Datter av Georg Johannessen og Laura Langved, død ca. 1952

Moderator: MOD_Vestfold

Svar
Per Vidar Barth Lilje
Sted: OSLO

Datter av Georg Johannessen og Laura Langved, død ca. 1952

Legg inn av Per Vidar Barth Lilje » 24. mars 2009 kl. 22.02

Jeg beveger meg litt tett opp til nåtiden her, men jeg tror alle involverte er døde for nokså lenge siden.

Min onkel Georg Johannessen (1913-1968) giftet seg første gang i 1934 med Laura Langved (f. 1913 i Ramnes, men bodde da på Karlsvik i Slagen der faren var tilsynsmann på feriekolonien). Georg og Laura fikk en datter, sannsynligvis kort etter at de giftet seg, men ble så skilt etter temmelig kort tid. Georg giftet seg igjen i 1945. Datteren til Georg og Laura vet jeg døde i en ulykke i Tønsbergområdet ca. 1952/1953, muligens ved å ha falt utfor et stup under en russefest. Jeg vet ikke hva hun het. Georgs enke (altså hans 2. kone) har aldri villet si noe om mannens første kone eller deres barn (hun er nå pleiepasient på et sykehjem), og hennes datter (min kusine) har aldri fått vite noen detaljer om sin avdøde halvsøster.

Skulle noen kjenne mer til dette, f.eks. hva datteren het og detaljer om ulykken, ville det være svært interessant!

gj11649
Sted: kristiansand

Re: Datter av Georg Johannessen og Laura Langved, død ca. 19

Legg inn av gj11649 » 12. november 2010 kl. 22.09

Hei!

ser dette er skrevet for en stund siden, og at du muligens har fått svar nå... Men hvis ikke så vet jeg at Laura og Georgs datter som døde, het Eva. Pappaen min er fetter av Eva, Laura er tante :-) ulykken er riktig som du beskrev.. og Laura giftet seg også på nytt senere, og fikk en sønn som heter Terje og som nå bor i Canada. Håper dette var til noe hjelp!

Hilsen Katrine Langved

Svar

Gå tilbake til «Tønsberg»