Emmy Davidsen, Saltrød
Moderator: MOD_Aust-Agder
- Vigdis Eilertsen Nysted
- Sted: NYGÅRDSJØEN
Emmy Davidsen, Saltrød
Jeg har ei lita nøtt som jeg ikke klarer å knekke.
Denne Emmy vet jeg lite om, men hun kan være født fra ca 1895, på bakgrunn av at jeg vet at faren hennes, Johan Edvin Thomesen var født 1876 i Gildeskål, Nordland. Faren til Johan het Martinus, og det kan tenkes at Johan brukte navnet Martinussen. Jeg går imidlertid ut fra at han brukte Thomesen, noe som var vanlig for den familien i Sandvik, Gildeskål.
Emmy må ha blitt gift Davidsen og det sies at hun bosatte seg på Saltrød i Arendal. Bodde faren hennes også her? Hm...
Slik må jeg la det stå, da jeg vet så lite...
Kan noen hjelpe?
Denne Emmy vet jeg lite om, men hun kan være født fra ca 1895, på bakgrunn av at jeg vet at faren hennes, Johan Edvin Thomesen var født 1876 i Gildeskål, Nordland. Faren til Johan het Martinus, og det kan tenkes at Johan brukte navnet Martinussen. Jeg går imidlertid ut fra at han brukte Thomesen, noe som var vanlig for den familien i Sandvik, Gildeskål.
Emmy må ha blitt gift Davidsen og det sies at hun bosatte seg på Saltrød i Arendal. Bodde faren hennes også her? Hm...
Slik må jeg la det stå, da jeg vet så lite...
Kan noen hjelpe?
Vigdis E. Nysted
mob 90791107
mob 90791107
- Marit Hegsvold Nyhus
- Sted: BRUMUNDDAL
Re: Emmy Davidsen, Saltrød
Hei Vigdis
På DIS gravminner finner jeg en Johan E.Thomassen født 17/9-1876 død 25/2-1961 begravet ved Stokken kirkegård, Austre Moland i Arendal. Dette må være Emmys far.
Ta kontakt med kirkevergen i Arendal for å høre om de kan hjelpe med nan på fester av graven. [email protected]
Vet du f.eks om Emmy er født i Gildeskål eller i Arendal? Er hun døpt Emmy eller kan hun ha flere navn?
Mvh
Marit
På DIS gravminner finner jeg en Johan E.Thomassen født 17/9-1876 død 25/2-1961 begravet ved Stokken kirkegård, Austre Moland i Arendal. Dette må være Emmys far.
Ta kontakt med kirkevergen i Arendal for å høre om de kan hjelpe med nan på fester av graven. [email protected]
Vet du f.eks om Emmy er født i Gildeskål eller i Arendal? Er hun døpt Emmy eller kan hun ha flere navn?
Mvh
Marit
Tusen takk skal du ha. Jovisst er han født 17. sep 1876. Nå ble jeg glad! At jeg ikke tenkte på å lete i DIS gravminner!
Når det gjelder Emmy, vet jeg ingenting om verken når eller hvor hun er født, samt flere navn på henne.
Nå fikk jeg et spor å følge, - tusen hjertelig takk!
Når det gjelder Emmy, vet jeg ingenting om verken når eller hvor hun er født, samt flere navn på henne.
Nå fikk jeg et spor å følge, - tusen hjertelig takk!
Vigdis E. Nysted
mob 90791107
mob 90791107
kun for å tilføye, så er Tore Thomassen f. 5/5-1935 d. 12/6-1937 gravlagt på samme stein som Johan E. Thomassen.
Da er det nok en sønn som er gravlagt sammen med faren. Atter tusen takk.
Vigdis E. Nysted
mob 90791107
mob 90791107
- Marit Hegsvold Nyhus
Hei igjen
I såfall var Johan i en alder av 59 år da han ble far, kan det være et barnebarn??
Marit
I såfall var Johan i en alder av 59 år da han ble far, kan det være et barnebarn??
Marit
Ja, jeg har tenkt det samme. Jeg har lest gjennom kirkebøkene nå for Arendal og Austre Moland, men finner han ikke gift. Men han kan jo være tilflyttet m familie. Vel, tiden får vise.
Vigdis E. Nysted
mob 90791107
mob 90791107
Takk til dere alle som hjalp meg på riktig spor! Det fantastiske har skjedd at jeg i dag har snakket med den riktige Emmy, ei meget oppegående dame, som også inviterte meg til å møte slekta i en bursdag neste helg.
Jeg finner ikke ord. Kan bare si TUSEN TUSEN TAKK!
Jeg finner ikke ord. Kan bare si TUSEN TUSEN TAKK!
Vigdis E. Nysted
mob 90791107
mob 90791107
- Marit Hegsvold Nyhus
Hei Vigdis
Det var jammen en hyggelig nyhet
Lykke til med møtet.
Mvh
Marit
Det var jammen en hyggelig nyhet