i deres lokallag. Datoen
for det sentrale kurset kan imidlertid ikke fastsettes før Augustus 2
er så å si ferdig.
Mvh Lars Nygaard,
for kilderegistrering
-
- Sted: KRISTIANSUND N
-
Re: Kyrre og Augustus 2
Det har kommet en del kirkebøker levert av flere lokallag i DIS, bl.a. DIS-Sør Trøndelag hvor databasene tydelig er kommet ut på Digitalarkivet etter Kyrrestandarden. Betyr det nå at Augustus 2 har kommet?

- Laila Normann Christiansen
- Sted: OSLO
- Kontakt:
Neida Tore - så vel er det nukk ikke.
Tenker de har registrert i f.eks. Excel kanskje? (Det må de evt. svare på selv) - men Augustus 2 er nok enda ikke klar. Dessverre!
De tester og tester, retter og retter, en vakker vakker dag
Tenker de har registrert i f.eks. Excel kanskje? (Det må de evt. svare på selv) - men Augustus 2 er nok enda ikke klar. Dessverre!
De tester og tester, retter og retter, en vakker vakker dag

med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning
Laila N. Christiansen
-
Ja, jeg har jo nesten skjønt det ja, Laila
Men, det hadde jo vært artig med en liten utgreiing fra DIS-Norges aktivitetsutvalg
for kilderegistrering om stoda.

Men, det hadde jo vært artig med en liten utgreiing fra DIS-Norges aktivitetsutvalg
for kilderegistrering om stoda.

-
Nå fant jeg en liten utgreiing fra DIS-Norge om stoda, på en av debattene hos Digitalarkivet. Innlegg nr 18 25/1 av Lars Nygaard, DIS-Norge. Så da har jeg fått svar på mitt spørsmål.
Mvh
Tore Kristiansen
(som er litt undrende til at svar er gitt på Digitalarkivet, men ikke på Slektsforum
)

Mvh
Tore Kristiansen
(som er litt undrende til at svar er gitt på Digitalarkivet, men ikke på Slektsforum

- Arild Jarle Kompelien
- Sted: BERGEN
Tore Kristiansen skrev: (som er litt undrende til at svar er gitt på Digitalarkivet, men ikke på Slektsforum)
Ja, det er veldig merkelig.
Kyrre og Augustus 2
Jeg beklager at informasjonen om Augustus 2 som jeg la ut i kjelderegistreringsforumet i Digitalarkivet den 25.01. ikke ble lagt ut her samtidig. Det var meningen. Men her kommer meldingen i lett oppdatert versjon:
Det er mer enn på tide med litt informasjon om Augustus 2 igjen. Utviklingen går sakte men sikkert fremover. Status nå er at de aller fleste funksjoner for dåp er på plass. Dette gjelder registrering, korrekturmodus (nyhet), import fra BD87/Augustus 1 med konvertering fra Standard 4G til Kyrre, eksport til KyrreML (XML) og import fra KyrreML. Det gjenstår da å gjennomføre disse funksjonene for resten av listetypene (mest håndverk) og få justert funksjonaliteten for registrering av metadata om kilde og registrering på forsiden i Augustus. Og brukerveiledningen for Augustus 1 må revideres kraftig.
Alt dette tar tid, så jeg ser ikke for meg at Augustus 2 blir tilgjengelig før tidligst i slutten av mars, mer sannsynlig i april/mai. Jeg har via fylkeskoordinatorene gitt registratorene i DIS-Norge anbefalinger om hvordan de skal forholde seg inntil Augustus 2 er klar. Men jeg har ingen myndighet til å instruere andre om dette.
Se ellers mitt første innlegg i denne tråden. Bortsett fra tidsangivelsene gjelder det meste som står der fortsatt.
Det er mer enn på tide med litt informasjon om Augustus 2 igjen. Utviklingen går sakte men sikkert fremover. Status nå er at de aller fleste funksjoner for dåp er på plass. Dette gjelder registrering, korrekturmodus (nyhet), import fra BD87/Augustus 1 med konvertering fra Standard 4G til Kyrre, eksport til KyrreML (XML) og import fra KyrreML. Det gjenstår da å gjennomføre disse funksjonene for resten av listetypene (mest håndverk) og få justert funksjonaliteten for registrering av metadata om kilde og registrering på forsiden i Augustus. Og brukerveiledningen for Augustus 1 må revideres kraftig.
Alt dette tar tid, så jeg ser ikke for meg at Augustus 2 blir tilgjengelig før tidligst i slutten av mars, mer sannsynlig i april/mai. Jeg har via fylkeskoordinatorene gitt registratorene i DIS-Norge anbefalinger om hvordan de skal forholde seg inntil Augustus 2 er klar. Men jeg har ingen myndighet til å instruere andre om dette.
Se ellers mitt første innlegg i denne tråden. Bortsett fra tidsangivelsene gjelder det meste som står der fortsatt.
Kyrre og Augustus 2
Tore Kristiansen skriver i sitt innlegg 28.01. at det ser ut som materiale fra DIS-Norges lokallag registrert etter Kyrre-standarden allerede er lagt ut i Digitalarkivet (DA). Dette er ikke riktig. Her er fakta:
Digitalarkivet stanset etter sigende mottak av datafiler registrert etter Standard 4G (BD87 eller Augustus 1) den 01.10.2006. I løpet av september hadde DIS-Norges registreringsgrupper via AU for kilderegistrering sendt inn over 100 nye filer til DA. Men vi hadde i tillegg ca. 60 filer som var nesten ferdige. Noen ventet bl.a. på ??-sjekk i statsarkivene. Jeg søkte da på vegne av DIS-Norge DA om dispensasjon til å oversende disse ca. 60 spesifiserte filene i Standard 4G-format etter hvert som de ble ferdigstilt. Dette ble innvilget av DA. Det er disse filene som er blitt lagt ut i DA nå i desember/januar, og de er ikke registrert etter Kyrre-standarden. Det gjenstår per 01.02.2007 bare noen få filer fra Eidsvoll og Ålesund på vår dispensasjonsliste. Etter dette må vi i DIS-Norge vente på konvertering/registrering i Augustus 2 før vi kan oversende flere filer.
DIS-Norges registreringsgrupper (underlagt samarbeidsavtalen med Riksarkivaren) fikk i 2006 lagt ut hele 216 nye kirkeboksfiler i Digitalarkivet. Dette kan vi være veldig stolte av! Den gamle rekorden var på 63 filer fra 2005. Jeg vil ikke unnlate å nevne at over halvparten av filene fra 2006 kom fra DIS-Rogaland, med DIS-Sør-Trøndelag på en klar annenplass. Men alle aktive grupper og lokallag fortjener stor honnør for innsatsen!
På vegne av DIS-Norges AU for kilderegistrering,
Lars Nygaard
Digitalarkivet stanset etter sigende mottak av datafiler registrert etter Standard 4G (BD87 eller Augustus 1) den 01.10.2006. I løpet av september hadde DIS-Norges registreringsgrupper via AU for kilderegistrering sendt inn over 100 nye filer til DA. Men vi hadde i tillegg ca. 60 filer som var nesten ferdige. Noen ventet bl.a. på ??-sjekk i statsarkivene. Jeg søkte da på vegne av DIS-Norge DA om dispensasjon til å oversende disse ca. 60 spesifiserte filene i Standard 4G-format etter hvert som de ble ferdigstilt. Dette ble innvilget av DA. Det er disse filene som er blitt lagt ut i DA nå i desember/januar, og de er ikke registrert etter Kyrre-standarden. Det gjenstår per 01.02.2007 bare noen få filer fra Eidsvoll og Ålesund på vår dispensasjonsliste. Etter dette må vi i DIS-Norge vente på konvertering/registrering i Augustus 2 før vi kan oversende flere filer.
DIS-Norges registreringsgrupper (underlagt samarbeidsavtalen med Riksarkivaren) fikk i 2006 lagt ut hele 216 nye kirkeboksfiler i Digitalarkivet. Dette kan vi være veldig stolte av! Den gamle rekorden var på 63 filer fra 2005. Jeg vil ikke unnlate å nevne at over halvparten av filene fra 2006 kom fra DIS-Rogaland, med DIS-Sør-Trøndelag på en klar annenplass. Men alle aktive grupper og lokallag fortjener stor honnør for innsatsen!
På vegne av DIS-Norges AU for kilderegistrering,
Lars Nygaard
-
Det var kjekt å få svar.
Vi driver jo bare dette på frivillig basis, og at det blir forsinkelser må vi jo bare forvente av og til. Men dere gjør en stor jobb i kilderegistreringa, og det er vi alle godt fornøyde med!
Hvordan blir det med Augustus 2 og andre kilder enn kirkebøker? Blir den laget slik at vi kan bruke den for å registrere skattelister og andre lister?

Vi driver jo bare dette på frivillig basis, og at det blir forsinkelser må vi jo bare forvente av og til. Men dere gjør en stor jobb i kilderegistreringa, og det er vi alle godt fornøyde med!

Hvordan blir det med Augustus 2 og andre kilder enn kirkebøker? Blir den laget slik at vi kan bruke den for å registrere skattelister og andre lister?

Hei Lars
Jeg holder på å registrere for Ålesund, og da vi var ferdig med det som var gitt dispensasjon for, ble jeg på en måte "arbeidsledig".
Jeg henvendte meg da til Digitalarkivet og fikk en tilbakemelding fra dem at det bare var å fortsette registreringen, da de tar i mot alt frem til Augustus 2 med Kyrre standard er ferdig.
Vi fortsatte da med flere kirkebøker for Ålesund som jeg har sendt over et par stykker av til deg, men de er da selvfølgelig i BD87 format.
Så i flg. Anita Riise i Digitalarkivet kunne vi fortsette med Augustus 1 så lenge, eller lage et Kyrre oppsett i Exel. Jeg har desverre ikke Exel på min maskin. Så vi har fortsatt med Augustus 1 som vi har gjort før. De mente at det var bedre å gjøre det enn at registreringarbeidet stoppet opp.
Jeg holder på å registrere for Ålesund, og da vi var ferdig med det som var gitt dispensasjon for, ble jeg på en måte "arbeidsledig".
Jeg henvendte meg da til Digitalarkivet og fikk en tilbakemelding fra dem at det bare var å fortsette registreringen, da de tar i mot alt frem til Augustus 2 med Kyrre standard er ferdig.
Vi fortsatte da med flere kirkebøker for Ålesund som jeg har sendt over et par stykker av til deg, men de er da selvfølgelig i BD87 format.
Så i flg. Anita Riise i Digitalarkivet kunne vi fortsette med Augustus 1 så lenge, eller lage et Kyrre oppsett i Exel. Jeg har desverre ikke Exel på min maskin. Så vi har fortsatt med Augustus 1 som vi har gjort før. De mente at det var bedre å gjøre det enn at registreringarbeidet stoppet opp.
Mvh
Hanne Heen
Hanne Heen
Til alle som er involvert i kirkebokregistreringen i DIS-Norge:
Jeg hadde i går et møte med utviklerne av Augustus 2. Det var et positivt møte. Vi som er involvert i "alfatestingen" av programmet, ser at flere og flere brikker faller på plass, men at det er fortsatt en del detaljer og "bugs" igjen. Augustus 2 er et stort og komplisert program, men vil forhåpentligvis bli enkelt og godt å bruke. Hovedprogrammereren er innstilt på å gjøre en storinnsats i sommer for å få det ferdig, med oppfølging fra oss rundt. Selv om alle tidligere tidsskjemaer har sprukket ettertrykkelig, har vi nå et realistisk håp om at det følgende vil holde:
- En fullstending versjon av Augustus 2 går ut til betatest hos noen utvalgte brukere ca. 1.8.2007.
- Augustus 2.0 går ut til alle registratorer ca. 1.9.2007.
Det er noen nyttige (men ikke uunnværlige) funksjoner som ikke vil være på plass i versjon 2.0, så utviklingen vil fortsette utover høsten fram til en versjon 2.1, kanskje ved juletider.
Det må dessverre innrømmes at mye av kirkebokregistreringen i DIS-Norge i påvente av Augustus 2 har ligget nede det siste året. Ikke minst gjelder dette mine oppgaver med nasjonal koordinering og oppfølging av virksomheten. Vi i aktivitetsutvalget for kilderegistrering ser fram til å dra arbeidet skikkelig i gang igjen i løpet av høsten, med Kyrre/Augustus2 som lokomotiv. Vi håper også å få gjennomført den planlagte kursingen i løpet av høsten. Produksjonen og utsendingen av bestilte kildekopier vil komme i gang igjen i løpet av sommeren.
Ytterligere spørsmål om Augustus 2 kan poster i denne tråden.
Ha en god sommer alle sammen, og se fram til en aktiv høst med kirkebøkene!
Mvh Lars Nygaard,
for kilderegistrering
Jeg hadde i går et møte med utviklerne av Augustus 2. Det var et positivt møte. Vi som er involvert i "alfatestingen" av programmet, ser at flere og flere brikker faller på plass, men at det er fortsatt en del detaljer og "bugs" igjen. Augustus 2 er et stort og komplisert program, men vil forhåpentligvis bli enkelt og godt å bruke. Hovedprogrammereren er innstilt på å gjøre en storinnsats i sommer for å få det ferdig, med oppfølging fra oss rundt. Selv om alle tidligere tidsskjemaer har sprukket ettertrykkelig, har vi nå et realistisk håp om at det følgende vil holde:
- En fullstending versjon av Augustus 2 går ut til betatest hos noen utvalgte brukere ca. 1.8.2007.
- Augustus 2.0 går ut til alle registratorer ca. 1.9.2007.
Det er noen nyttige (men ikke uunnværlige) funksjoner som ikke vil være på plass i versjon 2.0, så utviklingen vil fortsette utover høsten fram til en versjon 2.1, kanskje ved juletider.
Det må dessverre innrømmes at mye av kirkebokregistreringen i DIS-Norge i påvente av Augustus 2 har ligget nede det siste året. Ikke minst gjelder dette mine oppgaver med nasjonal koordinering og oppfølging av virksomheten. Vi i aktivitetsutvalget for kilderegistrering ser fram til å dra arbeidet skikkelig i gang igjen i løpet av høsten, med Kyrre/Augustus2 som lokomotiv. Vi håper også å få gjennomført den planlagte kursingen i løpet av høsten. Produksjonen og utsendingen av bestilte kildekopier vil komme i gang igjen i løpet av sommeren.
Ytterligere spørsmål om Augustus 2 kan poster i denne tråden.
Ha en god sommer alle sammen, og se fram til en aktiv høst med kirkebøkene!
Mvh Lars Nygaard,
for kilderegistrering
-
- Sted: KRISTIANSAND S
Kan vi vente oss en ny bulletin ang. Augustus 2 med det første?
Vi vet at Ting Tar Tid, og at dataprogrammer er en vanskelig håndterbar materie, men en oppdatering om stoda kunne vært ønskelig
Vi vet at Ting Tar Tid, og at dataprogrammer er en vanskelig håndterbar materie, men en oppdatering om stoda kunne vært ønskelig

Til alle som er involvert i kirkebokregistreringen i DIS-Norge:
Augustus 2 er ennå ikke ferdig, men det nærmer seg mer og mer. Programmet vil temmelig sikkert gå ut til et titalls "betatestere" ca. 15.9., og det kommer da an på hvor mye "rusk" disse finner hvor raskt programmet kan ferdigstilles og sendes ut til alle. Det er nå i sluttfasen to programmerere som arbeider med Augustus 2. Arbeid med en ekstern utskriftsfunksjon og med brukerveiledningen utføres parallelt.
I løpet av de kommende ukene vil også kontakten med lokallag og registreringsgrupper bli gjenopptatt som en innledning til en ny giv for kirkebokregistreringen. Bestilte kildekopier vil bli produsert og sendt ut, og innsendte filer vil bli samlet sammen fra e-postene og klargjort for konvertering til Kyrre-format med Augustus 2. Men også dette arbeidet vil være tidkrevende. Det vil bli utført for et lokallag ad gangen. På slutten av høsten vil også websidene om kilderegistrering bli oppdatert, og Slektsforum tatt i bruk som et mer aktivt kontaktforum for virksomheten.
Ytterligere spørsmål om Augustus 2 kan postes her.
Mvh Lars Nygaard,
for kilderegistrering
Augustus 2 er ennå ikke ferdig, men det nærmer seg mer og mer. Programmet vil temmelig sikkert gå ut til et titalls "betatestere" ca. 15.9., og det kommer da an på hvor mye "rusk" disse finner hvor raskt programmet kan ferdigstilles og sendes ut til alle. Det er nå i sluttfasen to programmerere som arbeider med Augustus 2. Arbeid med en ekstern utskriftsfunksjon og med brukerveiledningen utføres parallelt.
I løpet av de kommende ukene vil også kontakten med lokallag og registreringsgrupper bli gjenopptatt som en innledning til en ny giv for kirkebokregistreringen. Bestilte kildekopier vil bli produsert og sendt ut, og innsendte filer vil bli samlet sammen fra e-postene og klargjort for konvertering til Kyrre-format med Augustus 2. Men også dette arbeidet vil være tidkrevende. Det vil bli utført for et lokallag ad gangen. På slutten av høsten vil også websidene om kilderegistrering bli oppdatert, og Slektsforum tatt i bruk som et mer aktivt kontaktforum for virksomheten.
Ytterligere spørsmål om Augustus 2 kan postes her.
Mvh Lars Nygaard,
for kilderegistrering
Bare en kort melding om at Augustus 2 i dag er sendt ut til betatest blant ca. 20 kompetente og erfarne registratorer og institusjoner både innenfor og utenfor DIS-Norge. Noe avhengig av tilbakemeldingene fra betatesten håper vi å kunne lansere Augustus 2.0 rett over nyttår 2008.
Augustus 2 ble endelig lansert og lagt ut for nedlasting i går den 25.04.2008.
Se eget tema med tittel "Augustus 2 er nå lansert".
Mvh Lars Nygaard
Se eget tema med tittel "Augustus 2 er nå lansert".
Mvh Lars Nygaard
- Vidar Holum
- Sted: KLØFTA
- Kontakt:
Hei
Brukte søkefunksjonen på disnorge.no for å finne Augustus å laste ned, da ble jeg sendt hit?
http://www.disnorge.no/www-hotel/kildereg/augustus.htm
Også vidre til en død link http://andersen.nextra.com/augustus/
Address Not Found
Firefox can't find the server at andersen.nextra.com.
Noen som kan hjelpe?
Brukte søkefunksjonen på disnorge.no for å finne Augustus å laste ned, da ble jeg sendt hit?
http://www.disnorge.no/www-hotel/kildereg/augustus.htm
Også vidre til en død link http://andersen.nextra.com/augustus/
Address Not Found
Firefox can't find the server at andersen.nextra.com.
Noen som kan hjelpe?
Hilsen
VidarH via Slektsforum DIS Norge.
Midt i problemet befinner muligheten seg.
Besøk http://www.holum.net eller (http://www.kroa.net er dessverre lagt ned)
VidarH via Slektsforum DIS Norge.
Midt i problemet befinner muligheten seg.
Besøk http://www.holum.net eller (http://www.kroa.net er dessverre lagt ned)
Augustus 2 ligger her:
http://www.disnorge.no/kildereg/kirkebo ... stus2.html
Eller var det Augustus 1 du lette etter ?
Mvh
Petter Stene
Eller var det Augustus 1 du lette etter ?
Mvh
Petter Stene
- Laila Normann Christiansen
- Sted: OSLO
- Kontakt:
Hei Vidar!
jeg gikk på:
1. http://www.disnorge.no - knappevinduet ga meg
2. kilderegistrering - som ga en liten meny på venstre side - hvor jeg måtte kikke titt, men den mest innlysende meny-punktet var
3. Kirkebøker - som hadde et menypunkt
4. Augustus 2.
(enig at det ikke var det enkleste, men den er der
Håper kanskje den nye prosjektgruppa fikser litt på brukervennligheten her
jeg gikk på:
1. http://www.disnorge.no - knappevinduet ga meg
2. kilderegistrering - som ga en liten meny på venstre side - hvor jeg måtte kikke titt, men den mest innlysende meny-punktet var
3. Kirkebøker - som hadde et menypunkt
4. Augustus 2.
(enig at det ikke var det enkleste, men den er der
Håper kanskje den nye prosjektgruppa fikser litt på brukervennligheten her

med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Laila N. Christiansen
Laila N. Christiansen skrev:Håper kanskje den nye prosjektgruppa fikser litt på brukervennligheten her
Veldig langt oppe på agendaen.

Mvh
Petter Stene