Jeg fortsetter min søken. Nå har jeg kommet over opplysninger om at en annen av barna til Carsten Pedersen Wærner har giftet seg og fått barn. I følge kirkeboka for Holmestrand giftet Else Louise Cathrine Cartsensdatter (Wærner) seg med ungkarl, sersjant Mathias Pedersen fra Kleverud. Dette blir bekreftet av Botneboka på side 518.
Disse fikk tre barn i følge samme boka: Hanna, Inga Karoline og Peder Karsten, jeg formoder at de hadde etternavnet Pedersen på den tid.
Dette kan være starten på en ny gren etterkommere av Wærner-familien.
Det STORE spørsmålet er derfor: Vet noen noe om disse og etterkommere av dem?
Mathias Pedersen (Kleiverød) og Else Louise Cathrine ....
Moderator: MOD_Vestfold
- Ketil Firing Hanssen
- Sted: SANDVIKA
- Kontakt:
Re: Mathias Pedersen (Kleiverød) og Else Louise Cathrine ...
Har du noen årstall å gå ut ifra?
Ja, beklager, men det glemte jeg i farten.
Mathias Pedersen Kleverud er født 8/6-1836, død 1903
Else Louise Carstensdatter er født 24/3-1837, død 1923
Barna;
Hanna: Ingen opplysninger
Inga Karoline: Født 1863
Peder Karsten: Født 1877
Mathias Pedersen Kleverud er født 8/6-1836, død 1903
Else Louise Carstensdatter er født 24/3-1837, død 1923
Barna;
Hanna: Ingen opplysninger
Inga Karoline: Født 1863
Peder Karsten: Født 1877
Bra!
I Botne-boka sto det ingen fødselsdato på Hanna, og i og med at hun ikke står i FT, tyder det kanskje på at hun døde som spedbarn.
Interessant at de har tatt navnet Kleverøe
Jeg fant dem i 1900-tellingen her: http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... postnr=541
I Botne-boka sto det ingen fødselsdato på Hanna, og i og med at hun ikke står i FT, tyder det kanskje på at hun døde som spedbarn.
Interessant at de har tatt navnet Kleverøe
Jeg fant dem i 1900-tellingen her: http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... postnr=541
-
- Sted: MOSS
- Kontakt:
En litt gammel tråd dette her, men Inga Caroline Kleiverød (født 25. november 1863, død 26. oktober 1901), var min tippoldemor.
Jeg har også sendt deg en e-post, Eirik. Det ser jo ut til at vi har litt felles slekt.
Jeg har også sendt deg en e-post, Eirik. Det ser jo ut til at vi har litt felles slekt.

Jeg sender deg en Gedcom-fil, så kan du se hva jeg har funnet ut av. Når det gjelder Live Kirstine Olsdatter er jeg litt usikker. I følge Holmestandsboka het hun Live Kristine Larsen, men i kirkeboka for dåpen til Ole Petter og Anna Maria, samt bryllupet heter hun Live Kirstine Olsdatter. Jeg tar for gitt at kirkeboka er rett. Problemet er at jeg finner kun én Live-Kirstine Olsdatter i FT, under Strømsø, ikke Sandsvær. Så de oppgitte foreldrene er sannsynligvis feil.