Hjelpe hørselshemmede slektsinteresserte med å ringe

Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt

Svar
Kristin Scheie Aasen
Sted: STRØMMEN

Hjelpe hørselshemmede slektsinteresserte med å ringe

Legg inn av Kristin Scheie Aasen » 27. juli 2005 kl. 17.01

Hei!

Jeg savner noen som kan hjelpe meg (sterkt hørselshemmet-telefon blir da vanskelig) å ringe der det er behov, f.eks. ringe til Ancestry.com for å avbestille abonnement før prøve(gratis)perioden går ut (så ikke kostnadene hos Ancestry.com begynner å løpe unødvendig) eller andre enkle tjenester.

Telefonkostnadene skal jeg betale før. Det er å bare si fra hva det koster og hvordan det skal betales.

Er det noen av dere i Slektsforum som kan stille til disposisjon for meg? Det er aktuelt kun i få, viktige tilfeller.

Imøteser svar.

Mvh. Kristin S. Aasen

Brukeravatar
Vidar Holum
Sted: KLØFTA
Kontakt:

Re: Hjelpe hørselshemmede slektsinteresserte med å ringe

Legg inn av Vidar Holum » 28. juli 2005 kl. 11.35

Hei
Før du ringer, hadde jeg prøvd her, jeg greide å komme ut av det pr. mail, men først i år 2.

[email protected]

2.2 Cancellations. Initial Annual Subscription. An initial annual subscription comes with the option to cancel during the first 7 days and receive a full refund, unless the subscription began with a free trial period. (Also, no refund is available in the case of a gift subscription.) The 7 day period begins on the day you register for the subscription Service, which is also the day you are given access to the subscription area of the Service. If you subscribe to the Service following a free or other trial period, that trial period takes the place of the 7 day cancellation period, and once the paid subscription begins, no refund will be provided. Cancellations during the 7 days must be made by calling us at 1-800-262-3787 and providing the same information that you provided when you subscribed. International customers must call 1-801-705-7620 during business hours or send an e-mail to [email protected] and provide the following information:

Given name and surname
Username
Subscription type (UK/Ireland collection, etc.)
E-mail address used when subscribing
Phone number including country code
Country

Your cancellation call must be received by end of business (5:00 p.m. Mountain Time) on the 7th subscription day. Refunds are subject to return of goods. Please allow a reasonable time for the refund to reach you or be charged back to your credit card if you have subscribed by credit card. All other subscriptions, including monthly subscriptions, quarterly subscriptions, or annual renewals, may be canceled by you at any time but no refund will be made for unused subscription periods.

Du har også en adresse til.:
[email protected]
Hilsen
VidarH via Slektsforum DIS Norge.

Midt i problemet befinner muligheten seg.
Besøk http://www.holum.net eller (http://www.kroa.net er dessverre lagt ned)

Brukeravatar
Gry Onarheim Dahlmo

Legg inn av Gry Onarheim Dahlmo » 30. juli 2005 kl. 21.34

Hei Kristin,

Ser at du fikk svar fra Vidar H på slektsforum, men jeg prøver nå "på norsk" da jeg benyttet også e-mail for å kansellere prøveperioden : ( hørselshemmet selv )

Du sender en e-mail til : [email protected]

Og oppgir flg informasjon :

1 )For og Etternavn
2 )Brukernavn ( håper du noterte deg navnet ved prøvebestilling... )
3 )Abonnementstype, f.eks "Free trial"
4 )E-mail adresse
5 )Telefon nr inkl landskode ( +47 i Norge)
6 )Land

Disse 6 må med, og du vil få en bekreftelse fra Ancestry at de har mottatt din avbestilling.

Tlf nr Ancestry oppgir er for kunder i USA ellers er e-mail adressen over rett instans...
Jeg tok utskrift av "prøveabonnementet" der disse detaljer lå inne :)

Sendt deg e-mail også vedr dette i tilfelle du ikke er inne på Slektsforum i ferien.

Mvh

Gry Onarheim Dahlmo

Kristin Scheie Aasen

Legg inn av Kristin Scheie Aasen » 14. august 2005 kl. 17.42

Hei Gry Onarheim Dahlmo!

Takk så mye for mailen og for innlegget ditt av 30/7!

Det var fint det du beskrev på en så grei måte hvordan man avbestiller Ancestry.com ved å sende mail.

Nå har jeg ihvertfall mailadressen din og vet at du bruker mail istedetfor telefon.
Så deg kan jeg spørre neste gang hvis det dukker opp problemer el. andre ting hvor man må ringe. Da kan jeg spørre deg om du vet om det fins mailadresse til andre steder det dukker opp vanskeligheter/ting hvor det kreves å ta kontakt med.

Jeg hadde håpet noen i slektsforumet kunne hjelpe meg/andre hørselshemmede med å ringe steder der det ikke går an å sende mail til. Det er sånne ting som tar kort tid å ordne som ikke er vanskelig.

Kanskje hadde det vært en ide å ha egen forum for slektsintr. hørselshemmede eller funksjonshemmede her i slektsforumet hvor man kan hjelpe hverandre med å komme med mailadresser eller andre ting, f.eks. oppdrag som man vet om/kjenner til som gjelder slektsforskning?

Har sendt deg mail nå!

Mvh. Kristin S. Aasen

Kristin Scheie Aasen

Legg inn av Kristin Scheie Aasen » 25. oktober 2005 kl. 14.31

Hei!

I går fikk jeg mail fra en DIS-Norge medlem (M.S.) som akkurat hadde sett dette temaet.
Hun tilbød seg om å hjelpe meg og andre (hørselshemmede) slektsforskere med å ringe der det kan være aktuelt. Og oppga sitt mobilnr. hvor man kan sende SMS. Selv kommer jeg til å benytte meg av tilbudet hennes. Men først må jeg sjekke noe mer før jeg gjør det.

Selv har jeg sett 2 steder ang. kildeoppslag hvor det kun er oppgitt tlf.nr. Ikke noe mailadresse. Det er oppgitt av privatpersoner.

En honnør til M.S. for hennes omtanke/tilbud! De hørselshemmede som er interesserte i å benytte seg av tilbudet hennes,kan sende mail til meg og få mobilnummeret til M.S.
:)

Mvh. Kristin S. Aasen

Svar

Gå tilbake til «Generelt»