MARIT OLSDATTER F: 1827 FRA LESJE.
Moderator: MOD_Oppland
MARIT OLSDATTER F: 1827 FRA LESJE.

- Arnfinn Kjelland
- Sted: VOLDA
- Kontakt:
Re: MARIT OLSDATTER F: 1827 FRA LESJE.
Dette blir for tynt grunnlag å leite på: f. året kan vere feil med 1-2 år kvar retning, og dessutan kan ho ha vore både frå Lesja og Dovre - det var same prestegjeldet på den tida.
Har du prøvd å finn vigselen til Marit og Ole Andersen? Der vil det vanlegvis stå namnet på far hennar, gjerne med eit gardsnamn.
Har du prøvd å finn vigselen til Marit og Ole Andersen? Der vil det vanlegvis stå namnet på far hennar, gjerne med eit gardsnamn.
Hei!
Jeg har lett litt for deg jeg også, men kan ikke si jeg har funnet noe som overbeviste meg.
Fulgte sporet ditt fra 1865 og lette så i kirkebøkene for Lesja under døpte, konfirmerte, ektevigde og utflyttede.
Du kan jo kanskje kikke litt selv ettersom du nok besitter mer informasjon enn meg om din ane; http://www.arkivnett.ol.no/dbsok/nkb.asp
Lykke til.
Mvh.
Jan Terje
Jeg har lett litt for deg jeg også, men kan ikke si jeg har funnet noe som overbeviste meg.
Fulgte sporet ditt fra 1865 og lette så i kirkebøkene for Lesja under døpte, konfirmerte, ektevigde og utflyttede.
Du kan jo kanskje kikke litt selv ettersom du nok besitter mer informasjon enn meg om din ane; http://www.arkivnett.ol.no/dbsok/nkb.asp
Lykke til.
Mvh.
Jan Terje
Nei, Skulle du sett!
Våre veier krysses.
Jeg har jo slekt fra Dovre og Lesja, men i dag snublet jeg over min oldefars første kones slekt. Hun var fra Ålesund, men hennes far var født på Gjetnæs/Geitnes i Bolsø sogn, og ved søk dukket jommen Lesjaværingen opp og minnet meg på denne saken igjen.
Våre veier krysses.
Jeg har jo slekt fra Dovre og Lesja, men i dag snublet jeg over min oldefars første kones slekt. Hun var fra Ålesund, men hennes far var født på Gjetnæs/Geitnes i Bolsø sogn, og ved søk dukket jommen Lesjaværingen opp og minnet meg på denne saken igjen.
-
- Sted: KONGSBERG
- Kontakt:
Sitert fra e-post fra Kjell Nervik: Marit giftet seg i Kleive (ministerialboka på Kleive 1843-1869, gift 29.06.1856 nr.4).
Marits og Oles giftemål
Denne Marit Olsdatter finner vi igjen i Lesja bygdebok, side 660. Det står her at hun er født i 1824, og at hun fikk attest til Romsdalen i 1844. Hennes bror, Håken, fikk attest til Bolsøy i 1845. Det er altså ikke usannsynlig at hun kom etter til Bolsøy.
Her er dåpen til Marit:
Marits dåp i 1824
Espen
Marits og Oles giftemål
Denne Marit Olsdatter finner vi igjen i Lesja bygdebok, side 660. Det står her at hun er født i 1824, og at hun fikk attest til Romsdalen i 1844. Hennes bror, Håken, fikk attest til Bolsøy i 1845. Det er altså ikke usannsynlig at hun kom etter til Bolsøy.
Her er dåpen til Marit:
Marits dåp i 1824
Espen
- Arnfinn Kjelland
- Sted: VOLDA
- Kontakt:
For ordens skyld: Bygdebok for Lesja bd. 2 (1992) s. 660.
-
- Sted: KONGSBERG
- Kontakt:
Takk Arnfinn. Det gikk litt fort for seg før jeg dro til kontoret idag.
Espen
Espen