Jeg har leita i det vide og det breie etter oldeforeldra mine (min morfars foreldre). Regner med at ikke teorien til søstra mi om at de kom til Brunlanes med en ufo stemmer

Jeg har ikke så mye å gå etter, men jeg har følgende opplysninger:
* De bodde i Eikedalen i Brunlanes da morfar og tvillingsøstra ble født (Alf Emil og Marie Augusta, f. 13.07 1916), og de bodde fremdeles på samme sted da yngstedatra ble født (Else Nelly Mathilde, f. 11.01 1919).
* De hadde også en eldre sønn - Gustav (muligens Gustav Johan), som jeg ikke har klart å spore opp. Han var døv og hadde celebral parese. Jeg husker et bilde som morfar hadde på veggen, fra da han og Marie Augusta var små, at Gustav så noe eldre ut, kanskje så mye som 5-8 år eldre. Det er over 15 år siden jeg så dette bildet, og jeg vet ikke hvor det har blitt av, så jeg kan ta feil mht. hvor mye eldre han var. Han døde som ung voksen, kanskje når han var rundt 30-40.
* Mens barna var små, flytta de til Malerød i Brunlanes, der barna vokste opp.
* Emil Nikolai skal ha jobba på Fritzøe (sendte en mail dit for noen dager siden i håp om å få vite når han begynte å jobbe der, men har ikke fått noe svar).
* Min tidligere nevnte søster dreiv med slektsforskning for noen år sida, men hun har ikke notert en eneste kilde. De neste punktene er jeg derfor usikre på, i og med at jeg ikke har klart å finne ekteskapet mellom Emil Nikolai og Agnes Marie:
* Agnes Maries foreldre: Anders Magnus Nicolaisen og Mathilde Eliasdatter Johanson. Hvis det stemmer at disse er foreldrene, kan Agnes Marie ha en søster som som heter Elise Sofie, konfirmert i Larvik i 1912, bosted Rakke. Og da skal i tilfelle Agnes Marie være født på Frogner i Lier 23.01. 1886, og konfirmert 13.09 1900 samme sted. Mammaen min mener å huske at morfar snakka om "tante Elise" da han levde.
* Jeg har funnet en Emil Nikolai Nikolaisen på Frogner i Lier, f. 20.12 1880, døpt 1881, men i og med jeg ikke har funnet ekteskapet, kan jeg ikke få bekreftet at dette er riktig person (foreldre: August Nikolaisen og Augusta Eliasdatter). Den gangen søstra mi leita, endte hu opp med en Johan Nikolaisen som far til Emil Nikolai.
* En onkel av meg, født i 1951, mener å huske fra han var veldig liten at de var på kirkegården på Langestrand for å stelle grava. Det er mulig at begge døde i perioden ca 1950-1955. Han mener i alle fall å huske å ha møtt minst én av dem. Jeg har sendt en mail til kirkevergen i Larvik for å prøve å spore opp dødsdatoene, men har ennå ikke fått noe svar.
Er det noen som har vært borti denne slekta før, eller som har tips til hvordan jeg kan gripe saken an videre for å finne ekteskapet til Emil Nikolai og Agnes Marie?
Mvh Jenny Emelia