Anna Langerud

Moderator: MOD_Telemark

Svar
Harald Lorentzen
Innlegg: 147
Registrert: 1. oktober 2005 kl. 15.20
Sted: NESODDTANGEN

Anna Langerud

Legg inn av Harald Lorentzen » 12. desember 2007 kl. 21.01

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne foreldrene til Anna Langerud født 27. juli 1925.
Ifølge barnebarnet skulle hun være fra Rjukan -kanten (Tinn). Hun flyttet til oslo og giftet seg med Fridtjof Reidar Trondrud. Hun døde 22. september 1996.

Hun skulle også ha hatt søsken med navn Gudrun, Tora, Reidun.

En onkel av Anna skulle i sin tid ha emigrert til Usa, giftet seg med en indianerpike, men kommet tilbake.

Et annet rykte sier at Anna sin far brant inne i en hytte på hjemstedet.

beste hilsen
Harald Lorentzen

Gerd Skogvold
Innlegg: 9
Registrert: 30. oktober 2010 kl. 16.49
Sted: TØNSBERG

Re: Anna Langerud

Legg inn av Gerd Skogvold » 7. januar 2012 kl. 13.09

Det er lenge siden spørsmålet ditt ble skrevet, så kanskje du har funnet svar selv. Hvis ikke, så tror jeg at jeg kan hjelpe deg på veg. Min bestefar hadde 2 søstre som begge var gift med Langerud-brødre som var født på 1890-tallet. De to søstrenes pikenavn var Tora og Birgit Perskås . Godt mulig at Anna var datteren til en av disse.
Hvis du er interessert, så skriv et svar. Jeg er jo også interessert i å vite om dette er slekt.

Hilsen Gerd Skogvold

Harald Lorentzen
Innlegg: 147
Registrert: 1. oktober 2005 kl. 15.20
Sted: NESODDTANGEN

Re: Anna Langerud

Legg inn av Harald Lorentzen » 7. januar 2012 kl. 14.07

Hei Gerd
Thora var Anna Langerud sin mor. Thora f. 1898 var datter av Gunleik Alfsen og Thora Pedersdatter. Thora var gift med Gunulf Tostensen Langerud hvis mine opplysninger er rette.
Tar gjerne imot mer opplysninger om Langerudfolket hvis du har det, svigerdatter er barnebarn til Anna Langerud, f. 1925.
Hilsen
Harald

Gerd Skogvold
Innlegg: 9
Registrert: 30. oktober 2010 kl. 16.49
Sted: TØNSBERG

Re: Anna Langerud

Legg inn av Gerd Skogvold » 7. januar 2012 kl. 14.56

Dette er rett person. Thora og min bestefar Helge Perskås vokste opp på plassen Perskås i Rudsgrend ved Tinnsjøen. Jeg vet en del om historien, slekta og stedet Langerud, så kanskje vi like godt fortsetter utveksling direkte via mail. Min mailadresse er: gerd@muvi.no

Hilsen Gerd S.

Gerd Skogvold
Innlegg: 9
Registrert: 30. oktober 2010 kl. 16.49
Sted: TØNSBERG

Re: Anna Langerud

Legg inn av Gerd Skogvold » 9. januar 2012 kl. 12.35

Sender deg et vedlegg i Word. Der står det litt om slekstreet og noen andre opplysninger.

Har forhørt meg litt om ryktene om Amerika og indianerkvinne, men vet ikke noe om dette.
Men, ryktet om at Gunnulf døde i brann er riktig. Huset på plassen Langerud brant i 1985.

Hilsen Gerd S.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar

Gå tilbake til «Tinn»