løftingsbakkemslekten og etterkommere etter Johan Bakke (sr

Oslo by, Christiania by og Aker herred/prestegjeld inntil 1814

Moderator: MOD_Oslo

Svar
dn11564
Sted: TYSSE

løftingsbakkemslekten og etterkommere etter Johan Bakke (sr

Legg inn av dn11564 » 5. januar 2006 kl. 20.53

Har mye av slekten etter Tore Løftingsbakken fødd i Lesja 1706, men der mangler og en del både her i Norge og i USA selv om jeg har en del kontakt med slektning "Emily Pehrson" i USA. dere finner hennes hjemmeside ved å gå in på slektsforskerbasen og søke dere inn på mitt navn der.

Spesielt søker jeg etter slekt etter Johan Bakke, fødd på Lesja i 1859 som flyttet til Oslo, var skreddermester der.

Det er lite jeg har om hans etterkommere. men det jeg har kan fåes ved å kontakte meg på min e.postadr. [email protected], jeg vil være veldig takknemmelig om noen har opplysninger on denne delen av slekten eller og andre slektninger jeg ikke har fått registrert med vennlig hilsen Hans Solberg

Hei

Jeg regner med at du har familien til Johan Bakke i FT1900. Kanskje dette også bør legges ut under Oslo?
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... e&filnamn= f00301&gardpostnr=5735&personpostnr=152000&merk=152000#ovre

mvh
Kristina

Hei, og først Godt Nytt År, mange takk for melding . ja det er som du nevner 152000 Johan Bakke, jeg har og funnet han på digitalarkivet. Og jeg har vert inne på riksarkivet og leitet etter opplysninger om hans barn ( 152002 – 152008 ) men der er i grunnen lite jeg har funnet der, og som jeg ønsker å finne mer ut om.

Har jeg slekt som lever i dag av den slektsgreinen. Det jeg har funnet ut sent deg i direkte mail som vedlegg , kanskje du kan finne en tråd jeg kan nøste videre på. Har fått kontakt med flere av dei andre greinene i slekta, og for 10 år siden hadde vi et flott slektsstevne på Lesja der slekta stammer fra, og det bor slektninger der også i dag.

Men den greinen som Johan førte videre den har stoppet helt opp. har prøvet å legge innlegget inn på Oslo men der får jeg ikke opp emne så jeg kan legge inn, men jeg er og registrert på Oslo i slektsforskerbasen, så jeg håper noen leser innleggene og svare vis de vet noe

Med vennlig hilsen
Hans Solberg

Svar

Gå tilbake til «Oslo, Christiania og Aker inntil 1814»