Gammelt bilde tatt i Evje

Moderator: MOD_Aust-Agder

Svar
dn27264
Innlegg: 403
Registrert: 12. juli 2011 kl. 16.11
Sted: Canada

Gammelt bilde tatt i Evje

Legg inn av dn27264 » 30. november 2011 kl. 2.33

Hei,

Er det noen som kan si meg noe om dette bilde eller mennene på bildet. Jeg tror bildet ble tatt mellom 1916 og 1920 og jeg tror bildet ble tatt på Evje. Den andre mannen fra høyre er min bestefar, Halvor Halvorsen Aasland (f. 1902 på Aasland) fra Evje og han immigrerte til Canada i 1920.

Jeg vet at den første bilen i bygda (ca. 1911 eller 1912) var eid av Gudbrand Henriksen som var driftstyreren på Evje Nikkelverk. Den andre bilden som kom til Evje var eid av Lensmann O N Galteland som kjøpte den ca. 1914. Den tredje var eid av hotelleier Christian Skibsrud men hvilket år vet jeg ikke.

Jeg kjenner bare bestefaren min på bilde, er det noen som kanskje kjenner de andre mennene eller bilen? Jeg ville bare prøve å vite litt mer om bildet og mennene på bildet, hvis mulig.

Mange, mange takk!

Erik Aasland
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Gunn Skibsrud
Innlegg: 1
Registrert: 23. februar 2017 kl. 22.12
Sted: KLØFTA

Re: Gammelt bilde tatt i Evje

Legg inn av Gunn Skibsrud » 23. februar 2017 kl. 22.22

Hei
Jeg er på leit etter opplysninger om min farmor Else Skibsrud, f. Nielsen Thoen da jeg fant denne siden. Jeg heter Gunn Skibsrud og er datter av Håkon Skibsrud.
Har du noen opplysninger om mine besteforeldre?

Mvh
Gunn Skibsrud
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar

Gå tilbake til «Evje og Hornnes»