Hei.
Jeg søker etter [eventuelle] etterkommere til halvbrødrene Ragnar og Torstein;
Ragnar Holte (f. 12.10.1923 i Sauherad, og d. 14.08.1986 i Sauherad)
- gift med Borgny Lund (f. 1932)
Han er barn av Gustav O. Haugedal og Gunhild Johannesdtr. Holte.
NB! Gustav og Gunhild var ikke gift!
Torstein Furuvald (f. 06.11.1924 i Sauherad, og d. 29.03.1995 i Sauherad)
- gift med Tordis Helene Andresen (f. 07.06.1925 i Arendal, og d. 09.01.2000)
Han er barn av Gustav O. Haugedal og Anlaug Olsdtr. Furuvald.
NB! Gustav og Anlaug var ikke gift!
Brødrene Ragnar Holte og Torstein Furuvald's etterkommere
Moderator: MOD_Telemark
Brødrene Ragnar Holte og Torstein Furuvald's etterkommere
Sist redigert av gj11717 den 14. april 2012 kl. 0.28, redigert 1 gang totalt.
Mvh Thomas
Re: Brødrene Ragnar Holte og Torstein Furuvald's etterkommer
Hei igjen Thomas
Jeg kjenner ikke til Ragnar Holte, men Torstein Furuvald (Totte) kjente jeg da jeg var liten og han har ikke barn etter seg.

Jeg kjenner ikke til Ragnar Holte, men Torstein Furuvald (Totte) kjente jeg da jeg var liten og han har ikke barn etter seg.
Hei Reidun
Takk for at du fortalte meg dette! Jeg var interessert i å vite det siden disse er to (av tre) av mine grandonkler som ble født utenfor ekteskap (med tre forskjellige partnere) før Gustav til slutt giftet seg med Gudrun.

Takk for at du fortalte meg dette! Jeg var interessert i å vite det siden disse er to (av tre) av mine grandonkler som ble født utenfor ekteskap (med tre forskjellige partnere) før Gustav til slutt giftet seg med Gudrun.
Mvh Thomas
Ja jeg regna med det
for jeg visste at han hadde en rimelig aktiv periode hehe, de var jo temmelig jevngamle. Det er neppe veldig interessant for deg men Anlaug var mammas (Edle) tante på farsiden (Furuvald) og Gudrun var jo mammas tante på morsiden....og Gustav kjente dem begge + mor til Ragnar.
Det var derfor jeg kjente Totte, vi var mye på besøk hos dem da jeg var barn.
Men jeg ble litt nysgjerrig på hvem den tredje er?

Det var derfor jeg kjente Totte, vi var mye på besøk hos dem da jeg var barn.

Men jeg ble litt nysgjerrig på hvem den tredje er?
Hei igjen!
Viste fra før av at du var i familie med Torstein og Anlaug på din morfars (Hans) side av din familie, så det er mange "relasjoner".
Det tredje og siste barnet Gustav fikk før han giftet seg med Gudrun var Arne G. Juveland (f. 25.03.1925 i Sauherad og død 29.03.1930 i Sauherad), og moren var da piken Anne Hansdtr. Juveland. Som du ser så er disse barna født rett etter hverandre med bare ett års mellomrom, altså i årene 1923, 1924 og 1925.
Viste fra før av at du var i familie med Torstein og Anlaug på din morfars (Hans) side av din familie, så det er mange "relasjoner".

Det tredje og siste barnet Gustav fikk før han giftet seg med Gudrun var Arne G. Juveland (f. 25.03.1925 i Sauherad og død 29.03.1930 i Sauherad), og moren var da piken Anne Hansdtr. Juveland. Som du ser så er disse barna født rett etter hverandre med bare ett års mellomrom, altså i årene 1923, 1924 og 1925.

Mvh Thomas
Dette visste vi ikke fra før....så interessant. Han ble tydligvis ikke gammel denne gutten da. Nå har jeg bestilt meg scanner og får den til uka så da skal jeg bare lære å bruke den så skal du få noen bilder. Jeg trenger vel kanskje e-post adressen din da

Flott det! Da sender jeg deg min e-post adressen på PM (melding). 

Mvh Thomas