Aase Johnsdatter viet i Sande 1816
Moderator: MOD_Vestfold
-
- Sted: TRANBY
Aase Johnsdatter viet i Sande 1816
Jeg trenger hjelp til å finne Aases fødested og foreldre- Aase ble viet i Sande 29 februar 1816
Ifølge kirkeboka var hun 22 år,så hun skulle da være født ca 1794
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-173
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 030582.jpg
Jeg finner henne i FT 1815 for Sande,da er hun i tjeneste på Hverdal i Sande,oppgitt alder er 20 år- men ingen fler opplysninger som kan gi meg noe å gå på-
Kari ELisabeth
Ifølge kirkeboka var hun 22 år,så hun skulle da være født ca 1794
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-173
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 030582.jpg
Jeg finner henne i FT 1815 for Sande,da er hun i tjeneste på Hverdal i Sande,oppgitt alder er 20 år- men ingen fler opplysninger som kan gi meg noe å gå på-
Kari ELisabeth
Re: Aase Johnsdatter viet i Sande 1816
Hei
Det står på FS at hun er født i Sande. Skal sjekke det
Hilsen
Grethe Aud

Det står på FS at hun er født i Sande. Skal sjekke det

Hilsen
Grethe Aud
-
jeg fant ikke noe- håper det hjelper med "nye"øyne-en som ikke har sett seg blind på skogen og alle trærne-
Tusen takk - håpefull hilsen
Kari ELisabeth

Tusen takk - håpefull hilsen
Kari ELisabeth
-
- Sted: HORTEN
Inntil bedre forslag dukker opp: http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcen ... &merk=4117
-
Takk skal dere ha,
Denne i Sigdal er visst eneste Aase i landet på 6 år i 1801
Jeg vurderer navn i den slekta opp mot navn på hennes barn,men ingen av disse blir brukt om igjen. Det var jo ellers ganske vanlig å kalle opp barna etter mor og far iallefall-
Faddere kan jo ofte gi en pekepinn,så jeg forsøkte å finne noe :det er to navn som går igjen, men det var ikke til noen hjelp-
Er nok en skikkelig nøtt det her.
Kari Elisabeth
Denne i Sigdal er visst eneste Aase i landet på 6 år i 1801

Jeg vurderer navn i den slekta opp mot navn på hennes barn,men ingen av disse blir brukt om igjen. Det var jo ellers ganske vanlig å kalle opp barna etter mor og far iallefall-
Faddere kan jo ofte gi en pekepinn,så jeg forsøkte å finne noe :det er to navn som går igjen, men det var ikke til noen hjelp-
Er nok en skikkelig nøtt det her.
Kari Elisabeth
- Hilde Elisabeth Wedde
- Sted: KONGSBERG
I 1801-tellingen er det flere Ase Johnsd i Sør-Norge (alder varierer, men var jo ikke alltid nøyaktig i tellingen):
6 år, Tune i Østfold
5 år, Rendalen i Hedmark
4 år, Ål i Buskerud
3 år, Krødsherad i Buskerud
4 år, Holden, Bratsberg
4 år, Sauland i Telemark
8 år, Fjære sogn
9 år., Iveland sogn
9 år, Hægelands sogn
10 år, Grinems sogn
6 år, Grinems sogn
I tillegg er det noen på Vestlandet og nordover.
6 år, Tune i Østfold
5 år, Rendalen i Hedmark
4 år, Ål i Buskerud
3 år, Krødsherad i Buskerud
4 år, Holden, Bratsberg
4 år, Sauland i Telemark
8 år, Fjære sogn
9 år., Iveland sogn
9 år, Hægelands sogn
10 år, Grinems sogn
6 år, Grinems sogn
I tillegg er det noen på Vestlandet og nordover.
Hilde Wedde
Leder Slekt og Data Buskerud
-

Kari Elisabeth
- Hilde Elisabeth Wedde
- Sted: KONGSBERG
Kanskje dåpen på barna kan hjelpe videre:
Olaus f. 1816
Faddere: Kisti Fjøserud, Dorte Johnsd., John Borstad, Halvor Hendrichsøn, Nils Henrichs. Bøe
Lars f. 1818
Faddere: Inger Hverdahl, Maren Andersd. Hverdahl, Erich Christoffersøn Hverdahl, Ole Hanssøn Hverdahl, Erich Skaug
Halvor f. 1820
Faddere: Inger Andersdatter Skaug, Gunnild Hendrichsdatter Schjørdahl, Erich Olssøn Unnesøe, Nils Hendrichsøn Strømsøe, Halvor Olssøn Fjøserud
Andrine Carine Beata f. 1822
Faddere: Gunnild Christensd. Borstad, Maren Johnsd Borstad, Jørgen Jonsøn Borstad, Ole Janssøn Borstad, Arne Hanssøn Borstad,
Susanne f. 1824
Faddere: Gunild Christensd. Bolstad, Thale Lovise Hvardal, Christen Halvorsen Bolstad, Halvor Evensen Bolstad, Niels Andersen Gunnestad
Jørgen f. 1826
Faddere: Barbro Bjørnsd. Fjøserud, Gunnild Christensd. Bonden, Tolli Olssøn Fjøserud, Halvor Evenssøn Borstad, Tolli Nilssøn Borstad
Hellene Dorothea f. 1828
Faddere: Birthe Aslaksd. Hvardal, Thale Hansd. Hvardal, Halvor Evensen Borstad, Mathis Knudsen Hvardalspladsen, Tolli Nielsen Borstad
Olava Ottilia f. 1831
Faddere:
Martin f. 1833
Faddere:
(Digitalarkivet ga bare feilmelding på de to siste..., men fadre til dåp er registrert under Sande)
Olaus f. 1816
Faddere: Kisti Fjøserud, Dorte Johnsd., John Borstad, Halvor Hendrichsøn, Nils Henrichs. Bøe
Lars f. 1818
Faddere: Inger Hverdahl, Maren Andersd. Hverdahl, Erich Christoffersøn Hverdahl, Ole Hanssøn Hverdahl, Erich Skaug
Halvor f. 1820
Faddere: Inger Andersdatter Skaug, Gunnild Hendrichsdatter Schjørdahl, Erich Olssøn Unnesøe, Nils Hendrichsøn Strømsøe, Halvor Olssøn Fjøserud
Andrine Carine Beata f. 1822
Faddere: Gunnild Christensd. Borstad, Maren Johnsd Borstad, Jørgen Jonsøn Borstad, Ole Janssøn Borstad, Arne Hanssøn Borstad,
Susanne f. 1824
Faddere: Gunild Christensd. Bolstad, Thale Lovise Hvardal, Christen Halvorsen Bolstad, Halvor Evensen Bolstad, Niels Andersen Gunnestad
Jørgen f. 1826
Faddere: Barbro Bjørnsd. Fjøserud, Gunnild Christensd. Bonden, Tolli Olssøn Fjøserud, Halvor Evenssøn Borstad, Tolli Nilssøn Borstad
Hellene Dorothea f. 1828
Faddere: Birthe Aslaksd. Hvardal, Thale Hansd. Hvardal, Halvor Evensen Borstad, Mathis Knudsen Hvardalspladsen, Tolli Nielsen Borstad
Olava Ottilia f. 1831
Faddere:
Martin f. 1833
Faddere:
(Digitalarkivet ga bare feilmelding på de to siste..., men fadre til dåp er registrert under Sande)
Hilde Wedde
-
Har litt av en jobb foran meg her,og det skal ikke stikkes under stolen at jeg er nær ved å bare la det ligge--- ikke alt kan løses.
Jeg prøver litt forskjellige vinklinger og får være opptimistisk
Takk for hjelpen så langt
Kari Elisabeth

Jeg prøver litt forskjellige vinklinger og får være opptimistisk
Takk for hjelpen så langt
Kari Elisabeth