Karoline Amalia Hansen, emigrerer til USA 1906.

Moderator: MOD_Telemark

Svar
Brukeravatar
Remi Trygve Pedersen
Innlegg: 1758
Registrert: 7. desember 2004 kl. 4.14
Sted: KONGSBERG

Karoline Amalia Hansen, emigrerer til USA 1906.

Legg inn av Remi Trygve Pedersen » 13. mars 2011 kl. 15.56

Utgangspunktet er ei Emilie Caroline Hansen, 22 år gammel som gifter seg i 1912 i Chicago med en Ernst Dahlberg: Vielsesattest

I 1910-tellingen i Chicago er trolig dette samme person: 1910-telling Chicago Har funnet samme person i originalen på Ancestry.

Samme damen finner vi trolig immigret til USA: Linje 11 Karoline Hansen Det står at hun skal til sin onkel Fr. Ring i Chicago.

Da er det trolig hun som reiser ut fra Kristiania her i 1906: Lenke til emigrasjon.

Neste jeg har funnet er dåpen til ei Karoline Amalia i Bamble: Nr. 33 blant jentene.

Er det noen som har peiling på Bamble og Herre og evt. denne slekten som kan si noe om dette stemmer?

I tillegg er onkelen hennes Fr. Ring (Frederich Ring kjent metodist-prest i Chicago) emigrert med kone og barn fra København i 1882: Lenke til familiens immigrasjon, klikk på etternavn for mer info.

Er det Frederick Ring som er hennes biologiske onkel eller hustruen Anna som er biologisk tante? Når reiste i såfall denne familien til Danmark? Hvem av Karoline Amalia sine foreldre er det Ring-familien er søsken av?

Jeg har også funnet Karoline i 1900-tellingen for Bamble. Mor er enke så det kan kanskje være hardt å brøfø datteren Karoline etterhvert.
Remi Pedersen
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."

Marianne Derlick
Innlegg: 11
Registrert: 12. juni 2006 kl. 18.02
Sted: NESODDTANGEN

Re: Karoline Amalia Hansen, emigrerer til USA 1906.

Legg inn av Marianne Derlick » 14. mai 2012 kl. 15.14

Hei Remi!
Frederick Ring var min tipp-oldefars bror, og Karoline Amalia var helt sikkert hans kone Annas biologiske niese. Jeg har ikke noe særlig informasjon om Annas familie, men jeg har akkurat kommet i kontakt med en som antagelig har mye informasjon. Har bare ikke rukket å motta noe enda fra ham. Jeg kan sikkert sette deg i kontakt med ham om det er av interesse.

Svar

Gå tilbake til «Bamble»