Leting etter Oline Larsen, Gamle Hellesund

Moderator: MOD_Aust-Agder

Svar
gj19022
Innlegg: 8
Registrert: 16. mars 2013 kl. 10.05
Sted: Kristiansand

Leting etter Oline Larsen, Gamle Hellesund

Legg inn av gj19022 » 16. mars 2013 kl. 17.04

Min tipptipp oldermor het Oline Larsen og skal være fra Gamle Hellesund, Høvåg Sogn.
Oline skal være født i i 1799. Hun giftet seg etterhvert med Lars Gulbrandsen, bosatte seg i Kristiansand og fikk flere barn.

Jeg leter etter hennes familie i fra Gamle Hellesund, og håper noen kan hjelpe meg :-)
Dersom opplysningene i mormonerarkivet stemmer, så kan det tyde på at Olines far het Lars Torjesen. I mormonerarkivet står Oline oppført som Olene Larsendatter.

Jeg har veldig lyst til å finne ut hvem hennes foreldre var, hadde hun søsken, hvor i Gamle Hellesund var hun fra og hva drev familien med.

Jeg er veldig ny på dette, så håper noen med mer erfaring kanskje kan hjelpe meg videre :-)

dn20182
Innlegg: 2092
Registrert: 23. mars 2006 kl. 10.28
Sted: FYRESDAL

Re: Leting etter Oline Larsen, Gamle Hellesund

Legg inn av dn20182 » 16. mars 2013 kl. 18.12

Velkommen til Slektsforum - jeg ser du er ny her.

Du har fått flere svar på ditt spørmål i denne tråden:

https://slektsforum.slektogdata.no/view ... 916#565916

Det er ikke nødvendig (eller riktig) å legge inn samme spørsmål flere steder - det blir fort mye rot av det.

Det er lurt av deg å lese denne veiledningen: https://slektsforum.slektogdata.no/view ... hp?t=11709
Venleg helsing Kjetil

gj19022
Innlegg: 8
Registrert: 16. mars 2013 kl. 10.05
Sted: Kristiansand

Re: Leting etter Oline Larsen, Gamle Hellesund

Legg inn av gj19022 » 17. mars 2013 kl. 8.06

Det var selvsagt ikke meningen å legge dette inn to ganger, men grunnen var rett og slett at jeg ikke kunne se at det første innlegget hadde blitt postet. Når jeg da ikke fant det, så la jeg det ut en gang til. Hadde ikke tenkt å bryte noen regler, og du så sikkert at jeg var ny, og kunne vel da dra en konklusjon om at det hadde skjedd en feil.Føler det overreageres litt.

dn20182
Innlegg: 2092
Registrert: 23. mars 2006 kl. 10.28
Sted: FYRESDAL

Re: Leting etter Oline Larsen, Gamle Hellesund

Legg inn av dn20182 » 17. mars 2013 kl. 10.44

Det var ikke meningen å overreagere, men bare å hjelpe til i starten.

Og her er et lite tips som kanskje kan komme til nytte: En måte å finne alle dine innlegg på, er å trykke på profilen din (NB, ikke der du endrer profilen øverst, men mens du står inne i et av dine innlegg, dvs. under det aktuelle innlegget), og deretter trykke på lenken for å finne alle innlegg.

Lykke til videre i et spennende arbeid!
Venleg helsing Kjetil

Brukeravatar
dn03975
Innlegg: 133
Registrert: 3. desember 2004 kl. 16.33
Sted: FEVIK
Kontakt:

Re: Leting etter Oline Larsen, Gamle Hellesund

Legg inn av dn03975 » 18. mars 2013 kl. 20.45

Så flott at flere gransker i Høvåg, der også jeg har aner!

Har du sjekket Helge Danielsens supre database med Høvågfolk?
http://sandoybukta.org/Slekt/Hovaag_folk/index.htm



:shock:
Hm, jeg ser nå at denne databasen ikke oppfører seg ordentlig på min pc. Vet ikke hva som er feil, har brukt den mye for noen år siden..... :shock:

Svar

Gå tilbake til «Lillesand»