Thorstvedt slekt Hedrum

Med tidligere kommuner Ramnes og Våle

Moderator: MOD_Vestfold

Svar
Brukeravatar
Steinar Nyløkken
Innlegg: 30
Registrert: 15. februar 2011 kl. 12.20
Sted: OSLO

Thorstvedt slekt Hedrum

Legg inn av Steinar Nyløkken » 14. juni 2008 kl. 15.11

Etterkommere etter Ole Christian Olsen Thorstvedt f. 1870 Hedrum
Ser på Distreff at det er andre som forsker i Thorstvedt slekten fra Hedrum. Jeg er ikke fullmedlem og kan ikke se kontaktdata på disse.
Er det noen som kan hjelpe :?:

Brukeravatar
Liv Ofsdal
Innlegg: 1630
Registrert: 15. oktober 2004 kl. 21.07
Sted: HOLMESTRAND
Kontakt:

Re: Thorstvedt slekt Hedrum

Legg inn av Liv Ofsdal » 14. juni 2008 kl. 19.44

Hei Steinar!

Det med DIStreff er et av tilbudene vi har til betalende medlemmer, så siden du er gjestemedlem blir det feil å gi deg opplysninger.

Det vil si - alle kan søke opp, men kun medlemmer som selv har sendt inn får opp detaljer.
Med vennlig hilsen
Liv Ofsdal
Slektsside: http://lofsdal.net/
Les dette før du poster din melding

Brukeravatar
Steinar Nyløkken
Innlegg: 30
Registrert: 15. februar 2011 kl. 12.20
Sted: OSLO

Re: Thorstvedt slekt Hedrum

Legg inn av Steinar Nyløkken » 16. juni 2008 kl. 7.19

Takk Liv. Jeg forstår.
Da er det jo bare en ting å gjøre: Melde seg inn :oops:
/S

Brukeravatar
gj00026
Innlegg: 1230
Registrert: 1. desember 2004 kl. 15.25
Sted: LARVIK

Re: Thorstvedt slekt Hedrum

Legg inn av gj00026 » 16. juni 2008 kl. 13.57

Nå kan du jo risikere at de som har levert data til DIS-treff ikke har mer enn du allerede har selv. Det er for eksempel bare ett treff på kona, Frederikke Emilie Semb. Funn i DIS-treff betyr ikke alltid at den som har levert data aktivt forsker på vedkommende person; jeg kjenner mange som har registrert relativt mye bygdebokstoff uten å gå nærmere inn på de personene som de har registrert.

Okke som: Du finner Ole Kristian Olsen med kone og fem barn i Herman Foss' gate 8 i Kristiania i folketellinga 1900.

Med adressebøker og kommunale folketellinger (Oslo byarkiv) bør familien være mulig å følge et stykke ut på 1900-tallet.

Den sønnen som i folketellinga er kalt Rolf Semb Olsen, født 2. april 1898, må være den Rolf Semb Thorstvedt (1898-1972) som du finner i DIS' gravminner, gift med Elsa (1905-2000). Her kan du f.eks. gå inn i Aftenposten for dagene etter Elsas død (3. oktober 2000) og finne en dødsannonse med navn på etterkommere.

Hvis du søker etter "Semb Thorstvedt" i telefonkatalogen, vil du få et treff som trolig hører til samme familie.

Brukeravatar
gj00026
Innlegg: 1230
Registrert: 1. desember 2004 kl. 15.25
Sted: LARVIK

Re: Thorstvedt slekt Hedrum

Legg inn av gj00026 » 16. juni 2008 kl. 14.08

Familien later til å ha familiegravsted på Nordre gravlund i Oslo - der ligger også Ole Kristian Thorstvedts foreldre gravlagt, sammen med Ole Kristian Thorstvedt og hustru selv og flere av deres barn og svigerbarn.

På DIS-Norges gravminner kan du søke etter felt 57 og rad 14 på Nordre gravlund, så vil du finne dem alle.

Brukeravatar
Steinar Nyløkken
Innlegg: 30
Registrert: 15. februar 2011 kl. 12.20
Sted: OSLO

Re: Thorstvedt slekt Hedrum

Legg inn av Steinar Nyløkken » 16. juni 2008 kl. 19.19

Takk Kristian!
Dette er den kjente delen av slekten. Den Rolf og Elsa du nevner som er gravlagt på Vestre Gravlund er min kones oldeforeldre.
Tenkte kanskje jeg kunne finne ut mer om Ole Christians sidelinjer, men har også en god del der. Det er blandt annet skrevet en slektsbok, men den er så gammel at nålevende nesten ikke er med....
Men nok en gang, Takk for hjelpen.

/S

Svar

Gå tilbake til «Re»